Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) skirtos 2,1 tūkst. eurų baudos už paslėptą tabakui skirto elektroninio įrenginio IQOS reklamą.
IQOS
IQOS / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Vilniaus apygardos administracinio teismas ketvirtadienį atmetė tabako gamintojų skundą ir paliko galioti šių metų kovą NTAKD priimtą nutarimą. Bendrovė svarsto galimybę šį teismo sprendimą skųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, teigiama „Philip Morris Baltic“ pranešime.

Pasak „Philip Morris Baltic“ korporacijos reikalų vadovo Lietuvai Kęstučio Straigio, bendrovė nesutinka su teismo sprendimu, nes įstatymai aiškiai įpareigoja gamintoją vartotojams teikti būtiną ir esminę informaciją apie parduodamas prekes.

„Byloje nagrinėta informacinė medžiaga apie elektroninį prietaisą „iQOS“ ne tik atitinka įstatymuose pateiktus reikalavimus, tačiau ir atspindi mūsų kompanijos pastangas teikti vartotojams tikslią informaciją apie novatorišką produktą, taip gerbiant vartotojo teisę rinktis pagrįstai“, – pranešime sakė K.Straigis.

Pasak jo, svarbiausias dalykas, kurio turėtų būti siekiama – kaip sudaryti sąlygas suaugusiesiems, kurie bet kokiu atveju ir toliau yra nusprendę rūkyti cigaretes, gauti teisingą informaciją apie potencialiai mažiau žalingus produktus.

IQOS yra dalis 3 mlrd. JAV dolerių (2,4 mlrd. eurų) vertės „Philip Morris“ investicijų į naujos kartos rūkymo prietaisus. Jis yra naudojamas kaitinti tabaką iki pakankamai aukštos temperatūros, kad būtų sukuriamas garas, bet ne dūmas. Bendrovė teigia, kad tai yra naujoviškas prietaisas, besiskiriantis nuo kitų elektroninių cigarečių, kurioms dažnai jau taikomos specifinės taisyklės.

IQOS prietaisas aktyviai reklamuotas Lietuvoje, bendrovė didžiuosiuose miestuose atidarė kelias specializuotas parduotuves. „Philip Morris“ taip pat prekiauja ir tabako produktu „Heets“, naudojamu IQOS prietaise. Jam jau taikomi tokie patys reklamos apribojimai, kaip ir įprastoms cigaretėms.

Dešimt JAV senatorių vasarį paragino Maisto ir vaistų administraciją (FDA) atmesti „Philip Morris“ prašymą leisti reklamuoti IQOS prietaisą, kaip darantį mažesnę žalą nei cigaretės.

Senatoriai rėmėsi pernai gruodį „Reuters“ paskelbtu pranešimu, kuriame detaliai aprašomi kai kurių pagrindinių tyrėjų, atlikusių klinikinius bandymus su minėtu prietaisų, apmokymo ir profesionalizmo trūkumai. Šių tyrimų išvadas „Marlboro“ cigarečių gamintoja pateikė FDA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų