Londono centrinis darbo tribunolas palaikė du vairuotojus, kurie teigė turintys teisę gauti apmokamų atostogų, jiems turi būti mokama už ligos dienas bei jie turi gauti Britanijoje mokamą nacionalinį minimalų atlyginimą, nes iš esmės jie yra Kalifornijoje įsikūrusios kompanijos darbuotojai.
Šiuos vairuotojus palaikė ir GMB profsąjunga, kuri teigia, jog toks sprendimas turės didžiulį poveikį maždaug 30 tūkst. „Uber“ vairuotojų Anglijoje ir Velse.
„Labai džiaugiamės, kad darbo tribunolas nusprendė mūsų klientų naudai, – sakė teisininkų firmos „Leigh Day“ atstovas Nigelas Mackay. – Šiuo nuosprendžiu pripažįstamas „Uber“ vairuotojų įnašą į „Uber“ sėkmę ir patvirtinama, kad jos vairuotojai nėra savisamdžiai (dirbantys sau), o dirba „Uber“ bendrovei ir yra jos verslo dalis.“
Savisamdžiai darbuotojai Britanijoje negali naudotis tam tikromis teisėmis, įskaitant atostoginius ir minimalų atlyginimą.
Savo ruožtu „Uber“, kurios europinė būstinė yra Nyderlanduose, ginčijo, jog jai Britanijoje dirbantiems vairuotojams neturėtų būti leista reikalauti darbuotojo teisių Britanijos teismuose. Jie esą turėtų kreiptis į Olandijos teismus.
Klausimų dėl „Uber“ vairuotojų teisių kyla ir kitose šalyse. Šių metų balandį JAV Kalifornijos ir Masačūsetso valstijose vairuotojai taip pat padavė kompaniją į teismą, nes esą neteisingai kategorizuojami kaip „nepriklausomi rangovai“.
Tačiau dar prieš prasidedant teismui „Uber“ sutiko vairuotojams sumokėti 100 mln. JAV dolerių, kad būtų atsiimtas ieškinys.
„Dešimtys tūkstančių žmonių Londone vairuoja su „Uber“ būtent dėl to, kad jie nori dirbti savarankiškai ir būti patys sau viršininkai. Absoliuti dauguma vairuotojų, kurie naudojasi „Uber“ programėle, nori išsaugoti laisvę ir lankstumą, kad galėtų vairuoti, kada ir kur jie nori. Nors šis parengiamojo teismo posėdžio sprendimas paveikia du vairuotojus, mes jį skųsime,”– sakė Jo Bertramas, „Uber” vyriausiasis regiono vadovas Jungtinėje Karalystėje.