TILS vadovas: valstybės paramą gavusias ir prabangius automobilius pirkusias įmones reikia paviešinti

Ketvirtadienį paaiškėjus, kad 148 įmonės, gavusios mokesčių mokėtojų subsidiją, skirtą nukentėjusiems nuo pandemijos, įsigijo prabangius automobilius, visuomenėje kilo didžiulis pasipiktinimas. Daugėja balsų, reikalaujančių, kad toks įmonių sąrašas būtų paviešintas. „Dabar jau išgirdę „A“, turime išgirsti ir „B“, – sako „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas.
„Lamborghini Urus“
„Lamborghini Urus“ / V.Pilkausko nuotr.

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas S.Muravjovas tvirtina, kad visuomenė turi sužinoti, kurios įmonės galėjo panaudoti mokesčių mokėtojų pinigus ne pagal paskirtį, pavyzdžiui, tokiems automobiliams įsigyti, o iš atsakingų valstybės atstovų reikia paaiškinimo, kodėl taip galėjo nutikti.

„Šiuo atveju kalbame apie viešąjį interesą ir mūsų teisę žinoti ir kitaip net neįsivaizduočiau pokalbių apie mūsų su jumis pinigus. Kitu atveju rizikuojame dar labiau pakirsti visuomenės pasitikėjimą valstybe“, – 15min tvirtino S.Muravjovas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Sergejus Muravjovas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Sergejus Muravjovas

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, 148 įmonės, gavusios mokesčių mokėtojų subsidiją, skirtą nukentėjusiems nuo pandemijos, įsigijo prabangius automobilius, kurių kiekvieno vertė viršijo 50 tūkst. eurų. Iš jų net 32 įmonės pirko naujus „Bentley“, „Maserati“, „Porsche“, „Lamborghini“, „Rolls-Royce“ automobilius. Tokią informaciją ketvirtadienį Seime atskleidė Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas.

PLAČIAU SKAITYKITE Cinizmo viršūnė: 148 įmonės, gavusios valstybės paramą, įsigijo prabangius automobilius

Tiesa, nei M.Majauskas, nei VMI šių įmonių pavadinimų neatskleidė.

VMI 15min teigė neturinti pagrindo atskleisti konkrečių įmonių, įsigijusių automobilius, kurių vertė viršija 50 tūkst. ir gavusių subsidiją, sąrašo.

„VMI savo ruožtu įvertins, ar šių įmonių gauta subsidija panaudota pagal paskirtį t. y. įmonės likvidumui užtikrinti. Jei būtų nustatyta, kad įmonei skirta parama buvo panaudota netinkamai – įmonei reikės ją grąžinti“, – rašoma 15min gautame komentare.

Tačiau S.Muravjovo nuomone, visuomenei tokia informacija turi būti atskleista, o šiuo atveju užtektų sugretinti duomenis ir leisti visuomenei pamatyti, kam keliavo parama ir kas pirko prabangius automobilius. Kitas kelias, pasak pašnekovo, paskelbti dėl kurių įmonių netinkamo pinigų panaudojimo pradėti tyrimai.

„To užtenka, galbūt net nereikia markių ir specifikacijų, dabar jau tikrai turime gauti daugiau informacijos. Šis įvykis turi priversti visus suklusti.

Visų pirma, kalbėčiau apie mūsų viešojo sektoriaus gebėjimą skirstyti biudžeto pinigus ir tai daryti pagal aiškius kriterijus keliant sau aiškius tikslus“, – pabrėžia „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas.

Gavo valstybės paramą ir pirko „Range Rover“

Informaciją apie įmonių piktnaudžiavimą paviešinęs M.Majauskas pateikė konkrečių pavyzdžių, atskleidžiančių įmonių įžūlumą. Pavyzdžiui, įmonė, oficialiai įtraukta į nuo COVID-19 nukentėjusiųjų sąrašą, pasinaudojo galimybe atidėti mokesčius, gavo prastovų subsidiją už darbuotojų išlaikymą, dosnią valstybės subsidiją verslui, tačiau tai jai nesutrukdė įsigyti prabangų 100 tūkst. eurų vertės „Range Rover“ visureigį.

Ta pati įmonė šį prabangų visureigį įregistravo, kaip krovininę transporto priemonę su numanomu tikslu susigrąžinti sumokėtą pridėtinės vertės mokestį (PVM). Maža to, dar kreipėsi valstybės teikiamos paramos verslui, kad būtų padengtos įsigyto prabangaus automobilio lizingo įmokos. Ir šią paramą gavo.

„Kažkam tokia veikla gali pasirodyti verslas. Mano akimis, tai cinizmo viršūnė“, – sakė Seimo BFK pirmininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis