Šią savaitę didžiausi JAV mažmenininkai ir gamintojai pripažino, kad tamponų iš tiesų trūksta, ir patvirtino skundus, kurie socialiniuose tinkluose sklandė jau kelis mėnesius.
Ši problema sulaukė nacionalinio dėmesio po to, kai žurnale „Time“ išspausdintame straipsnyje tamponų ir įklotų trūkumas buvo pavadintas trūkumu, apie kurį „niekas nekalba“.
„Jau kelis mėnesius parduotuvėse nemačiau jokių produktų“, – „Reddit“ socialiniame tinkle rašė viena vartotoja. „Užsisakiau tamponų per “„Amazon“ ir pastebėjau didelį kainų šuolį“.
Time“ išspausdintame straipsnyje tamponų ir įklotų trūkumas buvo pavadintas trūkumu, apie kurį „niekas nekalba“.
Pasak „Bloomberg“, tamponų kainos yra gerokai pakilusios – beveik 10 proc., palyginti su tuo, kas buvo prieš metus. Tačiau „Amazon“ atstovas spaudai paneigė teiginius apie kainų kėlimą, sakydamas, kad įmonės politika „padeda užtikrinti, kad pardavėjai savo produktų kainas nustatytų konkurencingai“, ir kad bendrovė aktyviai stebi kainas ir šalina pasiūlymus, kurie pažeidžia sąžiningos kainodaros politiką“.
Gamina visą parą, 7 dienas per savaitę
Panašu, kad prekių trūkumas susidarė dėl pagrindinių intymios higienos priemonėse naudojamų medžiagų, pavyzdžiui, medvilnės ir plastiko, didžiulės paklausos. Karas Ukrainoje dar labiau sumažino pasiūlą, nes Rusija ir Ukraina yra pagrindinės trąšų, kurios naudojamos medvilnei auginti, eksportuotojos, rašo CNN Business. Nepadėjo ir sausra Teksase.
Nors dėl žaliavų trūkumo ir tiekimo grandinių trikdžių trūksta ir kitų produktų, tiek moterų asmeninės higienos prekės, tiek ir kūdikių mišinukai, kurių trūkumą taip pat pajautė JAV gyventojai, yra tos prekės, be kurių neįmanoma išsiversti, bet ir lengvai pakeisti nėra kuo.
„Žaliavų ir supakuotų medžiagų pristatymas į reikiamas vietas ir toliau yra brangus ir labai nepastovus“, – sakė „Procter&Gamble“ vyriausiasis finansininkas Andre Schultenas.
O kai „Time“ paklausė „Procter&Gamble“ gamintojo, kuriam priklauso tokie populiarūs prekių ženklai, kaip „Tampax“ ir „Always“, apie trūkumą, bendrovės atstovas spaudai kaltino padidėjusią paklausą, susijusią su reklamos kampanija, kurioje dalyvavo JAV komikė Amy Schumer.
Nuo 2020 m. liepos mėn., kai reklama buvo pradėta rodyti, „mažmeninių pardavimų augimas labai išaugo“, „Time“ teigė atstovas spaudai.
Žinoma, kaltės suvertimas A.Schumer reklamai nepaaiškina, kodėl sunku įsigyti ir kitų prekės ženklų moteriškos asmens higienos prekių.
„Procter&Gamble“ atstovas ketvirtadienį CNN Business sakė, kad „Tampax“ komanda „gamina tamponus 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, kad patenkintų išaugusią paklausą“.
„Suprantame, kad vartotojams apmaudu, kai jie negali rasti to, ko jiems reikia“, – elektroniniame laiške sakė „P&G“ atstovas. „Galime patikinti, kad tai laikina situacija“, - pridūrė jis.
Vaistinių tinklai „Walgreens“ ir „CVS“ patvirtino žinantys, kad kai kuriose vietovėse trūksta tamponų ir kitų menstruacijoms skirtų prekių, ir kad įmonės bendradarbiauja su savo tiekėjais, kad kuo greičiau galėtų papildyti prekių atsargas.