Turizmo verslo atstovas: dėl karo Ukrainoje Lietuva prarado apie 40 proc. rinkos

Pandemijos smarkiai paveiktą Lietuvos atvykstamojo turizmo organizavimo sektorių šiais metais gerokai apkarpys ir karas Ukrainoje, antradienį sakė Lietuvos kelionių verslo asociacijos viceprezidentas Udrius Armalis. Jo teigimu, Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos turistų neatvykimas šį sektorių sumažins apie 40 proc.
Turistai
Turistai / Mato Miežonio / 15min nuotr.

Antradienį kalbėdamas Susisiekimo ministerijos surengtame Lietuvos aviacijos gairių iki 2030 m. pristatyme, U.Armalis teigė, kad atvykstamąjį turizmą „praktiškai sunaikino“ 2020 m. prasidėjusi pandemija, o dėl karo Ukrainoje sektoriaus laukia ir nelengvi 2022 m.

„Dėl karo Ukrainoje Lietuvos atvykstamasis turizmas prarado 40 proc. rinkos. Į Lietuvą nevažiuos ukrainiečiai, į Lietuvą nevažiuos baltarusiai, nevažiuos rusai“, – sakė U.Armalis.

Udrius Armalis
Udrius Armalis

Jis pridūrė, kad užsienio turistai girdi ir kalbų, kad Lietuva yra nesaugi šalis, todėl keliones į Lietuvą atšaukinėja ir kai kurie Vakarų šalių turistai.

Verslo atstovas teigė, kad atvykstamasis turizmas Lietuvos ekonomikai yra gerokai svarbesnis nei išvykų vietos gyventojams organizavimas.

„Būtent šie turistai išlaiko didžiulę Lietuvos turizmo ekonomikos ekosistemą – viešbučiai, restoranai, kelionių organizatoriai, gidai, transporto įmonės. 2019 m. jame dirbo apie 55 tūkst. darbuotojų, sektorius sukūrė apie 2,9 proc. Lietuvos BVP“, – kalbėjo U.Armalis.

Dėka atvykstamojo turizmo į ekonomiką 2019 m. įlieta 1,3 mlrd. eurų.

Nepaisant to, turizmo sektorius turėtų atlaikyti ir šią krizę, įsitikinęs U.Armalis.

„Iš kitos pusės turizmas ne kartą parodė, kad yra atsparus krizėms. Net ir dabar atvykstamojo turizmo organizatoriai ruošia programas 2022-2023 m.“, – sakė jis.

Skaičiuojama, kad atvykstamojo turizmo kelionių organizatorių pajamos tiek pernai, tiek užpernai kritusios daugiau kaip 90 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis