Tokiais sūriais didžiuotųsi patys italai – kokia Rokiškyje įsikūrusios įmonės sėkmės paslaptis?

„Tai, ką šiandien darome gerai, rytoj padarysime dar geriau!“ – teigia tuoj 100 metų jubiliejų minėsiantis AB „Rokiškio sūris“. Pradėjusi nuo mažos gamyklos Rokiškio dvare, įmonė išsiplėtė į vieną didžiausių pieno perdirbimo centrų visoje Lietuvoje, produktais aprūpinančių ne tik vietinius, bet ir pasaulį.
Sūriai
Sūris / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Bendrovės vadovas Dalius Trumpa akcentuoja, jog veiklos trisdešimtmetį minintis prekybos tinklas „Maxima“ – vienas svarbiausių partnerių, padedančių įmonei gyvuoti ir diegti naujausias technologijas.

„Norėčiau pabrėžti, kad prekybos tinklas „Maxima“ yra didžiausia „Rokiškio sūrio“ produktų pirkėja, įskaitant ir eksportines rinkas – „Maxima“ vis tiek yra didžiausia. Bendradarbiavimas su šiuo prekybos tinklu mums užtikrina produkcijos pardavimo kiekius, kas leidžia įdiegti naujesnes, pažangesnes, brangesnes technologijas. Trisdešimtmečio proga norėčiau „Maximai“ palinkėti, kad besiplėsdama į kitas rinkas, neužmirštų, kur viskas prasidėjo ir visas pažangiausias technologijas įgyvendintų Lietuvoje“, – komentuoja D. Trumpa.

AB „Rokiškio sūris” vartotojams siūlo daugiau kaip 300 skirtingų produktų, tarp kurių – gardūs jogurtai, varškės gaminiai, šviežias pienas, grietinė, įvairiausi sūriai. Savo skoniui tinkamus produktus asortimente atras kiekvienas. Kaip ir išduoda akcinės bendrovės pavadinimas, nors ir gaminių asortimentas – itin platus, tačiau labiausiai įmonė didžiuojasi savo gaminamais sūriais.

„Iš visų išskirčiau „Rokiškio Grand” receptūrą. Ji pilnai atkartoja itališkų kietųjų sūrių receptūras ir yra pritaikyta lietuviškoms realijoms – lietuviško pieno sudėčiai, lietuviškam klimatui. Šis sūris yra didžiausias mūsų įmonės pasididžiavimas“ , – džiaugiasi bendrovės vadovas.

Anot D. Trumpos, vartotojų skonis per įmonės gyvenimo laikmetį išliko panašus. Naujove lietuviškame racione galima laikyti jogurtą, be kurio dabar dažnas neįsivaizduoja savo pusryčių stalo.

Laisva rinka ir galimybė lengvai keliauti nulėmė tai, kad žmonėms nesunkiai prieinami pasidarė produktai iš kitų kraštų – šitaip ėmė populiarėti ir itališkas bei prancūziškas tradicijas puoselėjantys sūriai. Tačiau dabar norint šių sūrių paragauti toli keliauti nereikia – jų gamyba irgi užsiima AB „Rokiškio sūris”.

„Kitas stambus pokytis lietuvių racione, tai tokių sūrių, kaip mocarela ar tas pats kietasis sūris populiarėjimas tarp Lietuvos vartotojų. Dar prieš dvidešimt metų šių produktų būdavo vartojama tik tiek, kiek žmonės patys parsiveždavo iš užsienio – beveik nieko. O dabar šie sūriai yra tapę kone kasdienio stalo dalimi,” – pokyčius komentuoja D. Trumpa.

Jeigu prancūzai gali girtis, pelėsiniais sūriais, italai – kietaisiais ir mocarela, natūraliai kyla klausimas: ar yra toks sūris, kurį būtų galima laikyti lietuvišku? Anot D. Trumpos, kuo didžiuotis turi ir lietuviai:

„Išskirtinai lietuvišku sūriu, be abejonės, būtų galima laikyti lietuvišką varškės sūrį. Tokio sūrio kitur pasaulyje niekur negamina ir kitur jis kol kas nėra populiarus. Bet Lietuvoje – tai labai populiarus produktas, konkuruojantis su fermentiniais sūriais ir tikrai turi grynai lietuviškas šaknis.“

Į daugiau kaip 50 pasaulio šalių savo produkciją vežantis AB „Rokiškio sūris“ daugiausia gaminių eksportuoja į Italiją, kurioje labai vertinami įmonės kietieji sūriai. Kitos didelės rinkos – Jungtinės Amerikos Valstijos bei Pietų Korėja. Gaminių sėkmės paslaptis, kaip teigia D. Trumpa, yra ta, jog jų skonį ir savybes stengiamasi pritaikyti konkrečios šalies poreikiams.

Bendrovė taip pat gali pasigirti maža darbuotojų kaita – nemaža dalis jų ten dirba jau pora dešimtmečių, kadangi į kiekvieną žiūrima kaip į šeimos narį.

Daugiau – video reportaže.

VIDEO: Lietuvoje gaminamas sūris nugula ir ant italų stalų – sėkmę lemia išpuoselėti receptai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis