„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Trijų pavežėjų kainų palyginimas: naujas žaidėjas vilioja mažiausiomis kainomis, bet ar ilgam?

Praėjusią savaitę į Lietuvos pavežėjų rinką įžengė naujas žaidėjas – vos 2022 m. veiklą pradėjusi estiška platforma „Forus“. Pavežėjas šiuo metu siūlo palankias kainas, taiko nuolaidas. Tačiau ekspertas įspėja, kad žemesnius už kitų rinkos dalyvių įkainius „Forus“ siūlys ribotą laiką, siekiant pritraukti naujų klientų, o ilgainiui jos taps panašios į kitų pavežėjų. 15min taip pat palygino, kiek Vilniuje kainuotų nuvykti į miesto centrą, oro uostą, autobusų stotį ir gydymo įstaigą naudojantis „Bolt“, „Uber“ ir „Forus“ platformomis.
„Bolt“, „Uber“ ir „Forus“
„Bolt“, „Uber“ ir „Forus“ / Įmonės, „Scanpix“ ir „Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr.

„Forus“ Lietuvoje veiklą pradėjo liepos 14 dieną ir šiuo metu teikia paslaugas Vilniuje bei Kaune.

„Automobilio išlaikymui ir kurui sparčiai brangstant, daugelis ieško būdų, kaip kasdien keliauti pigiau. „Forus“ platforma vartotojams siekia pasiūlyti draugiškas kainas ir itin aukštą paslaugų kokybę”, – taip įžengdama į Lietuvą klientus viliojo „Forus“.

Tačiau ar iš tiesų kainos tokios palankios kaip žadama? Ir kokias kainas siūlo rinkos senbuviai? 15min palygino, kiek kainuoja nuvažiuoti į miesto centro, oro uostą, autobusų stotį ir gydymo įstaigą naudojantis „Forus“, „Bolt“ ir „Uber“ programėlėmis.

Didžiausios kainos – „Uber“

Prieš pereinant prie pavežėjų kainų palyginimo reikia pastebėti, kad pirmiesiems klientams „Forus“ šiuo metu taiko nuolaidas. Didžiausia nuolaida gali siekti iki 3,5 euro. Tuo metu „Uber“ dabar taiko 20 proc. nuolaidą.

Tad, kiek gi kainuoja kelionės? Kainas lyginome liepos 21 dieną 15.30 val., atskaitos taškui pasirinkę Saltoniškių gatvę šalia „Panoramos“ prekybos centro.

Paaiškėjo, kad iki Seimo su „Forus“ galima nuvykti už 1,7 euro (be nuolaidos – už 3,5 euro). Su „Uber“ kelionė iki parlamento atsieitų 2,67 euro (be nuolaidos – 3,34 euro). Naudojantis „Bolt“ platforma kaina siektų 3 eurus.

„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./Uber
„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./Uber

O kiek kainuotų kelionė iki centro?

„Forus“ į Katedros aikštę nuvežtų už 2,5 euro (įprasta kaina siektų 5 eurus), „Uber“ – už 5,70 euro (be nuolaidos – 7,12 euro). Kelionė su „Bolt“ šiuo atveju atsieitų 3,9 euro.

Už kelionę iki Vilniaus oro uosto su „Forus“ tektų sumokėti 6,8 euro (arba 10,3 euro be nuolaidos), su „Bolt“ – 8 eurus. Su „Uber“ šiuo atveju kelionė būtų brangiausia ir atsieitų 11,08 euro su nuolaida, o be jos – 13,08 euro.

„Scanpix“ nuotr./„Bolt“ automobilis
„Scanpix“ nuotr./„Bolt“ automobilis

Tuo metu į autobusų stotį su „Forus“ pavežėju būtų galima nuvykti už 3,3 euro (arba 6,6 euro be nuolaidos), su „Uber“ – už 6,48 euro (be nuolaidos – 8,10 euro). „Bolt“ siūloma kaina siekia 5,3 euro.

Už kelionę nuo Saltoniškių gatvės iki Santaros klinikų naudojantis naująja platformą tektų sumokėti 5,8 euro (arba 9,3 euro be nuolaidos), su „Uber“ – 7,66 euro (9,58 euro įprastomis aplinkybėmis), o su „Bolt“ – 7,3 euro.

O iki Vingio parko su naujuoju pavežėju būtų galima nuvykti už 3,3, euro (arba 6,5 euro). Su „Uber“ tuo pačiu maršrutu nuvyktumėte už 6,88 euro (be nuolaidos – už 8,60 euro), o su „Bolt“ – už 3,1 euro.

Ekspertas: naujas žaidėjas bando užkariauti rinką

Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas, paklaustas, ar naujo žaidėjo atėjimas gali daryti ilgalaikį poveikį šios paslaugos kainodarai, sakė nemanantis, kad taip atsitiks. Anot jo, „Forus“ šiuo metu bando užkariauti rinką siūlydama mažesnes nei rinkos kainas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Aleksandras Izgorodinas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Aleksandras Izgorodinas

„Šiuo metu naujas žaidėjas viską daro teisingai ir logiškai. Iš dalies jis degina pinigus ir galbūt dirba į minusą, kad galėtų užkariauti rinką ir įgauti tam tikrą vardą, reputaciją. Bet tas laikotarpis pasibaigs, šio naujo pavežėjo kainos susilygins su kitų rinkos dalyvių kainomis. Be limitų deginti pinigus yra neįmanoma“, – 15min sakė A.Izgorodinas.

Ekonomistas prognozavo, kad apskritai pavežėjimo kainos gali pradėti mažėti paskutinį šių metų ketvirtį arba nuo kitų metų pirmo ketvirčio pradžios. Tai, anot jo, lems naftos kainos kritimas, nes į pasaulio ekonomiką ateina recesija.

Pasak ekonomisto, kainodarai daro įtaka ir globalūs veiksniai.

„Apskritai pavežimo bendroves galima priskirti prie startuolių, kurie labai agresyviai investuoja į plėtrą, bet nebūtinai parodo teigiamus finansinius rezultatus. Bet dabar investuotojų lūkesčiai tokioms bendrovėms labai sparčiai keičiasi. Egzistuoja didelis spaudimas tokio tipo bendrovėms generuoti pelną ir demonstruoti pelningus rezultatus“, – sakė jis.

Iš dalies jis degina pinigus ir galbūt dirba į minusą, kad galėtų užkariauti rinką ir įgauti tam tikrą vardą, reputaciją.

Be to, A.Izgorodinas išskyrė ir prekės ženklo žinomumą ir tam tikrą reputaciją.

123RF.com nuotr./Pavežėjas
123RF.com nuotr./Pavežėjas

„Naujam žaidėjui reikės nemažai investuoti į plėtrą. Sakyčiau, kad dabar yra pakankamai rizikingas laikotarpis atėjimui į Lietuvos rinką, nes pasauliniai investuotojai pradeda agresyviau vertinti startuolius, reikalauja, kad jie generuotų pelną. Be to, matome, kad ir Lietuvoje mažmeninė prekyba stoja, žmonės ima leisti mažiau pinigų. Reiškia, kad jie ims leisti mažiau ir pavežėjimo paslaugoms“, – svarstė ekspertas.

Be to, „Forus“, palyginti su kitais pavežėjais, siūlo ir dar vieną naują dalyką: pranešime spaudai įmonė teigė, kad pavežėjas bei klientas turės galimybę rinkti taškus („US Token“), kuriuos per 5 metus galės iškeisti į bendrovės akcijas. Jei naudodamiesi „Forus“ platformos paslaugomis klientai ar darbuotojai išleis arba uždirbs 100 eurų, į savo sąskaitą gaus 1 „US Token.“

Kaip tai vertinti?

„Tai skamba įdomiai ir yra savotiška naujiena rinkoje. Kiti pavežėjai to tikrai nesiūlo. Bet reikia suprasti ir tai, kad šiuo atveju kalbame apie labai mažas akcijų dalis. Tai labiau yra protingai ir inovatyviai sudėliota rinkodaros kampanija, nors tai daug pliusų įmonei neuždirbs. Yra ir kita rizika – mūsų vartotojai yra gana konservatyvūs ir neaišku, ar norės turėti šios įmonės akcijų. Mano supratimu, standartinis vartotojas tiesiog nori gauti paslaugą“, – apibendrino A.Izgorodinas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs