Sprendimą Vilniaus apygardos administracinis teismas žada skelbti balandžio 7 dieną, pranešė teismas.
Įmonė prašo panaikinti Vyriausybės sausio 12 dienos nutarimą bei Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos 2021-ųjų gruodžio 21 dienos išvadą.
Vyriausybė sausio 12 dieną patvirtino strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos išvadą, jog sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl nuo vasario 1-osios turi būti nutraukta. Vasario 1-ąją trąšų tranzitas sustojo – pernai geležinkeliais ir per Klaipėdos uostą pervežta beveik 11 mln. tonų baltarusiškų kalio trąšų.
Europos Sąjungai (ES) kovo 2 dieną pritaikius sankcijas „Belaruskalij“, premjerė Ingrida Šimonytė sakė, kad ankstesnis Vyriausybės sprendimas nutraukti „Belaruskalij“ tranzitą per šalį nebėra svarbus.
Premjerė teigė abejojanti, ar šiuo klausimu likę „daug teisenos“, nes ES draudimas eksportuoti kalio trąšas sukuria tokią pat situaciją, kokią sukūrė Vyriausybės nutarimas.
Vyriausybė anksčiau planavo pasiūlyti Seimui įstatymo pataisas dėl kalio trąšų tranzito stabdymo, tačiau vėliau paskelbta, kad sutartyje dėl ES veikimo yra tam tikrų apribojimų. Todėl Vyriausybė paragino Briuselį įtraukti „Belaruskalij“ į ES sankcijų sąrašą – anot jos, tai būtų geriausias sprendimas sustabdant kalio trąšų tranzitą.
Trečiaisiais asmenimis teismo nagrinėtoje byloje pripažinti LTG Cargo“, bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, Valstybės saugumo departamentas, Krašto apsaugos ministerijos Antrasis operatyvinių tarnybų departamentas ir Užsienio reikalų ministerija.
„Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą tęsėsi dar beveik tris mėnesius, nepaisant gruodžio 8 dieną įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei.