„UniCredit Leasing“ Lietuvoje pelnas iki mokesčių, išaugęs daugiau nei dvigubai, siekė 1,1 mln. eurų, tuo tarpu apyvarta praėjusiais metais išaugo beveik 60 proc. ir sudarė 3,5 mln. eurų. „UniCredit Leasing“ Lietuvoje generalinis direktorius Laimonas Belickas teigia, jog tiesioginių veiklos pajamų ir pelno augimą lėmė pasiteisinusi bendrovės strateginė kryptis finansuoti smulkųjį ir vidutinį verslą. „Sąmoningai koncentruojamės į vidutinio dydžio ir smulkesnius sandorius. Jie reikalauja daugiau darbo negu didelės apimties sandoriai, tačiau rizikos prasme užtikrina puikų rezultatą. Ir toliau sistemingai vykdome aktyvią bei pelningą plėtrą, nes turime galimybę rinkoje patraukliai išsiskirti savo specializuotomis žiniomis ir lanksčiu požiūriu“, – teigia L. Belickas.
Vertinant atskirus finansavimo segmentus, pernai „UniCredit Leasing“ Lietuvoje sparčiausiai augo įvairios įrangos ir technikos (23 proc.) ir lengvųjų automobilių (47 proc.) lizingavime. „Rezultatai rodo, jog pasiteisino pernai privatiems asmenims pasiūlyta galimybė pirkti naudotą automobilį lizingu, nereikalaujant jo drausti kasko draudimu. Taip pat platesnes investavimo galimybes smulkiajam verslui suteikė mūsų bendradarbiavimas su Europos investicijų fondu ir grįžtamasis lizingas, kuris įgyvendinamas, kuomet lizingo bendrovė iš kliento nuperka turtą ir jam pačiam šį turtą perduoda valdyti bei naudotis. Už šį turtą klientas moka dalimis ir įvykdęs savo įsipareigojimus tampa turto savininku“, – pasakoja L. Belickas.
Nors lizingo bendrovės portfelyje vyrauja smulkūs ir vidutiniai klientai, praėjusiais metais buvo finansuota ir didelės vertės biokuro katilinių plėtros projektų, žemės ūkio technikos įsigijimų, krautuvų ir kt. technikos įsigijimų. Didžiausia „UniCredit Leasing“ Lietuvoje finansuota suma sudarė apie 2 mln. eurų.
Kalbėdamas apie 2015 m. L. Belickas pabrėžia pozityvias tendencijas. „Pernai lizingo rinka turėjo įveikti iššūkius dėl besitraukiančių sunkvežimių pardavimų. Siekiant sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, nuo 2013 m. pabaigos naujus automobilių modelius privalomai pradėta gaminti su brangesniais varikliais, atitinkančiais griežtesnius „Euro 6“ emisijos standartus. Net ir neplanavę plėtros vežėjai aktyviai pirko sunkvežimius, pagamintus pagal „Euro 5“ standartus ir tai turėjo reikšmingos įtakos visai lizingo rinkai, kadangi dėl 2013 m. vykusio pirkimo bumo 2014 m. natūraliai sunkvežimių paklausa sumažėjo. Šiemet, jei kojos nepakiš geopolitiniai veiksniai, tikimasi, jog sunkvežimių pardavimų rinka grįš į įprastas vėžes“, – teigia „UniCredit Leasing“ Lietuvoje generalinis direktorius.
„Pardavimų augimo laukiama ir dėl aktyvesnio naujų bei naudotų automobilių įsigijimo finansavimo. Gyventojai vis dažniau skaičiais įsivertina, jog pirkti naujesnį automobilį lizingu finansiškai naudingiau nei pirkti iš turimų lėšų senesnį“, – teigia L. Belickas. Jis teigia, jog „UniCredit Leasing“ Lietuvoje šiemet jau siūlo naują produktą, suteikiantį galimybę ūkininkams nuomotis techniką. Pasak L. Belicko, tai itin aktuali paslauga ūkininkams, kol valstybės institucijos sprendžia klausimą dėl technikos įsigijimo lizingu kompensavimo. Kol kas Lietuva yra bene vienintelė šalis ES, kurioje ūkininkai perkantys techniką lizingu negali pretenduoti į ES paramą.