Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Svarstantiems apie savo verslą ir ieškantiems investuotojų – ryškiausios sėkmės istorijos

Atostogaujant vasarą galvoje vėl pradeda suktis verslo idėjos, tačiau prieš ryžtantis jas įgyvendinti norėtųsi sužinoti daugiau apie finansavimo sprendimus? O galbūt verslas jau veikia, tačiau trūksta minčių, kaip pritraukti investicijų?
„Uoga Uoga“ vadovė Jelena Sokolovska ir tinklalaidės vedėja Odeta Bložienė
„Uoga Uoga“ vadovė Jelena Sokolovska ir tinklalaidės vedėja Odeta Bložienė / INVEGA

Abiem atvejais papildomos motyvacijos ir įkvėpimo bei saulės ir žinių rasite klausydami tinklalaidžių vasaros cikle „Saulės ir žinių vonios su INVEGA“.

Patogiai vienoje vietoje pateikiamos šešios „Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidės.

Patogiai vienoje vietoje pateikiamose šešiose „Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidėse aptariami įvairūs verslo organizavimo aspektai, įskaitant santykius su mokslo partneriais, socialinių tinklų išnaudojimą ar itin novatoriškų idėjų įgyvendinimą.

INVEGA/Steponas Kvietkauskas, „Innovative Pharma Baltics“ partneris ir tinklalaidės vedėja Odeta Bložienė
INVEGA/Steponas Kvietkauskas, „Innovative Pharma Baltics“ partneris ir tinklalaidės vedėja Odeta Bložienė

Didžiausias dėmesys skiriamas naujų augimo galimybių ieškančių įmonių istorijoms. Visi tinklalaidės vedėjos Odetos Bložienės pašnekovai kalba apie pradedant verslą išmoktas pamokas, kurios apie tuo pačiu keliu norintiems eiti klausytojams gali būti itin naudingos.

Investuotojų kalbos pradžiamokslis

O išmokti tenka daug ko. Savo idėją startuoliu „Walk15“ pavertusi verslininkė Vlada Musvydaitė-Vilčiauskė tinklalaidėje pasakoja, kaip norėdama kalbėti investuotojams suprantama kalba kruopščiai mokėsi verslo terminų. Tai jai padėjo geriau suprasti verslo angelų ar fondų valdytojų duodamus patarimus, kurie buvo tokie pat svarbūs, kaip ir skiriamas finansavimas. Svarbu jai buvo ir išmokti atpažinti tuos investuotojus, kurie palaiko net sunkiausiose situacijose.

INVEGA/Andrius Milinavičius, verslo technologijų akceleratoriaus ir investicinio fondo „Baltic Sandbox Ventures“ įkūrėjas
INVEGA/Andrius Milinavičius, verslo technologijų akceleratoriaus ir investicinio fondo „Baltic Sandbox Ventures“ įkūrėjas

Verslo technologijų akceleratoriaus ir investicinio fondo „Baltic Sandbox Ventures“ įkūrėjas Andrius Milinavičius tinklalaidėje „Stiprus verslas su INVEGA“ kalbėdamas apie startuolius pabrėžia, kad sėkmei vien tik geros idėjos neužtenka. Anot jo, tam būtina gera komanda, kurios nariams būtų būdingas užkrečiamas noras tobulėti.

„Baltic Sandbox Ventures“ įkūrėjai ir kita investuotojų komanda, „FirstPick“, dar 2022 metų rudenį pasirašė sutartis su INVEGA, kuri jiems pavedė valdyti 18 mln. eurų Inovacijų skatinimo fondo lėšų. A. Milinavičius kviečia idėjų turinčius žmones ieškoti būdų, kaip jas išlaisvinti. Tam jie gali pasinaudoti INVEGOS sukurta finansine priemone „Akceleratorius 2“. Į fondų valdytojus gali kreiptis asmenys, turintys perspektyvių verslo idėjų ir norintys jas vystyti. Laidos svečias taip pat pataria startuoliams neapsiriboti Lietuvos rinka. Anot jo, technologijos neturi sienų, todėl Lietuvoje sukurtas produktas gali padėti spręsti ir milijonams žmonių visame pasaulyje aktualią problemą.

Startuolių verslo modelis reikalauja išorinių investuotojų, tačiau jų įsitraukimas turėtų būti kuo mažiau juntamas. Tinklalaidėje tai akcentuoja rizikos kapitalo fondo „Open Circle Capital“ valdytojas Rokas Tamošiūnas. Jis pažymi, kad investuojama ne į pačias idėjas, o į jas realybe paversti galinčius žmones. Per trejus metus laidos svečio valdomas fondas investavo į šešiolika įmonių, iš kurių septynias jau spėjo parduoti.

Kaip išnaudoti socialinius tinklus?

Natūralią kosmetiką siūlančios įmonės „Uoga Uoga“ vadovė Jelena Sokolovska dalinasi patarimais, kaip išnaudoti šiuolaikines skaitmeninės rinkodaros priemones. Vedėjai Odetai Bložienei ji pasakoja tai, kaip socialiniai tinklai leidžia geriau suprasti vartotojus ir atrasti konkrečių produktų ieškančius klientus. Anot verslininkės, tai padeda dar geriau įsitvirtinti savo segmente, efektyviau valdyti produkto ar paslaugos suvokimą ir reaguoti į klientams svarbius dalykus.

J. Sokolovska tinklalaidėje taip pat užsimena apie tai, kad net ir pasirinkus lėto augimo strategiją verslui labai svarbi valstybės teikiama pagalba. „Uoga Uoga“ įmonė sėkmingai pasinaudojo INVEGOS garantija paskolai, o taip pat – palūkanų kompensavimo priemone. Pastarasis pasiūlymas leidžia verslininkams susigrąžinti iki 50 proc. lėšų už sumokėtas paskolos palūkas ir skirti jas kitiems įmonės poreikiams.

Sėkmė prasideda nuo verslo plano

Vasaros tinklalaidžių serijoje „Saulės ir žinių vonios su INVEGA“ nepastebėta neliks ir „Leafood“ bendrovės bei jos vadovo Valentino Civinsko sėkmės istorija. Iš Danijos į Lietuvą grįžęs verslininkas pasišovė įkurti pirmąjį šalyje vertikalų ūkį. Idėjos įgyvendinimui jam reikėjo nemažos sumos – beveik 6,5 mln. eurų.

INVEGA/Leafood vadovas Valentinas Civinskas ir tinklalaidės vedėja Odeta Bložienė
INVEGA/Leafood vadovas Valentinas Civinskas ir tinklalaidės vedėja Odeta Bložienė

V. Civinskas kreipėsi į INVEGĄ dėl Europos regioninės plėtros lėšomis finansuojamos „Startuok“ paskolos. Investicijoms finansuoti skirta 3 mln. eurų valstybės paskola 10 metų laikotarpiui buvo stipri paspirtis. Paskola įmonei buvo skirta įvertinus gerai parengtą, išsamų verslo planą ir nuveiktą darbą pritraukiant privačius investuotojus. Pastarosios sąlygos išpildymas – itin svarbus norint pasinaudoti „Starkuok“ priemone.

Aukštą pridėtinę vertę kuriančių startuolių veikla neįsivaizduojama be mokslininkų įsitraukimo, tačiau jų ir verslininkų interesai neretai susikerta. Vienas iš „Innovative Pharma Baltics“ partnerių, Steponas Kvietkauskas, tinklalaidėje atskleidžia kurį laiką ieškojęs bendros kalbos su mokslo partneriais. Ir tik per klaidas abi pusės išmoko valdyti lūkesčius bei nepamiršti fakto, kad jų požiūriai ir įgūdžiai – labai skirtingi.

Daugiau apie verslo finansavimo sprendimus ir startuolių sėkmės istorijas - sužinosite „Youtube“ ir „Spotify“ platformose publikuojamose „Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?