Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Uberizacija šalyje tęsiasi: dabar lietuviai kviečiami tapti kurjeriais mėgėjais

Pavėžėjimo paslaugas teikiančių bendrovių pavyzdys užkrečia. Po garsiojo „Uber“ atėjimo į Vilniaus rinką, sostinėje pavėžėjimo paslaugas pradėjo teikti „eTaksi“, „Taxify“ ir keletas mažesnių platformų. Be to, rugpjūtį Vilniuje pradėjo veikti ir valytojų „uberiu“ jau praminta svetainė tvarkytojai.lt. Šių įmonių pėdomis pasekė ir greitųjų siuntų tarnyba „Venipak“, nuo rugsėjo pasiūliusi tapti kurjeriais visiems, norintiems papildomai užsidirbti.
Kurjeris
Kurjeris / 123rf.com nuotr.

„Manome, kad pristatyti smulkias siuntas gali kiekvienas, todėl nusprendėme žmonėms pasiūlyti galimybę tapti mūsų kurjeriais“, – apie naujojo projekto „Venipak Drive“, leidžiančio išbandyti kurjerio darbą kiekvienam, kalbėjo bendrovės vadovas Tadas Pečiukevičius.

Anot jo, skelbimu apie naująją paslaugą socialiniuose tinkluose nuo rugsėjo jau susidomėjo beveik 2000 žmonių.

„Šiuo metu vyksta antrinis atrankos procesas ir tikimės, kad mėnesio bėgyje savarankiškai dirbti kurjeriu galės iš pradžių apie 50 – 70 žmonių. Jeigu procesas bus sklandus, tuomet didžioji dalis norinčių ir atitinkančių keliamus reikalavimus žmonių galės prisijungti prie programos“, – aiškino T.Pečiukevičius.

Venipak nuotr./„Venipak“ vadovas Tadas Pečiukevičius
Venipak nuotr./„Venipak“ vadovas Tadas Pečiukevičius

Nors „Venipak“ vadovas patikina, kad įvairūs reikalavimai būsimiesiems kandidatams ir egzistuoja, tačiau plačiau jų nekomentuoja, paminėdamas tik tai, kad kurjeriai privalo būti sulaukę pilnametystės, turėti automobilį ir išmanųjį telefoną, būti neteisti ir turėti tam tikrą išsilavinimo lygį, tiesa kokį, nekonkretizavo.

„Be to, bent jau pirmajame etape su kiekvienu norinčiuoju bus susitikta individualiai bei pravesti mokymai. Programai plečiantis tikimės standartizuoti procesus“, – pažymėjo T.Pečiukevičius, pridūręs, jog būsimieji kurjeriai galės dirbti tiek laiko, kiek tik norės.

„Papildomai jam reikės turėti tik išmanųjį telefoną, nes būtent jo pagalba bus pateikiami duomenys, kur turi būti pristatyta siunta bei patvirtinama, kad siunta yra pristatyta“, – trumpai siūlomą kurjerių darbą laisvu metu apibūdina Venipak“ vadovas, pridūręs, jog mokama būsimiesiems kurjeriams bus už nuvežtą siuntų kiekį.

Be to, atlygio dydis pagal darbą skirtingu paros metu diferencijuojamas nebus.

Tiesa, kurjeriams mėgėjams bus duodama pristatyti tik smulkias siuntas ir korespondenciją, o stambesnės siuntos bus paliktos profesionaliems darbuotojams.

„Registracijos ar panašių mokesčių nėra numatyta norintiems efektyviai išnaudoti savo laisvalaikį. Šia veikla norintis užsiimti asmuo, kaip ir reikalauja įstatymai, turės registruoti individualią veiklą“, – paaiškino T.Pečiukevičius.

Pasirodo, samdyti kurjerius mėgėjus siuntų išvežiojimui yra svarsčiusi ir po prekės ženklu „LP Express“ veikianti antrinė Lietuvos pašto įmonė „Baltic Post“.

Tiesa, anot įmonės vadovo Juozo Buitkaus, tokio žingsnio atsisakyta baiminantis, kad galėtų nukentėti paslaugų kokybė.

„Tai leistų sutaupyti darbo sąnaudas, tačiau būtų sunku užtikrinti paslaugų kokybę. Įvertinę, kad šiandien kurjeriams neužtenka vien tik suteikti siuntos pristatymo paslaugą, pagrindinį dėmesį sukoncentravome į tolimesnį klientų aptarnavimo kokybės gerinimą ir vis didėjantį klientų poreikį plėsti siuntų pristatymo galimybes“, – sprendimą kol kas netaikyti dalijimosi ekonomikos principų argumentavo J.Buitkus.

Be to, „Baltic Post“ vadovas pridūrė, kad prekių pristatymas pasitelkiant kurjerius nėra pats patogiausias ir šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas siuntų savitarnos terminalų tinklo plėtrai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais