„Šį pirkimą nutraukėme. Jame buvo naudojami seniau sukurti šablonai, juose įtrauktos pozicijos, kurių mums šiandien nereikia. Artimiausiu metu iš naujo analizuosime mūsų poreikius reprezentacinėms reikmėms“, – BNS penktadienį pranešė „Lietuvos geležinkelių“ įmonės korporatyvinės komunikacijos vadovas Tomas Digaitis.
Anot jo, šiuo metu nėra sprendimo, ar bus skelbiamas naujas konkursas.
„Lietuvos geležinkeliai“ sausio 24 dieną skelbtu konkursu planavo pirkti beveik 700 skirtingo dydžio 45 rūšių butelių lietuviško ir importuoto alkoholio, pavyzdžiui, 1,5 litro talpos šampano „Laurent Perrier“, konjako „Hennessy“, brendžio „Torres“ ar viskio „Jack Daniels“.
Brangiausiai būtų kainavę 3 buteliai „Laurent Perrier Rose Brut“ – kiekvienas po 100 eurų.
Be to, įmonė žadėjo pirkti lietuviškos trauktinės „Trejos devynerios“ ir kitų „devynerių“, midaus balzamų „Žalgiris“ ir „Suktinis“, lietuviško likerio rinkinių, vyno „Voruta“, taip pat „Džiugo“ sūrio ar suvenyrinių maisto rinkinių, saldainių „Lietuva“, „Gintaro kelias“, šakočių.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovai dažnai dalyvauja įvairiose užsienio parodose, susitinka su įvairių šalių delegacijomis. Tokių susitikimų metu apsikeičiama protokolinėmis dovanomis, tradiciškai atspindinčiomis šalies kulinarinį paveldą – tradiciniais gėrimais, sūriais ar kitais produktais“, – BNS anksčiau šią savaitę rašė įmonė.
„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, užsieninis alkoholis naudojamas itin retai.
„Kartais parodose ar susitikimuose reprezentacijos tikslais naudojami ir užsienio prekių ženklų gėrimai, tačiau tik labai retomis progomis. Įprastai naudojami lietuviški produktai“, – teigė bendrovė.
Iki šiol „Lietuvos geležinkeliai“ tiek alkoholį, tiek kitas prekes pirko iš koncerno „MG Baltic“ bendrovės „Mineraliniai vandenys ir alus“. 10,5 tūkst. eurų vertės sutartis galiojo nuo 2016 metų gegužės iki 2018 metų rugpjūčio.
Kitos įmonės neperka alkoholio
Susisiekimo ministerijos valdoma Klaipėdos jūrų uosto direkcija BNS informavo neperkanti reprezentacinio alkoholio, o svečiams vaišinti renkasi saldainius, kavą, arbatą, gaiviuosius gėrimus.
„Uosto direkcija negali pirkti ir neperka alkoholinių gėrimų“, – BNS teigė direkcijos rinkodaros skyriaus viršininkė Dalia Gun. Pasak jos, tradicija vaišinti parodų dalyvius alkoholiu yra beveik išnykusi net Rytų šalyse.
„Žvelgiant į parodų tradicijas prieš kelis ar keliolika metų, parodose Rytų kraštuose uosto krovos ir ekspedicinės įmonės savo nuožiūra atsiveždavo suvenyrinių lietuviškų alkoholinių gėrimų, kuriais pavaišindavo klientus. Tačiau šiandien ši tradicija yra praktiškai išnykusi“, – sakė D.Gun.
Jos teigimu, parodose reprezentacijai įmonė naudoja lietuvių gamintojų suvenyrus, reklamines priemones su uosto ir Lietuvos šimtmečio atributika, pavyzdžiui, Lietuvos kvapus, bičių vaško žvakes, gintariukus, muiliukus „Baltijos gintaras“, USB laikmenas, sūrį, medų ir panašiai.
Kita vertus, anot jos, pasaulinėje transporto ir logistikos parodoje Miunchene itin dažnas stendas įrengiamas baro konceptu, todėl įvairios vaišės, priėmimai yra gana dažnai praktikuojami.
Energetikos ministerijos valdoma „Klaipėdos nafta“ taip pat tikino, kad alkoholio parodose nepropaguoja, o renkasi kitus būdus vaišinti parodų dalyvius.
„Klaipėdos nafta“ pastaraisiais metais nėra pirkusi alkoholio kaip reprezentacinės dovanos ir tokio tipo dovanų įmonėje nepropaguojame jau ne vienerius metus“, – BNS teigė bendrovės komunikacijos vadovė Orinta Barkauskaitė.
Pasak jos, tarptautinėse parodose įmonė dovanoja saldumynus, darbo knygas, rašiklius ir kitas panašias dovanėles, o jų dalyvius vaišina sūriu, medumi ar saldumynais.