Tuo metu ikimokyklinio, specialiojo ugdymo, humanitarinių mokslų ir meno, socialinių mokslų, verslo ir teisės, gamtos mokslų, matematikos ir kompiuterijos bei kitų sričių dalykų profesijos mokytojai apie įsidarbinimą pagal specialybę kol kas gali tik pasvajoti. Darbo birža jiems negali pasiūlyti nė vienos laisvos darbo vietos, rašo „Lietuvos žinios“.
Specialistai ir politikai problemą siūlo spręsti tikrinant mokytojų darbo kokybę ir plečiant vaikų neformaliojo ugdymo bei suaugusiųjų neformaliojo švietimo sritį, o Švietimo ir mokslo ministerijos vadovai nesiūlo jokios išeities iš keblios padėties.
Švietimo ir mokslo viceministrės Genoveitos Krasauskienės teigimu, vis dėlto rengti mažiau jaunų specialistų esą taip pat būtų netikslinga, mat „nėra tokios analizės, kuri pateiktų duomenis, kiek pensininkų kuriais metais pareikš norą palikti darbo vietą“.