Su metais optimizmas blėsta: galimybes kurti verslą jaunimas vertina palankiau

Jaunimas kur kas palankiau vertina galimybes kurti verslą, taip pat renkasi modernesnes sritis. Tuo tarpu vyresni žmonės pirmenybę teikia pastovumui – samdomam darbui ir šeimos verslui, rodo Lietuvos gyventojų verslumo tyrimas.
Verslo partneriai
Verslo partneriai / „Scanpix“ nuotr.

Tyrimas atskleidė, kad 18–25 amžiaus jaunuoliai sąlygas Lietuvoje kurti verslą vertina palankiai arba greičiau palankiai. Šį atsakymą pasirinko per 44 proc. minėto amžiaus respondentų.

Su metais optimizmas blėsta: verslo sąlygas šalyje palankiai vertina tik 24 proc. apklausoje dalyvavusių 46–55 m. amžiaus žmonių.

Tarp 18–25 metų amžiaus žmonių 10 proc. turi konkrečius planus kokį verslą kurs ir ketina juos įgyvendinti per artimiausius 3 metus. Tuo tarpu perkopus 36 metus norinčiųjų sumažėja daugiau nei dvigubai.

123rf.com/Darbdavys
123rf.com/Darbdavys

Tyrimas atskleidė ir tai, kad metams bėgant auga samdomo darbuotojo vertinimas. Palankiausiai samdomą darbą privačiame sektoriuje vertina vyresni kaip 56 metai respondentai (48 proc.). Jauniausi apklausoje dalyvavę žmonės palankiausiai vertina savo verslą kuriančius asmenis (42,5 proc.).

Kita tendencija – kuo jaunesnis žmogus, tuo labiau nori kurti įmonę vienas. Norą kurti verslą individualiai išreiškė 35,3 proc. 18–25 m. respondentų. Tuo tarpu vyresni vis labiau linksta prie šeimyninio verslo modelio, o labiausiai tokį verslą norėtų kurti 46-55 m. sulaukę respondentai – net 50 proc.

Įdomu tai, kad 18–25 m. apklausos dalyviai savo verslą labiausiai kurti norėtų Sveikatos apsaugos srityje (16,2 proc.). Antrąja vieta šioje amžiaus grupėje dalinasi turizmas ir prekyba (11,8 proc.), o trečioje vietoje atsidūrė IT ir kultūros sritys (10,3 proc.). Mažiausiai šios amžiaus grupės respondentai norėtų imtis verslo gamybos srityje (8,8 proc.).

Luko Balandžio / 15min nuotr./ IT centras
Luko Balandžio / 15min nuotr./ IT centras

Kone atvirkščiai savo prioritetus įvardino 56 m. ir vyresni respondentai: 16,3 proc. jų verslo norėtų gamybos srityje, mažiausiai – vos 1,3 proc. IT srityje.

DNB banko užsakymu tyrimą balandžio 10–20 dienomis atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu CAWI (angl. Computer Assisted Web Interview) metodu apklausti 509 Lietuvos gyventojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis