Suskaičiavo pandemijos pasekmes: kaukių parduota 128 kartus, dezinfekcinio skysčio – 4 kartus, termometrų – 2 kartus daugiau

Vaistinių tinklas Lietuvoje „Gintarinė vaistinė“ suskaičiavo, kad 2020-aisiais, palyginti su 2019 metais, chirurginių kaukių pardavimai išaugo net 128 kartus, dezinfekcinių priemonių – 4 kartus, o termometrų – 2 kartus. Vaistinių tinklo atstovai pastebi, kad pirmojo karantino metu pernai pavasarį prevencinių priemonių augimas buvo gerokai didesnis nei antrojo, nors susirgusiųjų COVID-19 infekcija skaičius rudenį buvo nepalyginamai aukštesnis, rašoma pranešime spaudai.
Apsauginių kaukių vaistinėse norintys įsigyti žmonės
Apsauginių kaukių vaistinėse norintys įsigyti žmonės / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Chirurginės kaukės, dezinfekcinis skystis ir termometrai – tai trys pagrindinės prekės, kurios asocijuojasi su karantinu ir bendrai 2020 metais. Mūsų vaistininkai kasdien pacientus konsultuoja apie tai, kas efektyviausiai juos gali apsaugoti pandemijos metu ir kokie simptomai signalizuoja apie būtinybę atlikti koronaviruso testą. Šie skaičiai tik parodo, kad žmonės saugojosi, rūpinosi savo ir aplinkinių sveikata pirkdami kaukes, dezinfekcines priemones bei termometrus“, – komentuoja „Gintarinės vaistinės“ generalinė direktorė Rūta Bagdonavičienė.

Pasak jos, didžiausi minėtų prekių pardavimai buvo fiksuoti pirmojo karantino metu nepaisant to, kad susirgusiųjų COVID-19 infekcija kreivė buvo kur kas aukštesnė pakilus antrajai pandemijos bangai. Pavyzdžiui, palyginus 2020 m. balandį su tuo pačiu laikotarpiu 2019 m., chirurginių kaukių buvo nupirkta rekordinius 603 kartus daugiau, dezinfekcinių priemonių – 18 kartų, o termometrų – 26 proc. daugiau.

„Tiesa, termometrų pardavimai šoktelėjo į iki šiol nematytas aukštumas būtent patį pirmąjį karantino mėnesį – 2020 metų kovą, kai jų buvo nupirkta 4,5 daugiau nei 2019-ųjų kovą. Natūralu, kad „karantininės“ priemonės iš vaistinių lentynų buvo labiau šluojamos pirmosios pandemijos bangos metu – tuomet retas namuose turėjo kaukių ar dezinfekcinio skysčio. Žinoma, prisidėjo ir nežinomybės bei panikos faktoriai, buvo baiminamasi, kad visiems prekių gali neužtekti“, – aiškina R.Bagdonavičienė.

Palyginti 2020 ir 2019 metų gruodį, pagrindinių apsaugos nuo koronaviruso priemonių pardavimai taip pat išaugos keliskart: chirurginių kaukių nupirkta 88 kartus daugiau, dezinfekcinių priemonių – 2 kartus, o termometrų paklausa išaugo net 2,2 karto.

„Matome, kad antrojo karantino metu pardavimų augimas buvo kiek nuosaikesnis. Greičiausiai dėl to, kad daugelis per metus jau apsirūpino kaukių bei dezinfekcinio skysčio atsargomis. Kiek įdomesnė tendencija, kad termometrų pardavimai vėl išaugo. Tai siejame su tuo, kad šaltasis metų laikas įprastai asocijuojasi su peršalimo ligomis ir gripu, o čia dar išaugusi COVID-19 infekcijos rizika ir ypatingai gruodį bauginę didžiuliai užsikrėtusiųjų šiuo virusu mastai. Pakilusi temperatūra – visų šių ligų simptomas, tad neabejojame, kad gruodį ne vienam nerimą kėlė net ir keliomis padalomis pakilęs karštis“, – teigia vaistinės vadovė.

Ji pastebi, kad preparatų nuo viduriavimo pardavimai 2020 metais smuko daugiau nei trečdaliu palyginti su 2019-aisiais.

„Karantino metu apie 30-40 proc. sumažėjo antidiarėjinių vaistų pardavimai – vadinasi, žmonės rečiau sirgo žarnyno infekcinėmis ligomis. Galime konstatuoti, kad į gerąją pusę pakito didelės dalies žmonių higienos bei ligų prevencijos įpročiai“, – pokyčius komentuoja R.Bagdonavičienė.

„Gintarinės vaistinės“ nuotr./Rūta Bagdonavičienė
„Gintarinės vaistinės“ nuotr./Rūta Bagdonavičienė

Palyginus 2019 su 2020 metais, gerokai išaugo vitaminų pardavimai. Pavyzdžiui, vien vitamino D pernai nupirkta 83 proc. daugiau nei užpernai.

„Į šalį atėjus pandemijai, iš lentynų buvo šluojamas ne tik vitaminas D, bet ir vitaminai vyrams – jų nupirkta 32 proc. daugiau, taip pat vitaminai moterims – jų parduota 35 proc. daugiau. Šie duomenys atskleidžia tai, kad žmonės ėmė labiau rūpintis savimi, stiprino savo imunitetą“, – reziumavo „Gintarinės vaistinės“ vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis