Tvenkiniuose auginama lašiša būtų pilka, jei ne kruopščiai parinkti dažai

​Oranžinės ir rožinės spalvos lašiša yra tokia ryški, kad „Crayola“ vieną kreidelę pavadino tokia spalva. Ji tiksliai atitinka laukinės, bet ne ūkiuose auginamos, lašišos spalvą. Ūkiuose augančios lašišos yra pilkos. Arba būtų, jeigu ūkininkai jų nemaitintų rožinės spalvos granulėmis, rašo „The Atlantic“.
Pasūdyta lašiša
Pasūdyta lašiša / Fotolia nuotr.

Laukinė lašiša tokią spalvą įgauna todėl, kad ėda smulkiuosius vėžiagyvius ir krevetes, turinčias rausvai oranžinio pigmento, vadinamo astaksantinu. Raudoniausios yra Aliaskos žuvys, kurios minta daugiausia vėžiagyviais. Labiau į pietus gyvenančios lašišos yra labiau rožinės.

DSM nuotr./Lašišos spalvos
DSM nuotr./Lašišos spalvos

Ūkiuose auginamos lašišos taip pat yra įvairių spalvų, kurios priklauso nuo dietos. Tačiau ūkiuose jau ne mitybos grandinė ir gyvenamoji vieta, bet patys ūkininkai nusprendžia, kokios spalvos bus jų auginama lašiša.

Ūkiuose lašišos auga tvenkiniuose, kur yra maitinamos tam tikrais šiupiniais, kurių sudėtyje gali būti silkės arba ančiuvių, gluteino, sutrintų plunksnų, vištienos riebalų, genetiškai modifikuotų mielių.

Tokių pašarinių granulių labai svarbus ingeredientas yra astaksantinas. Kai kurie jį gamina iš natūralių medžiagų, o kiti ūkininkai naudoja chemikalus. Nors ši medžiaga gali suteikti lašišai tam tikrų medžiagų, kurių ji turėtų gauti augdama laisvėje, jų šėrimo  tokiomis granulėmis tikslas tikrai nėra lašišų sveikata.

DSM nuotr./Dažoma lašiša
DSM nuotr./Dažoma lašiša

Svarbiausia yra suteikti lašišai pigmentą. „Hoffman-LaRoche” sukūrė stardartinių spalvų kortelių sistemą, žinomą kaip DSM.

DSM dabar taip pat yra vienas didžiausių astaksantino gamintojų – vienas svaras medžiagos kainuoja dolerį.

Pigmentai yra brangus „patiekalas“ lašišai – dėl jų žuvies mitybos kaina išauga maždaug 20 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis