Bankų ir prekybos tinklų nuomonės lyderiai mažina apsukas, tuo tarpu telekomunikacijos ir draudikai spurtuoja. Pernai komunikaciją taip pat ženkliai suaktyvino verslo asociacijos ir Lietuvos bankas. O į lyderio vietą pirmąsyk tyrimo istorijoje išsiveržė ne bankininkystės atstovas – Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas, rodo metinis „Kantar TNS“ nuomonės lyderių tyrimas.
„Bankai su 6672 citatomis ir prekybos tinklai (3005 citatos) vis dar gerokai atitrūkę nuo draudimo sektoriaus (1956) ir telekomunikacijų (1508). Kita vertus, atotrūkis mažėja dėl pastarųjų komunikacijos spurto: telekomunikacijos sektoriaus atstovų citatų 2017 metais padaugėjo 44 proc., draudikų – beveik trečdaliu (31 proc.), tuo tarpu bankininkų ir prekybos tinklų atstovų citatų sumažėjo atitinkamai 9 ir 5 procentais“, – rašoma antradienį žiniasklaidai išplatintame pranešime.
TOP20 nuomonės lyderių sąraše be bankininkystės ir prekybos tinklų atstovų – daugiau nei pusė citatų (52,5 proc. arba 4844 citatų) tenka kitų sričių ekspertams – LLRI, LB, LPK, LPĮA, LVK ir kitiems.
Bankininkystės kalbėtojai, kaip teigia tyrimą atlikusi įmonė „Kantar TNS“, TOP20 atsiriekė apie 39 proc. visų citatų, prekybos tinklų atstovai – apie 8 proc., o aktyviai komunikuojančio telekomunikacijos sektoriaus atstovai į nuomonės lyderių dvidešimtuką kol kas nepatenka.
„Lygindami pastaruosius dvejus metus, pastebime, kad kompanijų top sąraše rokiruotės nežymios ir matome tas pačias bendroves – „Swedbank“, „Maxima“, SEB, „Danske Bank“, IKI.
O pagal atskirus atstovus pokyčių daugiau: pvz., Ž.Šilėnas per praėjusius metus pakilo trimis pozicijomis ir atsidūrė pirmoje vietoje, turėdamas dešimtadalį visų TOP20 citatų. Jam užleido vietą ilgą laiką ten buvęs vienvaldžiu omentavimo lyderiu „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis. Komunikaciją gerokai suaktyvino Lietuvos bankas, Vitą Vasiliauską kilsteldamas per keturias pozicijas aukštyn, į trečiąją vietą sąraše. Gitanas Nausėda, SEB atstovas, penktadaliu sumažinęs savo citatų, smuktelėjo dviem pozicijomis žemyn ir atsidūrė ketvirtoje vietoje“, – reputacijos advokatų lentelės pokyčius komentuoja Linas Spėčius, tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ komunikacijos analizės vadovas.
Vertinant reputacijos advokatų TOP20 pagal pasiektus kontaktus – pirmoje sąrašo vietoje vėlgi, kaip teigiama pranešime, matome Ž.Šilėną, LLRI su 63,8 mln. kontaktų. Nuo jo kiek atsilieka – N.Mačiulis, „Swedbank“ (61,3 mln.), trečioje vietoje – G.Nausėda, SEB (46,4 mln. kontaktų). Toliau rikiuojasi B.Čaikauskaitė iš IKI, T.Povilauskas iš SEB ir V.Vasiliauskas iš LB (apie 40 mln. kontaktų).
„Pasiektų kontaktų įvertinimas mums rodo ne tik kiek kartų žiniasklaidoje kalbėtojai buvo cituoti – bet įvertina ir nuomonės lyderių matomumą ir pasiekiamas auditorijas. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, V.Vasiliauskas pernai buvo cituotas dažniau, bet buvo pastebimas mažiau negu, tarkime, G.Nausėda“, – skirtumus komentuoja L.Spėčius.
Vertinant nuomonės lyderius pagal vienos citatos pasiektą kontaktų vidurkį, efektyviausiai komunikavo B.Čaikauskaitė iš IKI ir L.Vilimas, LPĮA – po 87,2 tūkst. kontaktų. Trečias eilėje D.Arlauskas, LVDK su 86,7 tūkst. kontaktų.
Augino nuomonės lyderystę ir per asmenines paskyras
Penki iš TOP20 sąraše esančių aukštose pozicijose nuomonės lyderių – Ž.Šilėnas, G.Nausėda, N.Mačiulis, Ž.Mauricas ir R.Grajauskas – aktyviai komunikavo ir asmeninėse „Facebook“ paskyrose socialiniais, ekonominiais ar politiniais klausimais.
„Itin aktyvus čia buvo Ž.Šilėnas – 227 įrašai per metus, G.Nausėda – 95, – rašoma pranešime žiniasklaidai. – Pernai pastebima ir didėjanti kalbėtojų koncentracija – nors bendras citatų skaičius nežymiai ūgtelėjo, cituotų atstovų skaičius sumenko vidutiniškai 6 proc.“
Labiausiai cituotų atstovų kiekį, kaip teigiama pranešime, mažino telekomunikacijų (11 proc.), bankininkystės (8 proc.) ir draudimo sektoriai (3 proc.). Mažmeninės prekybos atstovų šiek tiek padaugėjo (2 proc.).
Cituojamų bankininkystės atstovų skaičius, „Kantar TNS“ teigimu, mažėja jau kelerius metus iš eilės – skaičiuojant nuo 2011 m. jų sumažėjo 45 proc.: „Kituose analizuotuose sektoriuose per ilgametę stebėseną tokių ženklių pokyčių nėra.“
Kitą savaitę „Kantar TNS“ žada skelbti nuomonės lyderių žinomumo ir vertinimo tyrimo rezultatus.