Testavimo inžinierius Vaidas: sveikas pesimizmas mūsų profesijoje yra būtinas

Šešerius metus JAV programavimo paslaugų įmonėje „Devbridge“ dirbantis testavimo inžinierius Vaidas Mačiulis neslepia, kad prieš dešimt metų rinkdamasis profesiją per daug nesuko galvos ir tuo metu mąstė, kaip ir daugelis, pasirinkti tai, kas perspektyvu.
JAV programavimo paslaugų įmonėje „Devbridge“ dirbantis testavimo inžinierius Vaidas Mačiulis
JAV programavimo paslaugų įmonėje „Devbridge“ dirbantis testavimo inžinierius Vaidas Mačiulis / Partnerio nuotr.

Šiandien Vaidas sparčiai kyla karjeros laiptais ir dalijasi įžvalgomis, jau tiksliai žinodamas, kokias savybes turi turėti geras testuotojas bei į ką atkreipti dėmesį renkantis būtent testavimo kryptį.

– Kas lėmė, kad tapai testuotoju?

– Testuotoju tapau visiškai atsitiktinai. Darbo pradėjau ieškoti dar studijuodamas Vilniaus universitete Kompiuterinę fiziką ir tuo metu apie testavimą visiškai nieko nežinojau. Tiesiog dairiausi darbo ir norėjau „ko nors iš IT srities“, nes atrodė perspektyvu. Radau testuotojo skelbimą, patirties daug nereikėjo, tad ir pabandžiau aplikuoti. Jau tik darbo pokalbio metu supratau, ką man iš tikrųjų reikės daryti. Nepaisant to, kad gal per atranką nepasirodžiau kaip puikus būsimas testuotojas, tačiau ją įveikiau ir pradėjau dirbti. Apie testavimą pradėjau mokytis jau darbo vietoje, iš kolegų ir paieškų internete. Tiesa, įsivažiuoti tikrai reikėjo laiko, o labiausiai padėjo tai, kad ir anksčiau neblogai „draugavau“ su kompiuteriais. Karjeros kelias prasidėjo smagiai, nors gal ir šiek tiek vingiuotai.

– Per penkerius metus pavyko stipriai patobulėti ir galiausiai prisijungei prie „Devbridge“ komandos. Kodėl nusprendei keisti darbą?

– Buvusioje įmonėje pritrūko iššūkių. Jau norėjosi pakeisti aplinką. Pamačiau „Devbridge“ darbo skelbimą ir atsiunčiau savo CV. Patekau. Pradėjau kaip regular testuotojas, po metų tapau senior, o dar po kelerių metų mane paaukštino į lead testavimo inžinierius. Žinoma, pastangų teko įdėti nemažai. Viską lėmė ir tai, kad teko nuolat daug ir sunkiai dirbti, ir vienas po kito priimti vis naujus iššūkius. Išmokau norėti mokytis ir nuolat save išvesti iš komforto zonos. Kadangi „Devbridge“ yra projektinė kompanija, pačiam teko padirbėti prie nemažo skaičiaus projektų ir susipažinti su įvairiomis industrijomis. Dirbau tiek su advokatų naudojama bylų tyrimo programine įranga, tiek su avialinijų skrydžių rezervavimo sistema, tiek ir su viena didžiausių JAV elektroninių parduotuvių ar automobilių servisų naudojama programine įranga.

– Jau šešerius metus dirbi „Devbridge“, kas tave išaugino kaip gerą specialistą, motyvavo nuolatos tobulėti?

– Jaučiu, kad „Devbridge“ per vienerius metus paaugau daug daugiau, nei per penkerius kitoje įmonėje. Mane supanti komanda ir projektai sukūrė tam labai palankią aplinką. Turėjau puikius mentorius, iš kurių galėjau mokytis ir kurie skatino siekti tik geriausio, imtis darbų ne todėl, kad jie lengvi, o todėl, kad yra labai sunkūs.

Partnerio nuotr./Man yra svarbu supažindinti studentus su pačiomis geriausiomis praktikomis, taip parodant jiems aukštus „Devbridge“ standartus, ir kartu prisidedant prie jų kėlimo visoje IT rinkoje.
Partnerio nuotr./Man yra svarbu supažindinti studentus su pačiomis geriausiomis praktikomis, taip parodant jiems aukštus „Devbridge“ standartus, ir kartu prisidedant prie jų kėlimo visoje IT rinkoje.

– Kas įdomiausio įvyko, ką labiausiai išskirtum per šiuos kelerius darbo metus?

– Sunku išskirti vieną įvykį, nes jų buvo tikrai nemažai. Teko ir filmuotis reklamoje, kurioje turėjau atlikti dėjimą į krepšį. Kelis kartus keliauti pas kolegas ir klientus į Čikagą. Skaityti pranešimą didelėje auditorijoje ir mokytis valdyti viešojo kalbėjimo baimę. Pavyko su komanda laimėti kelis Hakatonus, o vėliau ir patiems vieną jų suorganizuoti. Taip pat sukurti ir išleisti atviro kodo testavimo įrankį – TestJuggler, bei dalyvauti „Sourcery“ akademijoje, kuri skirta testuotojams.

– Prisidedi prie jaunų testuotojų ugdymo, rengi paskaitas. Kodėl nusprendei įsitraukti į šią veiklą?

– „Sourcery“ akademija kuria didžiule vertę, pirmiausia studentams, kurie įgyja reikalingos patirties ir žinių bei išmoksta, kaip susikoncentruoti į profesionalų darbą šiuolaikinėje įmonėje. O taip pat vertybine prasme tai atneša naudą ir mūsų įmonei, nes galime prisidėti prie jaunųjų specialistų auginimo bei padėti pasiruošti darbo rinkai. Geriausius absolventus, kurie kultūriškai ir pagal kompetencijas labiausiai atitinka mūsų lūkesčius, galime pakviesti prisijungti prie mūsų įmonės komandos. Man yra svarbu supažindinti studentus su pačiomis geriausiomis praktikomis, taip parodant jiems aukštus „Devbridge“ standartus, ir kartu prisidedant prie jų kėlimo visoje IT rinkoje.

VIDEO: Testavimo inžinierius Vaidas: sveikas pesimizmas mūsų profesijoje yra būtinas

– Ar pavyksta vis dar užkelti sau kartelę aukštyn? Kas skatina tobulėjimą darbe?

– Manau, kad taip. Šiuo metu dirbu prie didžiulio dokumentų ruošimo projekto, kuriuo naudojasi ir viena labai žymi JAV elektrinių automobilių gamintoja. Kiekviename projekte išmokstu vis kažką naujo ir praplečiu savo žinių bagažą, kuris praverčia kitame projekte. Vienas įdomiausių dalykų „Devbridge“ ir testavimo srityje apskritai man yra automatizavimas. Stengiuosi ne tik gilinti žinias ir dalytis informacija šioje srityje, bet ir pasirūpinti, kad projektuose ši praktika būtų naudojama kuo dažniau ir efektyviau. Daugelyje projektų teko rūpintis testų automatizavimo procesu, konsultuoti kolegas. Galima sakyti, kad esu šioks toks automatizavimo evangelistas. Prie to priskirčiau ir vieną vidinį projektą– TestJuggler – tai automatinių testų rašymo įrankis, kurį su kolegomis sukūrėme vidiniam naudojimui, tačiau išleidome ir kaip open-source produktą, kuriuo dabar gali naudotis visi.

– Ar vis dar tenka išgirsti naujų juokingų mitų apie testuotojo profesiją?

– Yra kas tikrai nesikeičia metai iš metų, tai juokelis, kad testuotojai neva yra programuotojų priešai. Mes tikrai nesimušame ir nekariaujame, nebent prie futbolo stalo. Visą laiką kartu ir draugiškai dirbame, siekdami bendrų tikslų. Pasitaiko ir nuogąstavimų, kad dirbtinis intelektas pakeis testuotojus. Tiesą sakant, tai ne visai mitas, bet šito dar reikės palaukti. O vienas geresnių juokelių, tai apie testuotoją, kuris užėjo į barą: Testuotojas bare užsisakė 1 nealkoholinio alaus. Užsisakė 0 alaus. Užsisakė 999999 alaus. Užsisakė -1 alaus.

– Tikriausiai tie, kurie nesuprato paskutinės istorijos, nėra testuotojai. Bet gal gali jais tapti? Kokias aktualiausias ir reikalingas šios profesijos savybes galėtum įvardyti?

– Geras humoro jausmas, smalsumas, labai didelis noras mokytis ir sveikas pesimizmas. O jeigu visiškai rimtai, tai net neabejoju, kad testavimo galima išmokti ir visiškai nesvarbu, nei ką esi baigęs, nei kiek tau metų, svarbiausia yra noras tobulėti.

Sourcery for Testers” – tai vieną kartą per metus, vasarą, vykstanti nemokama dviejų mėnesių trukmės akademija pradedantiesiems, norintiems ugdyti savo kompetencijas programinės įrangos testavimo srityje. Nuotoliniu būdu šiais metais vyksiančius kursus lankys 40 dalyvių grupė, sudaryta iš Kauno ir Vilniaus registracijų. Akademijos dalyviai virtualių paskaitų bei individualių ir grupinių užduočių metu įgys testavimo pagrindus, mokysis testavimo „Agile” komandos formavimosi ypatumų, testų automatizavimo pagrindų bei apžvelgs funkcinį ir nefunkcinį testavimą. Studentai dirbs tikruose projektuose ir lankys paskaitas bei tobulins turimus įgūdžius. Jiems padės kompanijoje dirbantys profesionalai – mentoriai ir lektoriai. Visi, norintys išbandyti „Devbridge” kompanijoje testavimui naudojamas technologijas ir pasinaudoti galimybe konsultuotis su aukščiausio lygio testuotojų lektorių ir mentorių grupe, kviečiami registruotis iki š. m. gegužės 17 d. (įskaitytinai).

Daugiau informacijos apie „Sourcery for Testers” akademiją rasite ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis