„LTG Infra“ ir konsorciumo įmonės – bankrutavusi „Hidrostatyba“, „Autokausta“ ir Vokietijos kapitalo Estijos įmonė „Leonhard Weiss RTE“ – kovo 17 dieną pasirašė taikos sutartį, kurią balandžio 25 dieną patvirtino Kauno apygardos teismas, nutraukęs bylą dėl 8,5 mln. eurų delspinigių išieškojimo.
„Teismas nutarė nutraukti civilinę bylą pagal „LTG Infra“ patikslintą ieškinį atsakovėms dėl delspinigių priteisimo, nes patvirtinta taikos sutartis“, – BNS informavo teismo atstovė Milda Kryžė.
Nei teismas, nei taikos sutartį pasirašiusios įmonės BNS neatskleidė sutarties turinio.
Pasak M.Kryžės, pirminiu beveik 6,4 mln. eurų vertės ieškiniu „LTG Infra“ siekė atgauti delspinigius dėl vėlavimo baigti darbus už 2021 metų sausio-kovo mėnesius, tačiau 2021 metų liepą įmonė patikslino ieškinį ir jį padidino dar 2,2 mln. eurų, įtraukdama ir 2021 metų balandį – esą įmonės neketino mokėti ankstesnių netesybų.
„LTG infra“ teismui teigė, jog projektas turėjo būti užbaigtas 2020 metų spalį, tačiau dėl dalies nepadarytų darbų galutinis terminas buvo pratęstas iki metų pabaigos, bet ir jam pasibaigus rangovės vėlavo. Rangovės teismui aiškino, jog užsakovė negali reikalauti delspinigių, nes už darbų vėlavimą atsakinga pati – esą darbai buvo faktiškai baigti, tačiau dėl užsakovės veiksmų negalima buvo jų perduoti.
Pagal 2018 metų birželį pasirašytą 54,8 mln. eurų vertės sutartį konsorciumas rekonstravo apie 15 kilometrų geležinkelio Kaunas–Palemonas, sujungusio Kauno intermodalinį terminalą su „Rail Baltica“. Pagrindiniai statybos darbai baigti 2020 metų spalį.