Lietuvos apeliacinis teismas praėjusią savaitę atmetė bendrovės skundą ir paliko Vilniaus apygardos teismo pernai gegužę priimtą sprendimą, kuriuo jis atmetė „Aerojet International Aircraft & Requisites Chartering“ ieškinį – ji prašė priteisti 227 tūkst. eurų nuostolių, 50,8 tūkst. eurų netesybų ir 6 proc. metų palūkanų.
„Pirmosios instancijos teismas teisingai nustatė faktines aplinkybes, tinkamai taikė teisės normas, kuriose reglamentuota vežėjo atsakomybė, įrodymų vertinimas, priėmė teisėtą ir pagrįstą procesinį sprendimą“, – rašoma Apeliacinio teismo nutartyje.
„Aerojet“ teigė, kad vykdama Vengrijos vyriausybės užsakymą, 2020-ųjų gegužę kreipėsi į „GetJet Airlines“ dėl plaučių ventiliavimo aparatų pervežimo iš Kinijos. Krovinys dviem orlaiviais „Airbus 320“ turėjo būti atskraidintas į Budapeštą gegužės 27 dieną.
Vėluojant gauti leidimą kroviniui, kurio dalį sudarė pavojingos medžiagos, „GetJet Airlines“ gegužės 28 dieną į Budapeštą atskraidino tik 150 iš 300 aparatų. Likusi dalis pagal papildomą bendrovių susitarimą buvo pristatyta tik birželio 2 dieną.
„Aerojet“ teigimu, „GetJet Airlines“ netinkamai įvykdė įsipareigojimus, todėl turi kompensuoti žalą.
„GetJet Airlines“ tvirtino, kad savo įsipareigojimą įvykdė, o problemų kilo, nes „Aerojet“ Kinijos muitinėje nebuvo tinkamai įforminusi dalies dokumentų, o ir patys kroviniai negalėjo tilpti į du orlaivius – dėžės turėjo specialius reikalavimus, apie kuriuos ji nebuvo informuota pasirašant sutartį.
Teismas pripažino, kad vėlesnį dalies aparatų pristatymą lėmė tai, kad „Aerojet“ nepateikė pakankamai informacijos apie krovinį, įskaitant specialų ženklinimą.