15min skaitytoja Irina, gyvenanti Vilniuje, A.P. Kavoliuko g. 17 esančiame daugiabutyje, laiške redakcijai piktinosi laiptus taisiusių „Mano būstas“ surastų rangovų darbu.
Šiame daugiabutyje nutarta remontuoti vienos laiptinės lauko laiptus, kadangi prasta jų būklė pradėjo kelti pavojų visiems jos gyventojams.
„Mano būstas“ surado rangovą, kuris turėjo atlikti įėjimo laiptų atnaujinimo darbus už beveik 5 tūkst. eurų per vieną mėnesį. Planuojamų atlikti darbų sąrašas atrodė gražiai. Taip pat žmonės su nekantrumu laukė, kada bus pradėti darbai. Mūsų dideliam nusivylimui, viskas atrodė gražiai iki tos minutės, kol nebuvo pradėti daryti darbai“, – pasakojo Irina.
Skaitytojos teigimu, rangovas atvyko nepasiruošęs, o darbus pradėjo daryti vėlai vakare, trukdydamas gyventojų poilsį.
Irinai nepatiko ir tai, kad darbuotojai žmonių prašė suteikti jiems vandens bei leisti sujungti jų instrumentus į elektros lizdus. Darbai vykdyti dvi dienas, darbuotojai po darbo prie laiptų paliko atliekų, kurios stovi jau tris mėnesius.
„Mūsų dar didesniam nusivylimui toliau tęsti darbų niekas taip ir neatvyko. Laiptai po dviejų savaičių pradėjo trupėti, būklė tapo dar baisesnė ir nesaugesnė nei buvo iki laiptų atnaujinimo pradžios, kadangi styrojo atsikišusios lentos, už kurių užsikabinti galėjo ne tik seneliai ar vaikai, bet ir kiti gyventojai“, – teigė Irina.
Ji pasakoja, kad su rangovais susisiekti nebuvo įmanoma, į telefoninius skambučius ir laiškus jie neatsakė.
Tuomet buvo kreiptasi į „Mano būstą“. Gyventojus nustebino įmonės atstovų teiginys, kad visi darbai jau atlikti.
Gyventojai galiausiai pasikvietė „Mano būsto“ darbuotojus, kad šie gyvai įvertintų remonto darbus. Daugiabučio administratoriaus atstovai pripažino, kad jie nėra atlikti tinkamai ir, anot skaitytojos, pažadėjo situaciją išspręsti greitu metu.
„Tačiau pažadai liko tik pažadais. Visi pradėjo kratytis atsakomybės ir niekas mums nieko konkretaus neatsakydavo. Paskambinus telefonu, „Mano būstas“ pasakydavo, kad jums perskambins, el.paštu taip pat jokio konkretaus atsakymo dėl tolimesnio darbų atlikimo nesulaukdavome. Taip gyvename jau tris mėnesius, su tragiškos būklės laiptais ir nežinomybe, kas bus toliau“, – skundėsi Irina.
Piktinasi ir daugiabučio Grigiškėse gyventojai
Tai – ne vienintelis „Mano būsto“ surastų laiptus taisiusių rangovų susikirtimas su gyventojais. Laišką su pasipiktinimu dėl įėjimo į laiptinę tą pačią dieną 15min redakcijai atsiuntė ir skaitytoja Birutė, gyvenanti Grigiškėse, Kovo 11-osios gatvėje.
Ji ironizavo, kad bendrovė greičiausiai įrenginėja „auksinius laiptus“ – už dalies pakopos užbetonavimą (matomą nuotraukose), gyventojams bus išrašyta 579 eurų sąskaita. Tai – preliminari kaina už darbus, į ją neįskaitomos medžiagų kainos.
„Kokie nuostabūs laiptai, suremontoti už 579 eurus, taip dar niekur nemačiau. Jie tik moka pudrinti žmonėms smegenis“, – piktinosi į redakciją besikreipusi moteris.
Ji taip pat pridūrė, kad su „Mano būstas“ atstovais daugiabučio gyventojams taip pat nepavyko susisiekti, todėl jie iki šiol nežino, kokiais kriterijais remiantis buvo paskaičiuota tokia suma. „Jie atsiunčia žmonėms sąskaitas ir viskas – mokėk“, – sakė Birutė.
Pasak Birutės kaimyno, laiptai Kovo 11-osios g. turėjo būti tvarkomi nuo liepos 9 d. iki liepos 21 d. Vis dėlto meistrai atvyko antradienį, liepos 20 d. ir užbetonavo vieną pakopos nutrupėjimą.
Gyventojai mano, kad tokia suma už dalies pakopos taisymą yra gerokai per didelė.
„Mano būstas“: pirmasis atvejis bus ištaisytas, antrojo kaina teisinga
Komentuodamas kilusias situacijas, „Mano būstas“ komunikacijos grupės vadovas Paulius Ugianskis 15min sakė, kad A.P.Kavoliuko gatvėje esančio daugiabučio atveju laiptų remonto darbai buvo būtini, nes jų konstrukcijos plokščių briaunos fiziškai susidėvėjusios, laiptų pakopos sutrūkinėjusios, todėl vaikščioti tokiais laiptais yra pavojinga.
„Šiuos darbus po paskelbto konkurso atliko mažiausią kainą pasiūlęs rangovas. Mes, kaip ir mūsų klientai, žinome, kad rangovas nekokybiškai atliko darbus, todėl visi defektai artimiausiu metu bus ištaisyti ir gyventojai galės naudotis saugiais bei tvarkingais laiptais. Be abejo, už tai papildomai klientams mokėti nereikės, nes atliktiems darbams yra taikoma garantija, o rangovams – griežta kokybės kontrolė“, – sakė pašnekovas.
Jis taip pat pridūrė, kad skaitytojos minima 5 tūkst. eurų suma yra netiksli – pasak P.Ugianskio, ji beveik du kartus mažesnė. Tikslios laiptų remonto kainos „Mano būstas“ atstovas neįvardijo.
Kalbėdamas apie antrąjį, Kovo 11-osios daugiabučio atvejį, P.Ugianskis sakė, kad suma už nuotraukoje matomus atliktus darbus apskaičiuota teisingai.
„Mūsų įmonė remonto darbams atlikti visuomet skelbia konkursą, kad klientams būtų užtikrinta geriausia kaina ir darbų atlikimo kokybė. Šiuo atveju taip pat buvo skelbtas konkursas, kurį laimėjo mažiausią kainą pasiūlęs rangovas. Noriu patikslinti, kad ši suma yra ne vienam butui, o bus išdalinta visiems namo bendrasavininkams proporcingai pagal turimą plotą“, – komentavo „Mano būstas“ atstovas.
VVTAT: sprendimas priklauso nuo sutarties
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Milda Deimantė15min teigė, kad taikiai nesusitarę su administratoriumi, gyventojai turi du variantus, kur galėtų kreiptis.
Tai priklauso nuo to, kokiais pagrindais administratoriai veikia kiekviename name.
Civilinio kodekso 4.83 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektams valdyti butų ir kitų patalpų savininkai steigia butų ir kitų patalpų savininkų bendriją arba sudaro jungtinės veiklos sutartį, arba pasirenka bendrojo naudojimo objektų administratorių, kurį paskiria savivaldybės vykdomoji institucija.
Namo valdytojų veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūrą ir kontrolę atlieka savivaldybės.
„Taigi, jeigu nurodytu atveju administratorius yra paskyrusi savivaldybė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) tokių prašymų nenagrinėja ir gyventojai turi teisę kreiptis į vietos savivaldybės administraciją, kuriai pagal įstatymų nustatytą kompetenciją pavesta atlikti savivaldybės paskirtų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūrą ir kontrolę“, – paaiškino ji.
Tuo atveju, jeigu administratoriai veikia sutartiniais pagrindais, namų gyventojai gali kreiptis į VVTAT, pateikdami prašymus. Jie turėtų pridėti administratoriaus atsakymo, savo kreipimosi (jei atsakymo negavo), buto pirkimo–pardavimo sutarčių, administravimo sutarčių (jei turi) kopijas, sąskaitų, mokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas ir nurodyti konkretų keliamą ginčo reikalavimą.
„Teisės aktai numato, kad visais atvejais daugiabučių gyventojai turi teisę laiku gauti informaciją apie planuojamus ar atliekamus darbus. Daugiabučių gyventojų atstovai turi teisę dalyvauti darbus perkant, priimant darbų rezultatą. Darbai turi būti atliekami laiku, tinkamai ir už konkurso ar atrankos būdu pasirinkto rangovo pasiūlytą geriausią kainą“, – sakė M.Deimantė.