Teisininkė apie parduodamą V.Siegel domeną: tai pelninga „verslo idėja“ atrodo tik iš pirmo žvilgsnio

„Tokia „verslo idėja“ jo sumanytojui gali atnešti ne pelną, o ženklių finansinių nuostolių ir teismo procesą“, – taip į pasirodžiusią žinią, kad parduodamas domenas shopbysiegel.lt (panašiu pavadinimu – shopbysiegel.com – veikia ir verslininkės, nuomonės formuotojos Viktorijos Siegel internetinė parduotuvė), sureagavo „AAA Law“ advokatų kontoros advokatė, vadovaujanti partnerė Giedrė Domkutė.
Teisininkė apie parduodamą V.Siegel domeną: šios „verslo idėjos“ autorius galiausiai gali skaičiuoti ne pelną, o nuostolius
Teisininkė apie parduodamą V.Siegel domeną: šios „verslo idėjos“ autorius galiausiai gali skaičiuoti ne pelną, o nuostolius / BNS nuotr.

„Mūsų internetinio domeno pavadinimas yra parduodamas aukcione. Tai yra unikali galimybė įsigyti vieną iš geriausių interneto domenų, kuris gali suteikti jūsų verslui, projektui ar asmeniniams poreikiams didelį pranašumą“, – taip teigiama interneto svetainėje shopbysiegel.lt.

Tačiau teisiškai tokia veikla yra intelektinės nuosavybės pažeidimas.

„AAA Law“ advokatų kontoros advokatė, vadovaujanti partnerė Giedrė Domkutė 15min aiškino, kad ne kiekvienas laisvas domenas gali būti laisvai, bet kurio trečiojo asmens registruojamas.

„Registruojamas naujas domenas neturi pažeistų kitų asmenų teisių bei teisėtų interesų, tarp jų ir anksčiau užregistruotų prekių ženklų, juridinių asmens pavadinimų. Domenui, kaip ir bet kurių kitų intelektinės nuosavybės objektų registravimui ir naudojimui, keliami griežti teisiniai reikalavimai“, – teigė G.Domkutė.

Pasak jos, domeno registracija gali būti nuginčyta teisme, jeigu ji pažeidžia ankstesnio prekių ženklo savininko teises ar juridinio asmens teisę į pavadinimą, jeigu tokia registracija iš tikrųjų yra siekiama nesąžiningai pasinaudoti svetimo prekių ženklo ar juridinio asmens reputacija ar registracija yra atlikta turint nesąžiningų ketinimų.

„Teisės į tokį nesąžiningai registruotą domeną teismo sprendimu gali būti ankstesniam teisių savininkui perduotos neatlygintinai, jeigu ankstesnis savininkas to reikalauja. Tokių bylų Lietuvos teismų praktikoje jau yra buvę“, – pasakojo G.Domkutė.

Anot advokatės, nesąžiningi ketinimai – gana dažnas, įprastas argumentas ginčuose dėl neteisėtos domenų registracijos.

„Jeigu domeną registravęs asmuo, pasinaudodamas kito asmens įdirbiu, susikurta ženklo reputacija, siekia gauti finansinės ar kitokios naudos, tokie veiksmai yra laikomi nesąžiningais ketinimais. Vienas iš dažniausiai praktikoje pasitaikančių pavyzdžių – svetimo domeno registravimas su tikslu šį objektą vėliau parduoti tikrajam savininkui, siūlant jį „išsipirkti“, – aiškino ji.

Teigia pasiūlęs domeną V.Siegel

Šiuo metu domenas priklauso įmonei MB „Adsprom“, užsiimančiai didmenine ir mažmenine prekyba. Jos vadovas Martynas Kliauga portalui Žmonės.lt kiek anksčiau pasakojo, kad įmonė garsios influencerės vardo domeną nusipirko balandžio 14 dieną. Kaip skelbiama, aukcionas vyksta mėnesį – iki gegužės 14 dienos.

„Tai yra intelektinė nuosavybė, nupirkta įmonės, ne fizinio asmens vardu, – Žmonės.lt sakė jis ir pridūrė, kad nežino ankstesnių domeno savininkų. – Buvo jis kažkada pirktas, bet kam priklausė anksčiau, tikrai nežinau, neturiu tokių duomenų.“

Paklausus, kodėl nusprendė įsigyti šį domeną, „Adsprom“ atstovas tvirtino, kad piktų kėslų nebuvo ir nesiekė kažkaip piktnaudžiauti – tiesiog įžvelgė gerą galimybę ir ja pasinaudojo.

„Buvo laisvas domenas shopbysiegel.lt (pirmą kartą domenas buvo užregistruotas 2021 metais, 2022-aisiais jis tapo laisvu – red. past.), bet kas galėjo jį įsigyti. Visi žinome dabartinę istoriją, pamatėme vertę, kurią šis domenas turi, todėl jį ir įsigijome. Žmonės yra susidomėję – šiandien (penktadienį – red. past.) svetainėje apsilankė apie 10 tūkst. Be to, tai – žinomas brandas“, – aiškino M.Kliauga.

V.Siegel ir Lauryno Suodaičio drama tęsiasi jau ne vieną savaitę, vis pažeriama naujų detalių. Tad kol vyksta aukcionas ir naujieji domeno savininkai laukia pasiūlymų, interneto svetainė buvo papildyta dirbtinio intelekto sugeneruotais V.Siegel ir Lauryno Suodaičio vaizdais, citatomis, nuskambėjusiomis per pastarąsias savaites, jų interpretacijomis.

Interneto svetainė shopbysiegel.lt
Interneto svetainė shopbysiegel.lt

Anot pašnekovo, pirmiausia, įmonė išsiuntė pasiūlymą įsigyti domeną shopbysiegel.com atstovams.

Tačiau portalui susisiekus su verslininke Viktorija Siegel, ši teigė, kad apie parduodamą domeną shopbysiegel.lt girdi pirmą kartą.

„Šis domenas nėra susijęs su mano verslu, jis nepriklauso man. Tikrai svarstyčiau įsigijimą, jei toks man būtų pateiktas. Tačiau akivaizdu, kad galimai yra siekiama kai ko kito“, – Žmonės.lt sakė ji.

Tai pelninga „verslo idėja“ atrodo tik iš pirmo žvilgsnio

G.Domkutė 15min teigė, kad šiuo atveju, kaip matyti iš viešai skelbiamos informacijos, iš shopbysiegel.lt domeno registracijos yra siekiama gauti finansinę naudą, pasinaudojant anksčiau registruoto prekių ženklo „Shop by Viktorija Siegel“ ir domeno shopbysiegel.com bei jų savininkės vardo žinomumu.

„Tokia, iš pirmo žvilgsnio atrodanti pelninga „verslo idėja“, jo sumanytojui gali atnešti ne pelną, o ženklių finansinių nuostolių ir teismo procesą. Asmuo, kurio teisės pažeistos, turi teisę reikalauti, jog domeno savininkas panaikintų domeno registraciją arba neatlygintinai perduotų teises į domeną“, – pastebėjo G.Domkutė.

Pasak advokatės, geranoriškai neišsprendus ginčo, galimas teismo procesas, kuris pralaimėjusiai šaliai gresia ne tik bylinėjimosi ir advokato išlaidomis, bet ir padarytos turtinės žalos priteisimu.

„Jeigu būtų įrodyta, kad domenas registruotas ir valdomas neteisėtai (pavyzdžiui, neturint prekių ženklo „Shop by Viktorija Siegel“ savininko sutikimo), o domeną registravęs ar šiuo metu jį valdantis asmuo iš neteisėto domeno naudojimo gavo naudos, iš jo gali būti priteista ir neteisėtais veiksmais gauta nauda (lėšos, gautos iš domeno pardavimo)“, – apibendrino ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis