Pasak Vilniaus apygardos teismo atstovės Linos Nemeikaitės, balandžio 21 dieną teismas patvirtino uosto direkcijos ir rangovių – įmonių „Tilsta“ ir „Fegda“ – taikos sutartį.
„Teismas, įvertinęs ginčo dalyką (sutarties vykdymo faktines aplinkybes), sudaromos taikos sutarties sąlygas, konstatavo, kad taikos sutarties sąlygos neprieštarauja viešųjų pirkimų normoms ir principams, viešajam interesui, todėl taikos sutartį patvirtino“, – BNS teigė teismo atstovė.
Uosto direkcija dėl vėlavimo atlikti rekonstrukciją iš „Tilstos“ ir „Fegdos“ reikalavo solidariai priteisti 208,9 tūkst. eurų delspinigių, 6 proc. metų palūkanas bei bylinėjimosi išlaidas.
Tačiau, pasak direkcijos vadovo Algio Latako, įvertinęs visas aplinkybes uostas nusprendė atsisakyti dalies reikalavimų ir susitarti taikiai.
„Kadangi rangovės nesutiko, kad darbus atliko pavėluotai ir ginčijo savo prievolę mokėti delspinigius bei jų dydį, nusprendėme šį ginčą išspręsti taikiai: rangovės pripažino reikalavimą dėl 45,9 tūkst. eurų delspinigių priteisimo, o kitoje ieškinio dalyje direkcija reikalavimų atsisakė“, – BNS teigė uosto vadovas.
„Rangovės įsipareigojo šią sumą sumokėti uosto direkcijai per tris dienas nuo nutarties, kuria patvirtinta taikos sutartis, įsiteisėjimo“, – pridūrė A.Latakas.
2019 metų rugpjūtį Klaipėdos uosto direkcija, „Klaipėdos nafta“ ir „Tilstos“ bei „Fegdos“ konsorciumas pasirašė per 22 mln. eurų (be PVM) vertės trišalę sutartį, pagal kurią rangovės per daugiau nei dvejus metus įsipareigojo laivo krovai pritaikyti nenaudotą 235 metrų ilgio krantinės ruožą bei jo kanalą išgilinti iki 17 metrų.
Kovą „Klaipėdos nafta“ pranešė, jog rekonstravus krantinę įmonė gali priimti nebe du, o tris tanklaivius vienu metu. Ateityje, rekonstravus ir kitas dvi krantines bendrovė galės priimti tanklaivius, kurių talpa siekia 200 tūkst. tonų.