2019 09 23 /13:58

Tabako kompanijos inicijuotą akciją „Lemiamas metimas“ prievaizdai reikalauja nutraukti

Stotelių vitrinose, ant autobusų bei internete šmėžuoja „Philip Morris International“ vykdoma socialinė akcija „Lemiamas metimas“. Ja skatinama atsisakyti cigarečių ir nikotino, tačiau to nenorintiems įmonė siūlo neva sveikesnę alternatyvą – savo pardavinėjamas elektronines cigaretes bei tabako kaitinimo sistemas. Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) teigia, kad ši akcija klaidinanti, todėl kreipėsi į reklamos užsakovus su raginimu nutraukti galimai neteisėtą veiklą.
Unsmoke reklaminis stendas
Unsmoke reklaminis stendas

„Geriausias sprendimas, kurį gali priimti rūkantis žmogus, yra visiškai atsisakyti tabako ir nikotino. Nepaisant to, dalis rūkančiųjų vis vien neatsisakys šio įpročio, todėl jiems turi būti suteikta galimybė pereiti prie geresnių alternatyvų vietoj cigarečių“, – rašoma socialinės akcijos „Lemiamas metimas“ puslapyje.

Tabako gaminių gamintojas ir platintojas „Philip Morris International“ vykdo minėtą socialinę akciją, kuri skatina atsisakyti cigarečių ir nikotino gaminių. Tačiau, visgi nusprendusiems gyventi su šiuo sveikatai žalingu įpročiu, įmonė siūlo alternatyvas cigaretėms. Į tai netruko sureaguoti Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD).

Reikalauja panaikinti reklamą

NTAKD pirmadienį paskelbė pranešimą, kuriame teigė, jog įmonės vykdoma socialinė akcija yra klaidinanti.

„Departamento vertinimu, tokiais veiksmais „Philip Morris International“ vykdo vartotojus klaidinančią socialinę akciją, kuri galimai pažeidžia [Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės] įstatymo reikalavimus, netiesiogiai reklamuoja įmonės platinamus bedūmius tabako gaminius, skleidžia tikrovės neatitinkančią informaciją“, – skelbia NTAKD bei akcentuoja, kad Lietuvoje tabako gaminių reklama yra draudžiama.

NTAKD pažymi, kad internetinėje svetainėje skelbiama galimai vartotojus klaidinanti informacija dėl bedūmių tabako gaminių, kurie esą yra sveikesnė alternatyva.

„Departamentas nori atkreipti dėmesį, kad šiuo metu dar nėra nepriklausomų mokslinių tyrimų, kurie teigtų, kad bedūmiai naujoviški tabako gaminiai gali būti vartojami kaip žalos mažinimo priemonės, kaip priemonės padedančios mesti rūkyti tradicinius tabako gaminius, arba, kad šie gaminiai yra mažiau kenksmingi“, – rašo NTAKD.

Fotolia nuotr./Rūkymas.
Fotolia nuotr./Rūkymas.

NTAKD informavo, jog kreipėsi į reklamos užsakovus, vykdytojus bei viešosios nuomonės formuotojus, reikalaudamas iki 2019-09-26, nutraukti galimai neteisėtą veiklą.

„Uždaryti internetinę svetainę, panaikinti internetinės svetainės išorines reklamas, taip pat ištrinti įrašus ir paskyras socialinių tinklapių erdvėje“, – teigiama pranešime.

Uždaryti internetinę svetainę, panaikinti internetinės svetainės išorines reklamas, taip pat ištrinti įrašus ir paskyras socialinių tinklapių erdvėje, – reikalauja NTAKD.

Raštą analizuoja

„Iniciatyva „Lemiamas metimas“ Lietuvoje įgyvendinama laikantis visų galiojančių teisės aktų. Šiuo metu „Philip Morris Baltic“ analizuoja gautą Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento raštą“, – 15min komentavo „Philip Morris Baltic“ išorinės komunikacijos vadovas Baltijos šalims Liudas Zakarevičius.

Pasak jo, kampanija „Lemiamas metimas“ yra pasaulinės „UnsmokeYourWorld“ iniciatyvos, skatinančios mesti rūkyti, dalis. Jos pagrindinis siekis – paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis