Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuviai graibsto prabangius prekės ženklus: neįpirkę „Gucci“ prašo bent klastotės

Prabangių prekės ženklų prekių paklausa auga tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje. Mūsų pirkėjai taip myli tokius ženklus kaip „Gucci“, kad noriai ieško ir perka net ir klastotes. „Galbūt žinote patikimų puslapių, kuriuose būtų prekiaujama firminiais batukais („Calvin Klein“, „Louis Vuitton“, „Michael Kors“, „Guess“, „Gucci“)? Padielka, ar ne, nesvarbu“, – feisbuke rašo viena pirkėja.
Bylos įkalčiai
Lietuviai graibsto prabangius prekės ženklus: neįpirkę „Gucci“ prašo bent klastotės / Kauno apskrities policijos nuotr.

Paklausa tik auga

Rinkodaros ir vertinimo specialistų įmonė „Interbrand“ paskelbė tradicinį brangiausių planetoje prekinių ženklų sąrašą. Jis parodė, kad nuo 2017 metų prabangios mados ir aksesuarų sektorius padidėjo 42 proc.

Per metus labiausiai išaugo Prancūzijos mados namų „Gucci“ prekės ženklo vertė – 30 proc. ir pasiekė 12,9 mlrd. JAV dolerių. Tuo tarpu sąrašo viršūnėje lyderio pozicijų neužleidžiančio „Louis Vuitton“ prekinio ženklo vertė pakilo 23 proc. ir pasiekė 28,2 mlrd. JAV dolerių.

Bendrovės „Du broliai“, kuri šiuo metu yra vienintelė oficiali žymiausių aukštosios mados prekinių ženklų atstovė Lietuvoje, bendraturtis Andrius Jankauskas sako, kad praėję metai „Gucci“ mados namams buvo rekordiniai, o kiti gali būti dar sėkmingesni.

Sparčiai augančių žymių pasaulio mados namų sėkme naudojasi klastotes gaminantys asmenys. Muitinės teigimu, dažniausiai sulaikomos rakinės, piniginės, drabužiai, akiniai nuo saulės, pažymėti garsiais prekiniais ženklais.

„Gucci“ populiarumas auga ir Lietuvoje

„Gucci“ mados namams praėję metai buvo rekordiniai. Lietuvoje lygiai taip pat“, – sako Andrius Jankauskas, įmonės „Du broliai“, Lietuvoje atstovaujančios pagrindiniams prabangos prekių ženklams, kaip „Gucci“, „Christian Dior“, „Valentino“, „Giorgio Armani“, „Dolce Gabbana“, „Prada“, bendraturtis.

Esą to „kaltininkas“ „Gucci“ mados namų kūrybos direktorius, dizaineris Alessandro Michele, kuris minėtuose mados namuose pradėjo dirbti nuo 2015 m. ir prekių apyvartas pakėlė iki neįsivaizduojamų aukštumų. A.Michele ne kartą buvo pripažintas geriausiu metų dizaineriu.

Vida Press nuotr./Alessandro Michele
Vida Press nuotr./Alessandro Michele

A.Jankauskas sako, kad dėl augančio „Gucci“ prekės ženklo populiarumo įmonė didina šių mados namų užsakymus, tad kitais metais „Gucci“ asortimentas bus dar didesnis.

„Kiek man žinoma, apyvartos prasme per ateinančius metus „Gucci“ turi tikslą aplenkti „Louis Vuitton“ mados namus. Ir greičiausiai jie tai įvykdys, nes šiai dienai yra absoliuti masinė psichozė pirkti kažką „Gucci“, – kalbėjo jis.

Nepaisant to, pašnekovas atkreipė dėmesį, kad lietuviai vis dar yra kiek konservatyvūs, todėl rečiau perka išskirtines – ryškių spalvų ir raštų prekes.

„Pas mus vartotojas neskuba įsigyti labai agresyvių daiktų. Pavyzdžiui, ultra madingų, labai spalvotų. Tokius gaminius iš mūsų internetu nuperka iš JAV, Japonijos, Kinijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos“, – vardijo A.Jankauskas.

Kalbėdamas apie pirkėjus, „Du broliai“ savininkas pažymėjo, kad gausiausia pirkėjų grupė yra lietuviai, o bėgant metams jų tik daugėja.

„Pastebime, kad lietuvių perkamoji galia yra auganti, bent jau mūsų parduotuvėse. Maždaug prieš 10 m. ji buvo tik apie 40 proc., o likusioji – į Lietuvą atvykstančių pirkėjų. Šiai dienai lietuvių perkamoji galia yra apie 80 proc. ir ji vis auga. Mūsų parduotuvėse atsiranda vis daugiau naujų, nematytų žmonių iš Lietuvos“, – kalbėjo A.Jankauskas.

Scanpix nuotr./Andrius Jankauskas
Scanpix nuotr./Andrius Jankauskas

Prabangos prekės darosi vis prieinamesnės

Pašnekovo teigimu, viena tokio elgesio priežasčių ta, kad prabangūs mados namai darosi liberalesni ir kuria prekes, kurios prieinamos didesniam ratui žmonių.

„Pagrindinė prabangių mados namų tendencija – mados prieinamumas, pasiekiamumas ir įperkamumas didesniam vartotojų skaičiui. Tokiu būdu mada liberalėja – ji nebėra, kaip anksčiau, dirbtinai išpūsta, kad niekas negali įsigyti vienų ar kitų mados namų gaminių, nes tai yra tiesiog neįmanoma, pavyzdžiui, per brangu. Dabar yra visko. Mados namai irgi nori uždirbti – tarp jų vyksta didžiulė konkurencija“, – pasakojo A.Jankauskas.

Dabar yra visko. Mados namai irgi nori uždirbti – tarp jų vyksta didžiulė konkurencija, – sakė A.Jankauskas

Nors prabangos prekių kaina gali siekti šimtus ar tūkstančius eurų, tokius gaminius dabar esą jau gali įsigyti ir mažesnes pajamas gaunantys asmenys.

„Be abejo, tai yra sąlyginai brangūs daiktai, bet kai kam tai yra tiesiog savaime suprantamas dalykas, kaip namuose turėti karštą vandenį, elektrą. (...) Šiai dienai net ir mažesnes pajamas gaunančiam pirkėjui tai nėra neįkandama“, – tikina pašnekovas.

„Burberry“ pardavimai Baltijos šalyse sumažėjo

Remiantis „Interbrand“ duomenimis, Didžiosios Britanijos prabangių mados namų „Burberry“ prekinio ženklo vertė siekia 5 mlrd. JAV dolerių ir užima 8-tą vietą vertingiausių pasaulio prabangių mados namų prekinių ženklų devintuke.

Vienintelę Lietuvoje, Vilniuje, esančią „Burberry“ parduotuvę pagal franšizės sutartį valdo „Aprangos” grupė.

2018 m. „Burberry“ pardavimai Baltijos šalyse šiek tiek mažėjo, – tikino I.Marcinkienė.

„Aprangos“ grupės pardavimų ir marketingo direktorė Irma Marcinkienė teigė, kad dėl pasikeitusios „Burberry“ kompanijos įmonės vadovų komandos pernai Baltijos šalyse parduota mažiau prekių.

„Nauja vadovų komanda paskelbė prekės ženklo atnaujinimo strategiją, pristatė naują „Burberry“ logotipą, o rugsėjį pristatyta ir atnaujintos kūrybos komandos kurta kolekcija. Vykstant dideliems pokyčiams įmonėje, 2018 m. „Burberry“ pardavimai Baltijos šalyse šiek tiek mažėjo“, – dėmesį atkreipė I.Marcinkienė.

Klastotės ir toliau klesti

Kalbant apie prabangios mados namus, dažniausiai sulaikomos prekės, tokios kaip rankinės, piniginės, drabužiai ir jų priedų bei akiniai nuo saulės, pažymėtos „Chanel“, „Louis Vuitton“, „Burberry“, „Dior“, „Prada“, „Hermes“ ir kt. saugomais prekių ženklais, – aiškina muitinė

„Galbūt žinote patikimų puslapių, kuriuose būtų prekiaujama firminiais batukais („Calvin Klein“, „Louis Vuitton“, „Michael Kors“, „Guess“, „Gucci“)? Padielka, ar ne, nesvarbu. (...) Ne visi juk įperkam originalius 600 eurų kainuojančius batus, kurie niekuo realiai nesiskiria“, – feisbuke rašo viena mergina.

Iš tiesų, tiek internete, tiek turgavietėse vis dar galime rasti garsiųjų mados namų klastočių, apie kurias 15min jau ne kartą rašė.

Įmonės „Du broliai“ bendraturtis A.Jankauskas sako, kad sėkmingų mados namų padirbiniai veikiausiai bus gaminami visada.

„Čia yra kova su vėjo malūnais. Matyt, sėkmingų mados namų padirbiniai ir klastotės visada bus gaminamos, nes tai yra jų neatsiejama dalis. (...) Taip, tai yra nelegalu, uždrausta, bet turbūt mados namams kovoti su jais nebėra prasmės. Klastočių niekada nepirks tikras prekes perkantis vartotojas“, – užtikrintai sakė pašnekovas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Į "Gucci" prekes panašios kopijos Honkonge
AFP/„Scanpix“ nuotr./Į "Gucci" prekes panašios kopijos Honkonge

Lietuvos muitinė atlieka prekių, gabenamų iš trečiųjų šalių, muitinį tikrinimą, kurio metu kilus įtarimui, kad prekės gali būti pagamintos pažeidžiant intelektinės nuosavybės teises, jas sulaiko. Jei įtarimas pasitvirtina – prekes sunaikina.

„Kalbant apie prabangios mados namus, dažniausiai sulaikomos prekės, tokios kaip rankinės, piniginės, drabužiai ir jų priedų bei akiniai nuo saulės, pažymėtos „Chanel“, „Louis Vuitton“, „Burberry“, „Dior“, „Prada“, „Hermes“ ir kt. saugomais prekių ženklais“, – teigiama komentare 15min.

VIDEO: Daugiau nei 700 Kaune aptiktų rūbų gali būti klastotės

Muitinė atkreipia dėmesį, kad asmeniui surašomas administracinių nusižengimų protokolas, kuris užtraukia baudą nuo 280 iki 600 eurų, jei nustatoma, jog šis laiko ar komerciniais tikslais gabena svetimu prekės ženklu pažymėtas prekes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos