2020 05 27 /09:27

Televiziją pardavęs „Lietuvos rytas“ pernai patyrė 13,8 mln. eurų nuostolių

Viena didžiausių šalyje žiniasklaidos grupių „Lietuvos rytas“ pernai uždirbo 266,7 tūkst. eurų audituoto konsoliduoto grynojo pelno, tuo metu 2018 metais grupė buvo patyrusi 1,645 mln. eurų grynųjų nuostolių.
Gedvydas Vainauskas
Gedvydas Vainauskas / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Vien pagrindinė grupės įmonė „Lietuvos rytas“ pernai patyrė 13,826 mln. eurų grynųjų nuostolių – 14 kartų daugiau nei 2018 metais (990,2 tūkst. eurų). Juos lėmė investicijų į parduotą „Lietuvos ryto“ televiziją nuvertėjimas, atskleidžiama Registrų centrui pateiktoje ataskaitoje.

Pasak jos, „Lietuvos ryto“ televizija keletą metų dirbo nuostolingai, o nuostoliai buvo dengiami didinant jos įstatinį kapitalą. Kiekvienas toks didinimas pagrindinės įmonės „Lietuvos rytas“ balanse buvo atvaizduojamas kaip investicija į antrinę įmonę.

„Antrinės įmonės akcijų pardavimo kaina buvo žymiai mažesnė už investicijos į ją vertę. Dėl investicijos nuvertėjimo bendrovė patyrė nuostolį. Atmetus investicijos nuvertėjimą, bendrovės 2019 metų rezultatas buvo teigiamas“, – rašoma „Lietuvos ryto“ ataskaitoje.

Televizijos pardavimo kaina ataskaitoje neatskleidžiama, tačiau joje nurodoma, kad „Lietuvos ryto“ nuostoliai iš investicijų perleidimo pernai siekė 16,902 mln. eurų, tuo metu bendrovės investicijų į antrines įmones vertė sumažėjo 16,970 mln. eurų. BNS skaičiavimais, tai rodo, kad „Lietuvos ryto“ televizija turėjo būti parduota už 68 tūkst. eurų.

„Lietuvos ryto“ grupės konsoliduotos pardavimo pajamos pernai sumenko 12,7 proc. iki 26,573 mln. eurų, tik pagrindinės įmonės – 7,3 proc. iki 5,273 mln. eurų.

Tiražo pardavimo pajamos (mažmeniniai spaudos pardavimai ir prenumerata) sumažėjo 3,7 proc. iki 3,62 mln. eurų, reklamos pajamos interneto ir spaudoje ūgtelėjo 1,2 proc. iki 3,86 mln. eurų, spausdinimo darbų pajamos smuko 10,8 proc. iki 16,6 mln. eurų.

Grupė pernai eksportavo produkcijos už 9,5 mln. eurų – 17,4 proc. mažiau nei 2018-aisiais. Didžiausią eksporto dalį sudaro žurnalų ir reklaminių leidinių užsienio užsakovams spausdinimas.

„Lietuvos ryto“ grupės konsoliduotas pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) pernai padidėjo 28,7 proc. iki 2,6 mln. eurų, EBITDA marža padidėjo 3,2 procentinio punkto iki 9,8 procento.

Grupei priklausanti antrinė įmonė „Lietuvos ryto“ spaustuvė pernai patyrė 667 tūkst. eurų nuostolių, tuo metu 2018 metais jos pelnas buvo 25,4 tūkst. eurų. Portalas lrytas.lt pernai uždirbo 39 tūkst. eurų grynojo pelno (2018 metais – 247 tūkst. eurų nuostolis).

Bendrovė „Lietuvos ryto“ televizijos akcijas prodiuserio Povilo Skaisgirio įmonei „Singing fish“ pardavė pernai liepą, todėl finansinėse ataskaitose apskaitė tik pirmojo pusmečio televizijos veiklos rezultatus, kai įmonė patyrė 355,9 tūkst. eurų nuostolių.

„Lietuvos ryto“ grupės įmonės pernai uždirbo 2,22 mln. eurų pelno iš kitos veiklos – 50,9 proc. daugiau nei 2018 metais. Didžiąją jo dalį sudarė pelnas už parduotą ilgalaikį materialųjį turtą, taip pat pelnas iš nuomos veiklos.

Pernai „Lietuvos rytas“ administracinį pastatą sostinės Gedimino prospekte už neskelbiamą sumą pardavė žuvies produktų gamybos ir prekybos grupės „Norvelita“ savininkų valdomai nekilnojamo turto plėtros bendrovei „Saulės kopos“.

„Lietuvos ryto“ teigimu, šių metų pradžioje buvo prognozuojama, jog grupės metinis veiklos rezultatas šiemet bus artimas nuliui, tačiau Vyriausybei įvedus karantiną grupės reklamos pajamos sumažėjo, taip pat krito spausdinimo darbų paklausa. Anot „Lietuvos ryto“, kol kas negalima prognozuoti, kokią įtaką šių metų rezultatams turės paskelbtas karantinas.

2019 metų pabaigoje grupės įmonėse dirbo 413 darbuotojų (2018 metų pabaigoje – 485).

36 proc. „Lietuvos ryto“ akcijų valdo Beno Gudelio valdoma „Big Group“, 26 proc. – Gedvydas Vainauskas, 13 proc. – Vidmantas Strimaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis