Ieškojo sprendimo, kaip lengviau susisiekti su kolegomis
Pirmosios „MoreMins“ užuomazgos pasirodė dar 2014 m. Jungtinėje Karalystėje, kai Andrius su grupele bendraminčių dirbo prie jų kuriamo technologijų verslo. Nenuostabu, kad darbas užsienyje pareikalavo bendravimo ir su Lietuvoje likusiais kolegomis.
Visgi kalbėjimas nuotoliniu būdu netrukus išryškino ir pirmąją problemą – dėl prasto interneto susikalbėti buvo beveik neįmanoma. Todėl grupelei teko ieškoti būdų, kaip pigiai skambinti kolegoms, nesinaudojant internetu.
„Nepavykus rasti patogaus ir nebrangaus sprendimo, nutarėme sukurti paprastą programėlę, kuri skambina be interneto, ir taip užtikrina aukštesnę pokalbio kokybę. Galiausiai paslaugą ištobulinome ir nutarėme pasiūlyti kitiems Jungtinėje Karalystėje gyvenantiems lietuviams. Taip 2015 m. prasidėjo „MoreMins“ istorija“, – pasakoja įmonės įkūrėjas A.Butvilas.
Bėgant metams įmonės tikslai palaipsniui pradėjo augti – iš pradžių buvo teikiami pigūs tarptautiniai pokalbiai, o vėliau imta kurti ir kitas telekomunikacijų paslaugas užsienyje gyvenantiems arba ryšius su užsieniu palaikantiems žmonėms.
„Nuo pigių tarptautinių pokalbių įmonės veikla palaipsniui išaugo iki virtualaus operatoriaus, skaitmeniniu būdu teikiančio visas telekomunikacijų paslaugas globaliau gyvenantiems žmonėms“, – sako Andrius ir priduria, kad įmonė nuolat tobulina paslaugą, siekiant laisvesnio tarptautinio bendravimo bet kurioje pasaulio vietoje už mažiausią įmanomą kainą.
Veikla buvo finansuojama iš asmeninių lėšų
Nors šiuo metu įmonė veikia 40-tyje šalių, kur teikiami įvairūs telefono numeriai, veikiantys be SIM kortelių, tačiau, kaip ir dauguma startuolių, nebuvo išvengta iššūkių. Andrius prisimena, kad iš pradžių veikla buvo finansuojama iš asmeninių lėšų, tad teko dalį problemų spręsti kūrybiškai.
„Sukomės iš padėties. Ieškojome, kaip nemokamai reklamuotis, kaip pigiai susikurti internetinį puslapį ir programėles, kaip, neturint jokių pardavimų, įtikinti partnerius suteikti mažą paslaugų kainą be įsipareigojimų, o augant klientų skaičiui – kaip automatizuoti klientų aptarnavimą“, – prisiminęs pirmuosius įmonės metus sako A.Butvilas.
Vis dėlto, kaip sako pats Andrius, magiškos formulės nepavyko išrasti – tiesiog reikėjo pasiraitoti rankoves ir imtis darbo.
Jis pasakoja, kad keletą metų startuolį vystę kolegos neturėjo asmeninio gyvenimo, darbo ir poilsio balanso ar nerūpestingų savaitgalių. Dalį darbų, kurie ne visada būdavo susiję su jų profesija, tekdavo atlikti patiems – pavyzdžiui, koordinuoti laisvai samdomus specialistus ar verslo partnerius.
Po kurio laiko įmonei nušvito ir šviesesnės dienos – „MoreMins“ vizija pradėjo tikėti vis daugiau aukšto lygio vadovų ir specialistų, palaipsniui prisijungusių prie komandos.
„Jie padėjo įmonės teikiamas paslaugas pakelti į tikrai aukštą lygį ir įveikti nuolat kylančius iššūkius. Pasaulyje yra labai nedaug įmonių, kuriančių inovacijas telekomunikacijų sektoriuje, nes tai yra sudėtingas, gana griežtai reguliuojamas ir daug barjerų turintis sektorius. Tad stiprūs komandos nariai yra mūsų sėkmės variklis“, – džiaugiasi jis.
Gauta investicija leido atlikti daugiau eksperimentų su telekomunikacijų inovacijomis
Sėkmės varikliu tapo ir investuotojų paieškos. Andrius pasakoja, kad stabilizavus ir visiškai automatizavus tarptautinių pokalbių paslaugų teikimą, 2018 m. pradėta ieškoti papildomo kapitalo verslo plėtrai naujose rinkose. Teko bendrauti ir su Jungtinėje Karalystėje, ir su Lietuvoje veikiančiais fondais.
Galiausiai per Lietuvos verslo angelų tinklą (LitBAN) pavyko susipažinti su profesionaliais investuotojais verslo angelais ir „CoInvest Capital“ komanda. Vyras prisimena greitai radęs bendrą kalbą ir viziją, tad jau 2018 m. pabaigoje buvo pasirašyta investicijų sutartis, po kurios vyko sėkmingas darbas kartu.
„CoInvest Capital“ komanda tikrai labai kruopščiai vertino mūsų verslą, nors procesas buvo netrumpas. Bet kartu jis buvo ir įmonei labai naudingas, nes buvome priversti pasiruošti detalų verslo planą, gerai apgalvoti ir pagrįsti investicijos naudojimą. Veiklą vykdome korporacijos principu: teikiame mėnesines rezultatų apžvalgas, ketvirtines ir metines finansines ataskaitas, atliekame metinį finansinį auditą. Šis procesas mums padėjo sukurti labai vertingą ir stabilų pagrindą tolesnei plėtrai ir naujų investicijų pritraukimui“, – pasakoja „MoreMins“ įmonės įkūrėjas.
A.Butvilas nori pabrėžti, kad būtent „CoInvest Capital“ atlikta investicija pagal priemonę „Ko-investicinis fondas II“, finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, įmonei padėjo greičiau augti naujose rinkose ir leido atlikti daugiau eksperimentų su telekomunikacijų inovacijomis: „Gavę šias investicijas sukūrėme eSIM įrenginių, kurie vadinami telekomunikacijų ateitimi, valdymo platformą.“
Su didžiausiais operatoriais nekonkuruoja
Nors pavyko pritraukti ne vieną investiciją, „MoreMins“ iki šiol bando išsilaikyti konkurencinėje kovoje su kitomis telekomunikacijų įmonėmis. Andrius pasakoja, kad dažniausiai vietinę rinką pasidalija 3 arba 4 didieji operatoriai, todėl įeiti į ją sudėtinga ir brangu.
„Stengiamės su didžiausiais operatoriais nekonkuruoti ir nepervilioti klientų. Dėl savo dydžio jiems sunku greitai kurti inovacijas. O mes stengiamės inovatyviai užpildyti atsirandančias nišas ir, atsiradus poreikiui, greitai pasiūlyti sprendimus. Pasaulis keičiasi greitai, tai atveria naujus telekomunikacijų paslaugų poreikius. Vartotojams teikiame papildomas paslaugas, kurių jie negauna iš savo operatoriaus“, – tikina jis.
„MoreMins“ programėlę turintis klientas gali turėti daug ir vienu metu veikiančių vietinių bei užsienio šalių numerių skambučiams ir žinutėms. Andrius pastebi, kad klientai juos naudoja tarptautiniams verslo reikalams, privatumo saugojimui ir tiesiog dėl patogumo.
„Naudotis eSIM paslaugomis su „MoreMins“ programėle yra paprasčiau, nes nereikia skenuoti QR kodo ar nustatymų įvesti rankomis. „MoreMins“ eSIM mobilus internetas žmonėms leidžia sutaupyti keliaujant užsienyje, ypač už Europos Sąjungos ribų. Matome, kad ir tarptautiniai pokalbiai žmonėms išlieka svarbūs“, – pasakoja įmonės įkūrėjas.
Planas ateičiai – globalus operatorius keliautojams ar ryšius su užsieniu palaikantiems žmonėms
Šiuo metu „MoreMins“ paslaugomis naudojasi apie 100 tūkst. vartotojų įvairiose pasaulio šalyse, o programėlė sulaukia tik aukščiausių įvertinimų: „Tai parodo, kad žmonėms teikiame tikrai reikalingas paslaugas. Tai mus labiausiai ir motyvuoja kurti naujus produktus.“
Andrius neslepia – prie sėkmės prisidėjo ne tik vartotojų skaičius, bet ir stipri komanda. Jis džiaugiasi, kad kolegos atlaikė iškilusius sunkumus bei nepasidavė ir toliau dirba kurdami inovatyvias telekomunikacijų paslaugas ir jas platina.
„Nors kuriame paslaugas su partneriais iš viso pasaulio, įmonėje turime tik 9 nuolatinius darbuotojus. Kiekvienas iš jų yra visiškai atsakingas už savo darbo sritį, o vadovai yra ir savo srities specialistai, ir patys atlieka reikiamus darbus“, – sako A.Butvilas.
Atlikusi didžiąją dalį darbo, komanda jau juda ir kito ambicingo tikslo link – ketina sukurti globalų operatorių, kuris teiktų pigias paslaugas keliaujantiems, daug ryšių su užsieniu turintiems ar tarp kelių valstybių gyvenantiems žmonėms. Svarbiausia, anot Andriaus, kad žmonių nebegąsdintų ribos ir kainos tarp valstybių sienų.
„Įmonė visame pasaulyje automatizuotai teiks telekomunikacijų paslaugas prieinamomis kainomis ir vien tik skaitmeniniu būdu, be jokių fizinių salonų ir be SIM kortelių (tam jau yra eSIM technologija). „MoreMins“ programėlės naudotojas visas reikiamas paslaugas užsisakys internetu.
Jis pigiai skambins ir siųs SMS į užsienį, savo paskyroje galės turėti neribotą skaičių bet kurios šalies telefono numerių. O nuvykus į užsienio šalį – jam bus suteikiamas tos šalies telefono numeris ir mobilus internetas, tad nebereikės mokėti už tarptinklinį ryšį“, – tikina jis ir prideda, kad nors iki galutinio tikslo dar ilgas kelias, sunkumai komandą užgrūdino, tad laukiantys iššūkiai jų nebegąsdina.