Tarp Baltijos šalių Lietuvos reklamos rinka ir toliau didžiausia

Pernai Baltijos šalių reklamos rinka augo 2,9 proc. ir sudarė 278,8 mln. eurų. Didžiausia Baltijos šalyse išliko Lietuvos reklamos rinka, viso sugeneravusi 107,1 mln. lėšų. Tai parodė tyrimų kompanijų „Kantar TNS“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atlikta 2016 metų Baltijos šalių reklamos rinkos analizė, skelbiama trečiadienį išplatintame pranešime.
Televizija
Televizija / 123rf.com nuotr.

Lietuvos reklamos rinka didžiausia Baltijos šalyse išlieka jau tryliktus metus iš eilės. Vis tik pagal vienam gyventojui tenkančias reklamos rinkos lėšas jau daugelį metų pirmauja Estija. Čia vienam gyventojui tenka 71,5 eurų reklamos investicijų. Latvijoje ši suma siekia 39,4 eurus, o Lietuvoje – 37,1 eurus.

„Daugiausiai lėšų Baltijos šalyse gavusi televizijos rinka augo 2,2 proc. ir siekė 107,1 mln. eurų – lygiai tiek, kiek pernai sudarė visa Lietuvos reklamos rinka. Labiausiai (11,6 proc.) Baltijos šalyse pernai augo užsakovų išlaidos banerinei interneto reklamai. Jos siekė 52,8 mln. eurų. Tuo metu ryškiausiai mažėjo reklamos laikraščiuose rinka. Ji smuko 7,5 proc., tačiau Estijos reklamos užsakovų dėka vis tiek išlaikė stiprią trečiąją poziciją tarp visų žiniasklaidos kanalų ir sudarė 30 mln. eurų.“, – teigia tyrimų bendrovės Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Radijo reklamai skirtos lėšos Baltijos šalyse pernai išaugo 5,6 proc. Į reklamą radijo eteryje užsakovai iš viso investavo 28,5 mln. eurų. Išlaidos lauko reklamai pernai siekė 27,8 mln. eurų – dešimtadaliu daugiau nei metais anksčiau. Išlaidos reklamai žurnaluose Baltijos šalyse smuko 6,1 proc. ir siekė 22,5 mln. eurų. Tik Lietuvoje ir Latvijoje matuojama kino reklamos rinka sugeneravo santykinai nedaug – 1,3 mln. eurų – lėšų. Tai yra 11,5 proc. daugiau nei užpernai.

Pernai didžiausia Baltijos šalių reklamos rinkos dalis (38,4 proc.) teko televizijai. Reklamos internete dalis siekė 18,9 proc., o reklamos laikraščiuose – 10,8 proc. visos Baltijos šalių reklamos rinkos. Radijo, lauko ir reklamos žurnaluose dalys sudarė atitinkamai 10,2 proc., 10 proc. ir 8,1 proc. Reklamos kino teatruose dalis sudarė vos pusę procento trijų šalių reklamos rinkos.

2016 metų Baltijos šalių reklamos analizei Lietuvos duomenis pateikė žiniasklaidos ir tyrimų bendrovė „Kantar TNS“, Latvijos – „Kantar TNS“ ir Latvijos Reklamos Asociacija, o Estijos – „Kantar Emor“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų