Tvarumas prasideda nuo parduotuvės – kokie pokyčiai vyksta „Maxima“ lentynose?

Ar žinote, jog plastikas buvo išrastas vos prieš gerą pusšimtį metų? Iš pradžių ši medžiaga plačiai reklamuota per žiniasklaidos priemones, tačiau jau už kelių dešimtmečių suvokta, kad prisidarėme tiek bėdos, jog, matyt, užteks dar keliems dešimtmečiams į priekį. Nes didžioji dalis ir prieš 50 metų pagaminto plastiko, vis dar mėtosi kažkur šioje planetoje – ant žemės ar vandenyje. Todėl šiandien dalis įmonių siekia prisiimti atsakomybę ir pasiūlyti pirkėjams kitokias pakuotes, daugkartinio naudojimo produktus. Tačiau lygiai taip pat svarbu, kad pirkėjai šias iniciatyvas pastebėtų ir palaikytų, tuo parodydami, jog aplinkosauga jiems taip pat rūpi.
Prekybos centro lankytojai
Prekybos centro lankytojai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Maistas išsinešimui nebebus dedamas į putplastį

Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė teigia, jog šis prekybos tinklas jau 2021-aisiais palaipsniui visose parduotuvėse atsisakys visų vienkartinių plastikinių produktų (plastikinių ausų krapštukų, įrankių, lėkščių, šiaudelių, gėrimų maišiklių, oro balionėlių plastikinių lazdelių ir panašiai).

„Atsisakysime ir iš polistireninio putplasčio pagamintos maisto ir gėrimų taros, įskaitant kamštelius, gėrimų puodelius iš polistireninio putplasčio, jų dangtelius,“ – sakė E.Dapkienė.

„Maxima LT“ nuotr./Ernesta Dapkienė
„Maxima LT“ nuotr./Ernesta Dapkienė

Pasak pašnekovės, analizuojamos galimybės plastikines pakuotes pakeisti į aplinkai draugiškas , kurios atitinka žiedinės ekonomikos principą (pakuotės medžiaga, kaip atkeliavo, kaip buvo gaminama, ar yra galimybė perdirbti) bei nacionalinius ir EK reikalavimus.

„Intensyviai bendradarbiaujame su mokslininkais, kompetentingomis institucijomis. Pirmenybę rinkdamiesi teikiame tvariems ir netoksiškiems, pakartotinai naudoti tinkamiems gaminiams ir pakartotinio naudojimo sistemoms, ne vienkartiniams gaminiams, siekiant, visų pirma, mažinti susidarančių atliekų kiekį,“ – sakė prekybos tinklo atstovė.

Pirkėjai vis dažniau renkasi daugkartinį maišelį

Produktų pakuotės ir prekybos centrų maišeliai yra pagrindinis iššūkis, kurį turime išspręsti, siekdami suvaldyti plastiko atliekų kiekio augimą. Prieš dešimtmetį džiaugėmės sukurtu greitai yrančiu plastiku, tačiau netrukus paaiškėjo, jog jis suyra į mažulytes mikroplastiko daleles ir šios taršos jau nebegalime kontroliuoti, nes nematome – ji patenka į vandens gyvūnų organizmus, o galiausiai – ir į mūsų lėkštes. Šiandien sutariama, jog plastikiniai maišeliai verčiau turi būti lengviau perdirbami, nei lengvai suyrantys.

Tačiau „Maxima“ atstovai pastebi, kad prekybos centruose plastikinių maišelių naudojimas palaipsniui mažėja jau nuo 2015 metų. Tais metais vienkartinių plastikinių maišelių buvo parduota virš 42 mln., o per 2017 metus – jau 38 mln. Tuo metu daugkartinių medžiaginių maišelių 2015 metais nupirkta per 293 tūkst., o 2017-aisiais – jau daugiau nei 316 tūkst. Taigi, pardavėjų pastangas pasiūlyti alternatyvą vienkartiniams maišeliams pirkėjai pamažu pastebi ir palaiko. Šiandien „Maxima“ klientams jau gali pasiūlyti daugiau nei 10 alternatyvų. Paskutinė naujiena – kraft arba vadinamojo tvirtojo popieriaus maišeliai, galintys išlaikyti ir 10-ies kilogramų svorį.
Jau net sudėtinga apsispręsti, kurį pasirinkti? Tuomet paskaitykite 15min ir KTU Aplinkos inžinerijos doktorantės įžvalgas, kokį anglies dvideginio pėdsaką turi plastikinis ir popierinis maišeliai.

Didesnio formato parduotuvėse prie kasų klientai taip pat gali įsigyti ir patvarių sulankstomų kartotinių dėžių, į kurias patogu sukrauti perkamas daržoves bei vaisius. Jų kasmet parduodama daugiau nei 10 tūkstančių.

„Reaguodami į besikeičiantį plastiko naudojimo reguliavimą bei augantį pirkėjų aplinkosauginį sąmoningumą nuolat peržiūrime savo asortimentą, siekdami pasiūlyti kuo daugiau alternatyvų vienkartiniams pirkinių maišeliams. Jau kelerius metus taikome įvairius plastiko mažinimo sprendimus: ne tik atsisakėme netvarių aerobiškai yrančių maišelių, bet ir pasiūlėme patogias kartotines dėžes prekėms bei daugkartinius maišelius, pagamintus iš perdirbtų medžiagų. Pastebime, kad tokie žingsniai pasiteisino: 2015–2017 metų laikotarpiu vienkartinių plastikinių maišelių pardavimai mūsų tinklo parduotuvėse sumažėjo apie 10 proc., o daugkartinių išaugo apie 8 proc.,“ – teigia E.Dapkienė.

Per artimiausius metus plastiko parduotuvėse sumažės trečdaliu

Daržovių, džiovintų vaisių ir sėklų skyriuose plonų plastikinių maišelių vis dar yra. Pasak E.Dapkienės, šie maišeliai yra tinkami perdirbimui, tad panaudojus skatiname juos rūšiuoti. Taip pat vaisiams bei daržovėms turime alternatyvą – daugkartinius maišelius, kuriuos galite rasti šalia šių prekių.

Prekybos tinklas „Maxima“ toliau aktyviai ieško plastikinių maišelių bei vienkartinių plastikinių produktų pakuočių alternatyvų, kurios užtikrintų balansą tarp augančių pirkėjų lūkesčių labiau rūpintis aplinkosauga bei siekiu gauti kokybišką produktą už priimtiną kainą.

Iki 2025 m. sunaudojamo plastiko kiekį šio prekybos tinklo parduotuvėse planuojama sumažinti bent trečdaliu. Šiuo metu visų prekybos tinkle parduodamų gaminių plastiko pakuotės yra tinkamos perdirbti. Tai – didelis žingsnis žiedinės ekonomikos link – nes bent jau nekuriamos naujos plastiko pakuotės, o panaudojama tai, kas kitu atveju virstų atlieka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis