„Nemanau, kad įvyko kažkas naujo Lietuvos aviacijos versle. Galbūt trečio karto užteks suprasti, kad negalime sukurti nenuostolingų ir efektyviai veikiančių oro linijų. Turime ieškoti kooperacijos galimybių arba su kitomis Baltijos valstybėmis, arba kitomis kaimyninėmis šalimis, kad galėtume sukurti nenuostolingas avialinijas“, – 15min.lt sakė N.Mačiulis.
Ekonomistas taip pat nesutiko su anksčiau VGTU dėstytojo Dariaus Bazaro išsakyta mintimi, kad kiekviena normali valstybė, tarp jų ir už Lietuvą mažesnės Estija ir Latvija, turi savo nacionalinį oro vežėją.
Ekonomistas taip pat nesutiko su anksčiau VGTU dėstytojo Dariaus Bazaro išsakyta mintimi, kad kiekviena normali valstybė, tarp jų ir už Lietuvą mažesnės Estija ir Latvija, turi savo nacionalinį oro vežėją.
„Estija tuoj neturės. Ji šiuo metu laukia sprendimo iš Europos Komisijos, nes užsiima nelegalia veikla ir subsidijuoja nuostolingai veikiančios bendrovės veiklą iš biudžeto. Vengrija turėjo, bet irgi gavo baudą iš EK už tai, kad nuostolingas avialinijas nuolat subsidijavo iš biudžeto“, – tikino N.Mačiulis.
„Reikia suprasti, kad avialinijų verslas nėra valstybės verslas. Jeigu mes kelis sykius iš eilės matome, kad oro linijų veikla baigiasi tuo pačiu, galima kiekvieną kartą tai kartoti ir iš mokesčių mokėtojų pinigų finansuoti tokius eksperimentus“, – ironijos neslėpė „Swedbank“ ekonomistas.
Jis pasiūlė ir alternatyvą valstybinės oro linijų bendrovės idėjai.
„Štai Švedija ir Danija neturi nacionalinių oro linijų, o turi regionines (oro linijas) – „SAS“, kurios aptarnauja Švediją, Daniją ir Norvegiją“, – sakė N.Mačiulis ir paaiškino, kad šios šalys neturi daug gyventojų, todėl jose negali būti pasiekta masto ekonomija. Dėl šios priežasties Šiaurės šalys nusprendė kooperuotis ir sukurti vieningą aviacijos bendrovę, o ne konkuruoti tarpusavyje.
Baltijos šalims reikia vienų avialinijų, turinčių bazes trijose sostinėse, ir kuri dalį lėktuvų laikytų Rygoje, dalį Vilniuje, dalį Taline“, – įsitikinęs „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas.
„Tai, kad iki šiol trys Baltijos šalys turėjo tris atskiras avialinijas, yra tuščių pigių nacionalinių ambicijų pasekmė. Joks privatus investuotojas tokio verslo čia nesiimtų, nes dėl rinkos specifikos yra užprogramuota, kad jis bus nuostolingas“, – Baltijos šalių aviacijos politiką kritikavo N.Mačiulis ir pasiūlė šiam regionui pasekti Skandinavijos šalių pavyzdžių įkuriant bendrą oro linijų bendrovę.
„Baltijos šalims reikia vienų avialinijų, turinčių bazes trijose sostinėse, ir kuri dalį lėktuvų laikytų Rygoje, dalį Vilniuje, dalį Taline“, – įsitikinęs „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas.