Tobulėja net žvakės: lietuvių diegiamos inovacijos stulbina

Iki Vėlinių likus vos kelioms savaitėms kapų žvakių pardavimai stiebiasi lyg ant mielių. Ir nors žmonės kapų žvakes aktyviausiai perka būtent spalio mėnesį, gamintojai jas lieti pradėjo dar pavasarį. Kretingos rajone esančiame Kartenos miestelyje įsikūrusi žvakių gamybos įmonė „Geralda“ pastebi, kad lietuviai rinkdamiesi kapų žvakes yra itin įnoringi, o jų įgeidžius patenkinti leidžia naujausios technologijos.
„Geralda“ žvakės
„Geralda“ žvakės / Organizatorių nuotr.

Kapų žvakių paklausa dar rugsėjo viduryje ūgtelėjo apie penkis kartus, o spalį jų pardavimai pasiekia visų metų aukštumas. Prekybos tinklo „Maximos“ specialistai skaičiuoja, kad vien per spalio mėnesį yra parduodama pusė visų metų žvakių kiekio. Antai per visus praėjusius metus žmonės nupirko beveik 7 mln. kapų žvakių, iš jų 3,6 mln. – spalio mėnesį.

„Žvakių pardavimai smarkiai išauga dar rugsėjį, taigi daug žmonių Vėlinėms ruošiasi iš anksto, nelaukdami paskutinės minutės. Rinkdamiesi kapų žvakes lietuviai daugiausiai dėmesio skiria jų degimo laikui, apsaugai nuo vėjo ir lietaus, ne mažiau svarbi ir skoninga išvaizda.

Beje, visą šį mėnesį daugiau nei įprastai nuperkama ne tik žvakių, bet ir kitų kapų priežiūrai skirtų prekių“, – sako „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Darbymetis gamykloje jau baigėsi

Lietuviškam prekybos tinklui „Maxima“ žvakes tiekiančios įmonės „Geralda“ direktorius Gintautas Igaris sako, kad šioms Vėlinėms įmonė ruoštis pradėjo dar pavasarį, taigi reikiamas kiekis žvakių jau seniai pagamintas, o pastarosiomis savaitėmis daugiausiai pluša nebe gamybos, bet logistikos skyrius.

Organizatorių nuotr./Įmonės „Geralda“ vadovas Gintautas Igaris
Organizatorių nuotr./Įmonės „Geralda“ vadovas Gintautas Igaris

Anot G.Igario, Lietuvos pirkėjai pirmenybę teikia baltos spalvos, subtilaus dizaino stiklo indeliuose pagamintoms kapų žvakėms, kurių degimo laikas yra nuo vienos iki dviejų parų. Taip pat žmonėms svarbu, kad šios žvakės būtų pritaikytos sudėtingoms rudens sąlygoms, o indelis visą degimo laiką išliktų skaidrus bei išdegtų visas žvakės užpilas. Beje, Lietuvoje vis labiau populiarėja ir keičiami įdėklai, kurie prailgina stiklinio indelio panaudojimo ciklą.

Nuolat augančius pirkėjų lūkesčius patenkinti leidžia inovacijos. „Per pastarąjį dešimtmetį iš esmės atnaujinome gamybos linijas ir infrastruktūrą, įvaldėme tikrai sudėtingas technologijas, robotus, inovatyvias žaliavas, taigi galime užtikrinti, kad pirkėjus pasiekia kokybiški produktai. Apie kai kurias inovacijas anksčiau tik svajojome, o dalis jų tada dar net neegzistavo“, – sako G. Igaris.

Kodėl žvakė dega dvi paras?

„Geraldos“ vadovas pateikia kelis paprastus pavyzdžius. Ar žinojote, kad žvakės degimo kokybei vienas svarbiausių faktorių yra dagties centravimas? Dabar šis procesas yra kardinaliai kitoks nei anksčiau, tuo rūpinasi sudėtingi mechanizmai. Taip pat gamykloje į skirtingas linijas vienu metu preciziškai komponuojami ir tiekiami degios masės mišiniai. Vien plastikiniai indeliai gaminami net trimis skirtingomis technologijomis.

Didelį dėmesį „Geralda“ skiria ir gamtai. Įmonė naudoja elektros energiją, kurią pagamina ant gamyklos stogų sumontuoti saulės moduliai, o jei pritrūksta – perkama „žalia“ elektros energija. Taip pat žvakių gamintojas atsisako naftos produktų ir keičia juos biologinės kilmės medžiagomis. Jau dabar maždaug pusę degios masės kiekio žvakėse sudaro atsinaujinančių šaltinių medžiagos – stearinai, aliejai. Šių metų naujienoje, keičiamo aukščio įdėkle, visiškai nėra naftos produktų, o ateityje tokių produktų tik daugės.

„Kaina, be abejo, svarbi, bet mūsų tikslas yra palaipsniui pakeisti didžiąją dalį produktų tvariais, pagamintais iš atsinaujinančių ir perdirbtų žaliavų. Daugeliui pirkėjų tai yra papildoma pridėtinė vertė, o mums – išskirtinumas. Papildoma nauda pirkėjams dar ir ta, kad žvakės liepsna yra švaresnė, ištvermingesnė ir atsparesnė sudėtingoms oro sąlygoms. Biologinės kilmės produktai leidžia į tą patį tūrį sutalpinti daugiau kalorijų, taigi tokios žvakės dega dar ilgiau“, – paaiškina G.Igaris.

Kuriamą naujovę pirma pasiūlys lietuviams

„Geralda“ su lietuvišku prekybos tinklu „Maxima“ bendradarbiauja jau du dešimtmečius. Šiuo metu „Maxima“ yra didžiausias žvakių gamintojo klientas Lietuvos rinkoje, nuperkantis daugiau nei ketvirtadalį visos įmonės pagaminamos produkcijos. Beje, lietuvių žvakes „Maxima“ parduoda ne tik mūsų šalyje, bet ir kitose Baltijos valstybėse, kur veikia jos parduotuvės.

„Šiam prekybos tinklui ypač svarbus mastas, tai reiškia, kad gamintojas turi būti atitinkamo kalibro, pasiruošęs užsakymus išpildyti tinkamai ir laiku. O mes vertiname tai, kad „Maximos“ specialistai domisi ir žino ko nori. Vienas malonumas dirbti su klientu, kuris išmano, analizuoja ir mus motyvuoja būti visada pasirengusius ir pažangius“, – sako G. Igaris. Jis užsimena, kad „Maximos“ pirkėjai pirmieji galės įsigyti ir šiuo metu „Geraldos“ dar tik kuriamą naują produktą, vos tik jis bus baigtas ir paruoštas komercinei prekybai.

„Geralda“ savo produkciją eksportuoja ir į kitas užsienio šalis – Skandinaviją, Vokietiją, Olandiją, Angliją ir kitas. Šiose rinkose lietuviai pabrėžia savo produktų draugiškumą aplinkai. Beje, „Geralda“ pirmoji pasaulyje sukūrė arbatines žvakutes, kurių indeliai ir degi masė yra pagaminti iš augalų, taigi suvartojus juos galima kompostuoti industriniu būdu.

„Pirkėjams svarbi ne tik forma, bet ir turinys. Matome, kad ir Lietuvos pirkėjai keičiasi, auga nauja karta, kuriai rūpi tvarumas“, – sako „Geraldos“ direktorius G.Igaris.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis