Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tomo, Rimvydo ir Artūro „Alaus bibliotekoje“ – daug alaus, bet jokios pornografijos

„Alaus biblioteka“ sostinės Trakų gatvėje veikia porą savaičių. Per jas buvo sudaužyti vos du bokalai, ir tuos sukūlė patys savininkai, pabrėžiantys, kad girtuoklystės netoleruos – skatins kultūringą alaus vartojimą. 15min.lt kalbėjosi su vienu jų – Tomu Bartninku, atskleidusiu, kad idėja buvo brandinta 16 metų.
Tomo, Rimvydo ir Artūro „Alaus bibliotekoje“ - daug alaus, bet jokios pornografijos
Tomo, Rimvydo ir Artūro „Alaus bibliotekoje“ – daug alaus, bet jokios pornografijos / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Praėjus dviem savaitėms nuo atidarymo, T.Bartninkas sako jau atpažįstantis nuolatinius lankytojus. Vakarais baras būna sausakimšas, tačiau tai barui sėkmės dar negarantuoja. „Alaus bibliotekos“ savininkai nori ne daug, o lojalių, nuolatinių klientų.

Prasidėjo prieš 16 metų

„Aš gal kiek įžūlus žmogus – jeigu klientui atidarau alų, kurio dar nesu ragavęs, paklausiu, ar galima truputį gurkštelti. Dar niekas nėra atsakęs“, – savo klientus gyrė T.Bartninkas, kurio meilė alui prasidėjo prieš 16 metų.

„Keli draugai kiekvieno mėnesio 13 dieną einame išgerti alaus, vadinamės „13-os klubas“. Taip darome jau 16 metų. Pirmą kartą tai nutiko tada, kai mūsų tuometės draugės, dabartinės žmonos mus vieną penktadienį paliko, mes susiskambinome ir, joms keršydami, nuėjome gerti alaus“, – pasakojo T.Bartninkas.

Vėliau jis pradėjo domėtis alumi – jo stiliais, filosofija. T.Bartninko draugas Rimvydas su savo virtu alumi laimėjo Lietuvos aludarių čempionatą, o meilė alui verslu pavirto prisijungus trečiajam draugui Artūrui, kuris padėjo idėją paversti verslo planu.

Barui atidaryti prireikė dvejų metų – ilgai truko patalpų paieška, visą pusmetį reikėjo jas remontuoti ir paversti į biblioteką.

„Architektė Ieva Folk visą koncepciją įgyvendino, bet pačią bibliotekos idėją, logotipą sugalvoti padėjo aukščiausio lygio reklamos profesionalai iš „AD McCann Vilnius” ir mano kolegos. Daug žmonių, tikrų profesionalų galvojo koncepciją. Juos geriausiai būtų vadinti profesiniais bičiuliais – jie visi užsidegę dirbo, padėjo, kiek galėjo“, – pasakojo T.Bartninkas, su draugais į barą investavęs mažiausiai 58 tūkst. eurų.

„Suma turbūt yra didesnė, bet daug ką darėme patys, padėjo draugai, darė daug ką už mažesnius kaštus. Žmonės su meile viską darė. O, kai daro labai norėdamas, daro gražiau“, – pasakojo T.Bartninkas.

Klientų jo bare – daug, tačiau T.Bartninkas su draugais laukia tokių, kurie būtų susidomėję alumi, jį „skaitytų“, o ne ateitų, kaip sako T.Bartninkas, prisigerti.

Visa alaus „Mendelejevo lentelė“

„Alaus biblioteka“ labiausiai patikti turėtų, sako T.Bartninkas, 30 metų ir vyresniems žmonėms: „Mes norėjome, kad tai būtų alaus kultūros vieta, kur žmonės ateina, bendrauja, susipažįsta. Dirbame dvi savaites, o iš veidų žmones jau pažįstame. Tai taikomės į tokią publiką, kuri ateina ne tik pagert, bet pasisėdėt, pabendraut.“

Tikriems alaus mėgėjams, pasak jo, nelabai yra kur eiti, nes barai, parduodantys alų, yra „arba  girtuoklynas, arba nekoncepcinis alaus baras.“ O „Alaus biblioteka“ yra koncepcinis – jame galima rasti alaus, kokio tik širdis geidžia.

„Visas alus yra sudėliotas į alaus lentelę, kurią juokais vadiname alaus „Mendelejevo lentele“. Ji yra griežtai sudėliota – yra du alaus tipai (ale arba lager), tada yra penkiolika šeimų, 60 stilių. Reprezentuojame visus 60 stilių“, – pasakojo T.Bartninkas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Tomo, Rimvydo ir Artūro „Alaus bibliotekoje“ – daug alaus, bet jokios pornografijos
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Tomo, Rimvydo ir Artūro „Alaus bibliotekoje“ – daug alaus, bet jokios pornografijos

Kiekvieno alaus stiliaus baras turi maždaug po penkis skirtingų pavadinimų alaus butelius, o tai reiškia, kad bare galima rinktis iš 300 skirtingų pavadinimų alaus.

Per dvi savaites sudužo tik du alaus bokalai, ir tuos sudaužėme mes patys, nes nemokėjome įdėti į indaplovę. Auditorija renkasi fantastiška – jokio konflikto, jokių durnysčių, kvailysčių.

„Bet tiksliai mes net neskaičiavome ir neskaičiuosime, nes ne čia yra esmė. Mūsų tikslas yra reprezentuoti visą alaus pasaulį, apie kiekvieną iš 60 stilių išmanyti. Mes domimės, ne viską dar žinome patys“, – pasakojo T.Bartninkas.

Jis gyrėsi, kad alaus baro šeimininkai kai kuriuos stilius Lietuvoje pristatė pirmieji.

Bokalai nedūžta

„Čia sekasi kultūringai alų vartoti – per dvi savaites sudužo tik du alaus bokalai, ir tuos sudaužėme mes patys, nes nemokėjome įdėti į indaplovę. Auditorija renkasi fantastiška – jokio konflikto, jokių durnysčių, kvailysčių. Auditorija viršija lūkesčius“, – džiaugiasi T.Bartninkas.

Jam labiausiai patinka antradieniai, trečiadieniai ir ketvirtadieniai bare, kai jame būna mažiau žmonių, todėl T.Bartninkas su savo bičiuliais gali prie visų prieiti, su visais pabendrauti.

„Penktadienis yra smagus, nes didelė apyvarta, bet nespėjame su visais pabendrauti, o mūsų filosofija ir idėja – turime rasti laiko su žmogumi pasikalbėti, jeigu jis to nori. Dauguma to nori – kiekvienas alus turi savo istoriją, ir mes norime apie tai kalbėti“, – kalbėjo T.Bartninkas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Tomo, Rimvydo ir Artūro „Alaus bibliotekoje“ – daug alaus, bet jokios pornografijos
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Tomo, Rimvydo ir Artūro „Alaus bibliotekoje“ – daug alaus, bet jokios pornografijos

Į „Alaus biblioteką“, pasak jo, užsuka ir tikrų alaus žinovų, bet tokių būna mažai. Daugiausia yra tokių, kurie prašo pagalbos išsirenkant alų, taip pat tokių, kurie ieško kažkada ragauto alaus.

„Ateina ir sako: esu ragavęs tokį ir tokį alų, ar jūs tokį turite? Tai mes jam jį surandame arba surandame analogą, nes turime visų stilių. Pas mus, kaip ir geroj bibliotekoj, yra visos knygos, išskyrus pornografiją. Mes alaus pornografijos nepardavinėsim. Bibliotekoje jai ne vieta“, – kalbėjo T.Bartninkas, norintis užsiauginti lojalų klientą.

Sėkmingos pradžios jis su draugais nesureikšmina: „Tai yra mada, kuri praeis. Mūsų tikslas yra gilesnis – mes tikime tais klientais, kurie ateis ir po metų, ir dvejų. Sėkmė šitame versle ateina po penkerių metų. Dabar yra tiesiog naujiena. Kaip ir naujas butelis – labai smagu, bet ar jis liks po metų, po dvejų?“

Pas mus, kaip ir geroj bibliotekoj, yra visos knygos, išskyrus pornografiją. Mes alaus pornografijos nepardavinėsim. Bibliotekoje jai ne vieta.

Kol kas tai, ką klientas mato „Alaus bibliotekoje“, tėra fasadas, sako T.Bartninkas, ir atskleidžia, kad turi užantyje paslėpęs dar daug staigmenų savo klientams.

„Mes tikrai darysime plačią alaus programą, kviesime bendradarbiauti kolegas, nes yra tokia graži alaus bendruomenė, kur žmonės bendrauja. Tai dar ne tai, ką mes norėjome padaryti. Kol kas tai yra fasadas.

Neslepiame ambicijų būti geriausia vieta apie alų. Priešingu atveju mes būtume nereikalingi. Pradžia yra smagi, teisingai nuteikianti, bet mes realistiškai mąstome“, – sakė T.Bartninkas.

100 eurų už butelį alaus

„Alaus bibliotekoje“ kiekvienam alaus stiliui iš 60 yra skirta atskira lentyna. Tačiau viena jų – „brown mild ale“ – vis dar stovi tuščia.

„Tokio alaus niekas neturi, nežinau, kas jį tieks. Mes pirksime, net jei butelis kainuos ir 100 eurų. Mums reikia bent vieno butelio“, – sakė T.Bartninkas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Tomo, Rimvydo ir Artūro „Alaus bibliotekoje“ – daug alaus, bet jokios pornografijos
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Tomo, Rimvydo ir Artūro „Alaus bibliotekoje“ – daug alaus, bet jokios pornografijos

Vyras pabrėžė, kad daug dėmesio skiria alaus kokybei.

„Yra keli svarbūs dalykai. Pavyzdžiui, kaip alus laikomas. Butelinis laikomas sandėlyje, kur yra patamsis ir nekaršta, o, prieš pateikiant klientui, visi alūs imami iš šaldytuvo. Pilstomas alus stovi ne bare, kaip daugelis mėgsta, ir kur rūgsta alus, o viršuje, šaldymo kambaryje ir ateina šaltas. Tai yra aukščiausi alaus laikymo standartai“, – pasakojo jis.

Alų naujam barui Vilniuje veža daugiau nei 10 tiekėjų, dalį alaus atvežė patys savininkai. Mėgautis alumi baras kviečia iki vidurnakčio – kol galioja išduota licencija.

„Bibliotekos juk nedirba visą parą“, – sakė T.Bartninkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?