„Telia“ ir DLC – be penkių minučių monopolija

Duomenų perdavimo ir saugojimo rinkose veikiančios įmonės baiminasi, kad įmonių „Lietuvos energija“ ir „Litgrid“ valdomą Duomenų logistikos centrą (DLC) pardavus „Telia Lietuva“, vienose rankose bus sutelkta didžioji dalis duomenų perdavimo verslo Lietuvoje ir beveik visos šalies interneto jungtys su užsieniu, rašo „Verslo žinios“.
„Telia“
„Telia“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Koncentracija duomenų perdavimo rinkoje apsunkina ir didelių DC bendrovių atėjimą į Lietuvą. Mat tokios įmonės, prieš investuodamos naujoje šalyje, visada patikrina, ar ten yra konkurencija duomenų perdavimo srityje. Galimas ir atvirkštinis variantas, ypač žiūrint regiono mastu, – didelis žaidėjas, toks kaip „Telia“, galėtų optimizuoti veiklą ir, protingai dėliodamas verslo žingsnius, galėtų pasiūlyti regiono mastu labai konkurencingų paslaugų.

„Jeigu Konkurencijos taryba suteiktų leidimą „Telia“ įsigyti DLC, „Telia“ duomenų centrų paslaugų rinkos dalis išaugtų nuo dabartinių 40 iki 69 proc., o tarptautinio duomenų perdavimo rinkos dalis – nuo 55 iki 86 proc. Tai reiškia, kad šiose rinkose jau šiuo metu dominuojanti „Telia“ taptų beveik monopolininke. Tai būtų pragaištinga tiek DC, tiek ir tarptautinio duomenų perdavimo rinkoms. Jose efektyvios konkurencijos beveik nebeliktų“, – dienraščiui aiškino Lietuvos radijo ir televizijos centro generalinis direktorius Remigijus Šeris, anot kurio, toks sandoris turėtų įtakos ir susijusioms kitų telekomunikacijų paslaugų rinkoms, kuriose „Telia“ galia dėl paslaugų paketų dar labiau išaugtų.

Pasak jo, „Telia“ taptų ir vienintele tarptautinių ir nacionalinių IP tinklų sujungimo operatore Lietuvoje. „Tokia perspektyva kelia grėsmę ne tik konkurencijai ir vartotojams, bet ir nacionaliniam saugumui, nes Lietuvos valstybės ryšių sektorius iš esmės atsidurtų vieno užsienio valstybės kontroliuojamo subjekto rankose“, – priduria R.Šeris.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis