„Remiantis mūsų tyrimais, daugiau nei trečdalis (35 proc.) šalies gyventojų yra įsitikinę, kad verslas per mažai prisideda prie klimato kaitos ir aplinkosaugos problemų sprendimo. Tačiau jaunoji karta yra nusiteikusi kurti socialiai atsakingus verslus, kuriuose svarbūs elementai būtų dėmesys gamtai ir žmogui“, – žiniasklaidai išplatiname pranešime teigia Jūratė Cvilikienė, „Swedbank“ Finansų instituto vadovė.
Kaip atskleidžia tyrimas, kone pusei gyventojų (49 proc.) tvarus verslas pirmiausia asocijuojasi su dėmesiu ekologijai ir gamtosaugai, 42 proc. nurodo dėmesio atsakingam vartojimui svarbą, 37 proc. – dėmesį švietimui ir tobulėjimui.
„Tiesa, mažesnė dalis respondentų sako, kad tvarus verslas jiems asocijuojasi su dėmesiu lyčių lygybei ir nelygybės mažinimu, atitinkamai, 16 proc. ir 14 proc. Tačiau galima daryti prielaidą, jog socialinės garantijos ir lygybė, kaip ir sąžiningas darbo atlygis, gyventojams atrodo savaime suprantamas dalykas, kurį turėtų užtikrinti bet koks verslas“, – komentuoja J. Cvilikienė.
Didžioji dalis jaunosios kartos įsitikinusi – tvarus verslas turi geresnį įvaizdį, reputaciją ir klientų bei visuomenės pasitikėjimą, taip manantys nurodo 70 proc. respondentų.
Kaip pastebi J. Cvilikienė, pusė apklausos dalyvių mano, kad tvarus verslas turi potencialą būti sėkmingesnis ilgalaikėje perspektyvoje. Tuo neleidžia abejoti ir kiti duomenys - pavyzdžiui, pasaulinio tvarių investicijų aljanso duomenimis, nuo 2014 m. iki 2018 m. tvarių investicijų portfelis Europoje išaugo 24 procentų. Prognozuojama, kad investuotojų dėmesys tvariems verslams ateityje tik augs.
Nemaža dalis apklaustųjų taip pat neabejoja, kad tvaraus verslo produktus pirkėjai renkasi noriau (45 proc.), tokiam verslui lengviau pritraukti ir išlaikyti darbuotojus (29 proc.). Kad tvarumas neduoda jokios naudos verslui, mano vos 2 proc. visų apklausos dalyvių, rodo tyrimo rezultatai.
„Jaunoji karta beveik vienbalsiai pritaria, kad ateityje vartotojų lūkesčiai ir reikalavimai verslui būti tvariam išaugs. Su tokia nuomone sutinka beveik 80 proc. apklaustųjų. Taigi akivaizdu, kad ateities verslas turi būti tvarus ir prisidėti prie problemų, su kuriomis susiduria pasaulis, sprendimo. Tik tokiu keliu eidamas jis turi didžiausią potencialą būti patrauklus investuotojams, vartotojams ir darbuotojams“, – sako „Swedbank“ Finansų instituto vadovė J. Cvilikienė.