Tai septintasis ir vienas technologiškai pažangiausių „Transachemos“ parke turimų lokomotyvų. Modernizuotas „TEM2UM-100" yra kol kas vienintelis lokomotyvas Baltijos regione su aukščiausios klasės emisijos 900 kW dyzeliniu varikliu.
Jonas Varkulevičius, „Transachemos“ generalinis direktorius, džiaugiasi, kad bendrovė, nuolat ieškanti tvaresnių bei efektyvesnių technologinių sprendimų, įsigijo aukščiausius reikalavimus oro taršai atitinkantį riedmenį su modernia įranga ir nauju ekonomišku dyzeliniu varikliu.
„Mums svarbu, kad nuo šiol būsime dar draugiškesni aplinkai. Naujojo lokomotyvo degalų sąnaudos yra maždaug trečdaliu mažesnės, o variklio išmetamųjų kietųjų dalelių emisijos lygis atitinka aukščiausią „Stage V“ standartą Europoje. Be to, „TEM2UM-1000" bus itin svarbus transportuojant krovinius iki Gaižiūnų geležinkelio stoties (Jonavos raj.) – šiame maršrute turime didžiausią įkalnę Lietuvoje, tad, jeigu senos kartos lokomotyvai į tokią įkalnę gali užvežti apie 800 tonų sąstatą, tai naujasis lokomotyvas – apie 1500 tonų“, – sako įmonės vadovas.
Modernizuotame lokomotyve sumontuotos elektrinės pavaros, nuotolinė degalų apskaitos sistema, įrengtos vaizdo aplink lokomotyvą stebėjimo kameros. Taip pat atnaujinta ir įgulos kabina: valdymo pulte įrengti daugiafunkciai ekranai lokomotyvų valdymui, autonominė šildymo ir oro kondicionavimo sistema. Siekiant COVID-19 prevencijos, kabinoje sumontuota ir ultravioletinė lempa, dezinfekuojanti dažnai liečiamus paviršius.