Sprendimas byloje, kuri buvo iškelta dėl vienos Nyderlandų profsąjungos ieškinio, buvo priimtas praėjus keliems mėnesiams po to, kai po panašaus sprendimo dėl „Uber“ vairuotojų teisių, kurį priėmė Jungtinės Karalystės (JK) teismas, amerikiečių bendrovė Didžiojoje Britanijoje sutiko pirmą kartą savo istorijoje pripažinti profesinę sąjungą.
„Teisiniai „Uber“ ir šių vairuotojų santykiai atitinka visas darbo sutarties charakteristikas“ ir vairuotojai patenka į kolektyvinio taksi vairuotojų darbo susitarimo taikymo sritį, nurodė Amsterdamo apylinkės teismas.
„Tai reiškia, kad „Uber“ įpareigota įvesti darbo sutartį su vairuotojais ... ir taigi reiškia, kad šie vairuotojai tam tikromis aplinkybėmis turi teisę į nesumokėtą užmokestį už anksčiau atliktą darbą“, – nurodė teismas.
Nyderlandų profsąjunga FNV ieškinį „Uber“ pareiškė gruodį. Profsąjunga tvirtino, kad „Uber“ yra darbdavys, o vairuotojai yra darbuotojai, taigi „Uber“ turi laikytis kolektyvinio taksi vairuotojų darbo susitarimo“. FNV taip pat teigė, kad „Uber“ vairuotojai dažnai uždirba mažiau nei minimalų darbo užmokestį.
„Uber“ savo ruožtu teigia, jog tiesiog teikia techninę platformą, kurioje nepriklausomi vairuotojai gali susirasti keleivių ir atvirkščiai. Bendrovė žada skųsti teismo sprendimą.
„Esame nusivylę šiuo sprendimu, nes žinome, kad absoliuti dauguma vairuotojų nori likti nepriklausomi, – agentūrai AFP atsiųstame pareiškime pažymėjo „Uber“ vadovas Šiaurės Europoje Mauritsas Schoenfeldas. – Vairuotojai nenori atsisakyti savo laisvės rinktis, ar dirbti, kada dirbti ir kur.“
Kovo mėnesį „Uber“ po JK Aukščiausiojo teismo sprendimo paskelbė savo vairuotojams šioje šalyje suteiksianti darbuotojų statusą ir su juo susijusias privilegijas, įskaitant minimalų darbo užmokestį.
Tačiau kitose šalyse bendrovė atkakliai priešinasi bandymams priversti ją pakeisti savo verslo modelį ir aiškina, kad jos vairuotojai yra savarankiškai dirbantys ir laisvai samdomi asmenys.