Taip balandžio 6 dieną nusprendė Lietuvos apeliacinis teismas, visiškai patenkinęs bendrovės ieškinį.
Apeliaciniame teisme byla buvo nagrinėjama antrą kartą, nes tą daryti jį įpareigojo vasarį šią bylą svarstęs Aukščiausiasis Teismas, panaikinęs Apeliacinio teismo 2020 metų balandį priimtą nutartį.
„Atsakovės (uosto direkcijos – BNS) neteisėti veiksmai pasireiškė vienašališku sutarties pakeitimu, atsisakius dalies sutartyje numatytų darbų ir jiems atlikti reikalingų medžiagų (atmušų)“, – rašoma Apeliacinio teismo nutartyje.
Pakartotinai išnagrinėjusi bylą teisėjų kolegija nusprendė, kad BMGS įrodė jos patirtų nuostolių dydį bei uosto direkcijos neteisėtų veiksmų ryšį su šiais nuostoliais.
Teismas šįkart taip pat nusprendė kompensuoti BMGS patirtas beveik 17 tūkst. eurų bylinėjimosi išlaidas.
Apeliacinis teismas pernai balandį buvo nusprendęs, jog Klaipėdos uosto direkcija teisėtai atsisakė dalies darbų 67 ir 68 uosto krantinių rekonstrukcijos metu, todėl neturi atlyginti nuostolių BMGS. Pastarasis teismas panaikino 2019 metų balandį Klaipėdos apygardos teismo priimtą nutartį, kuria jis atmetė uosto direkcijos pretenzijas ir nurodė įmonei atlyginti 36,4 tūkst. eurų nuostolių.
Ginčas tarp šalių kilo Klaipėdos uostui atsisakius dalies 2016 metų liepos 5 dieną pasirašytoje 14,952 mln. eurų vertės sutartyje numatytų darbų – techninėje pirkimo specifikacijoje numatytų atmušų ir švartavimo stulpelių įrengimo, pakeičiant juos kitais atmušimo įrenginiais.
2017 metais BMGS dėl to kreipėsi į teismą siekdama, kad uostas jai atlygintų 175,6 tūkst. eurų nuostolių ir 8 proc. metinių palūkanų už dalį atsisakytų darbų.
67 ir 68 Klaipėdos uosto krantines naudoja viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovos bendrovių „Bega“.