Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) vasario 12 dieną taip pat patenkino Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) prašymą ir panaikino Vilniaus apygardos administracinis teismo (VAAT) 2018-ųjų kovą priimtą sprendimą, kuriuo „Volfas Engelman“ skirta bauda buvo sumažinta nuo 5,8 tūkst. iki 2,9 tūkst. eurų.
LVAT teigimu, pirmos instancijos teismas neteisingai įvertino, jog „Volfas Engelman“ reklamoje naudoti teiginiai ir vaizdiniai nesiejo alkoholio vartojimo su socialine sėkme.
„Teisėjų kolegijos vidiniu įsitikinimu, reklama, taip pat pateikianti aliuziją į sėkmingus Lietuvos istorijos įvykius – laimėtą Žalgirio mūšį ir skatinanti vartotojus būti vieningiems, sieja alkoholio vartojimą su socialine sėkme, nors tai draudžiama pagal Alkoholio kontrolės įstatymą (...) Reklamoje naudotų frazių ir vaizdinio visuma vidutiniam vartotojui formuoją nuomonę, kad reklamuojamo alkoholio vartojimas suvienija, suburia žmones ir sudaro galimybes visuomenei (kiekvienam jos nariui) būti sėkmingai gyvenime“, – rašoma LVAT sprendime.
LVAT panaikinus pirmos instancijos teismo sprendimą, lieka galioti NTAKD įmonei skirta 5,8 tūkst. eurų bauda.
Departamentas skirdamas baudą nurodė, kad „Volfas Engelman“ reklamai naudojo meno įžymybės J.Mateikos paveikslo „Žalgirio mūšis“ reprodukciją, o Lietuvoje draudžiama visų formų alkoholio reklama, kurioje dalyvauja sportininkai, gydytojai, politikai, meno ir mokslo įžymybės, kiti garsūs visuomenės veikėjai, naudojamas jų asmuo, vardas, atvaizdas.
NTAKD taip pat tvirtino, kad „Volfas Engelman“ reklamoje naudotos frazės „Pinta vienybės“, „1410 m. buvom kaip vienas kumštis“, taip pat vaizdinis elementas – alaus „1410 tamsusis elis“ ir „1410 šviesusis alus“ skardinės pirštais besiliečiančiose rankose su geležinėmis pirštinėmis, pažeidžia Alkoholio kontrolės įstatymo draudimą sieti alkoholio vartojimą su socialine sėkme, padidintu seksualiniu aktyvumu, taip pat pateikti neteisingą ir klaidinančią informaciją apie alkoholinius gėrimus.
„Volfas Engelman“ teismui tvirtino, kad alaus pavadinime simbolinė data ir kiti užrašai reklamoje buvo skirti ypatingoms valstybės datoms paminėti, turi tik simbolinę, abstrakčią reikšmę ir sudaro galimybę vartotojams pagerbti istorinius įvykius.
Suomijos bendrovės „Olvi“ grupei priklausančio „Volfas Engelman“ pajamos per 2019 metų devynis mėnesius siekė 37,658 mln. eurų – 11,8 proc. daugiau nei 2018-ųjų sausį–rugsėjį. „Volfas Engelman“ per devynis mėnesius pardavė 82,3 mln. litrų įvairių gėrimų – 9,7 proc. daugiau nei per tą patį 2018-ųjų laikotarpį.