„Bloomberg“ suskaičiavo, kiek pinigų kas minutę išleidžia „Tesla“. Skaičius atims žadą – 8 tūkst. dolerių per minutę. Beveik tiek vertas bitkoinas (dabar jo vertė siekia 8285 dolerius). Kaip bendrovė kas valandą išleidžia 480 tūkst. dolerių.
Jeigu bendrovė negaus naujo finansavimo, jos rezervai baigsis kitų metų ankstyvą rugpjūtį, prognozuoja „Bloomberg“. UBS skaičiavimu, pinigų užteks kiek ilgiau – keturiems ketvirčiams.
Dabar „Teslai“ reikės pinigų pagaminti pirmajam tūkstančiui „Roadster“ automobilių, kurių vienas kainuoja 250 tūkst. dolerių. Jos turėtų būti pagamintos 2020 metais.
Tuo metu „Model 3“ gamyba vyksta lėčiau, nei kad prognozuota. Per ketvirtį bendrovė turėjo pagaminti 1,5 tūkst. automobilių, o pagamino vos 222 automobilius.
„Model 3“ už 35 tūkst. dolerių yra arti „Teslos“ svajonės „elektriniai automobiliai masiniam vartojimui“, taigi bendrovei reikia parduoti išties daug jų, kad atsipirktų milijardo dolerių per ketvirtį investicijos, taip pat būtų lėšų finansuoti kitiems projektams – „Roadster“ sportinio automobilio ir „Tesla Semi“ elektrinio vilkiko gamybai.
Tuo metu investicijų ekspertas Christianas Hoffmanas CNBC sakė, kad bendrovė yra labai priklausoma nuo rinkų, ir, jeigu euforija dėl „Tesla“ automobilių baigsis, gauti pinigų jai gali tapti labai sunku.
Jo skaičiavimais, per pastaruosius porą metų „Tesla“ sudegino daugiau nei 5 mlrd. dolerių.
„Kad priverstų patikėti šia istorija, kompanija turi būti Džeimsu Bondu. Jai reikia išsisukti nuo sniego lavinos, išvengti kulkos, nučiuožti nuo uolos ir, išskleidus parašiutą, saugiai nusileisti, kad galėtų išgelbėti pasaulį“, – kalbėjo analitikas.
Praėjusią savaitę „Tesla“ pristatė pirmąjį elektrinį vilkiką „Semi“ ir sportinį automobilį „Roadster“. Pirmasis tūkstantis „Roadster“ kainuos po 250 tūkst. dolerių, ir pirkėjai visą sumą privalės sumokėti avansu. Vėliau automobilis, žadama, atpigs iki 200 tūkst. dolerių.
Už savo automobilius pirkėjai turės sumokėti nemažus užstatus, ir taip „Tesla“ gaus apyvartinių lėšų. Bendrovės generalinis direktorius Elonas Muskas neužsiminė apie tai, iš kur „Tesla“ gaus papildomų pinigų naujų automobilių gamybai.
„Oppenheimer“ analitikas Colinas Ruschas mano, kad bendrovė į kapitalo rinkas kreipsis jau kitų metų pirmąjį ketvirtį.
„Tesla“ akcijos per metus yra pabrangusios 46 proc.