Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Utenos trikotažo“ grupė per pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 6,1 mln. eurų pajamų

SBA tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per pirmąjį 2023 m. ketvirtį realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 6,1 mln. eurų, t. y. 29,8 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 8,6 mln. eurų. Pasak įmonės atstovų, tokius veiklos rezultatus lėmė makroekonominiai pokyčiai, ypač aiškiai matoma – mažėjančio vartojimo tendencija pagrindinėse eksporto rinkose, praneša bendrovė.
„Utenos trikotažas“
„Utenos trikotažas“ / „Utenos trikotažo“ nuotr.

Rezultatus lėmė stabtelėjusi paklausa

„Šiuo metu tekstilės sektorius, kaip ir visa pramonė Lietuvoje, susiduria su išties nemenkais iššūkiais – dėl mažėjančio vartojimo eksporto rinkose, ypač Vokietijoje ir Skandinavijos šalyse, mūsų šalies pramonė jau atsidūrė recesijoje, o aukšti energetikos kaštai metų. pradžioje situaciją dar labiau apsunkino. Visa tai lėmė, kad per pirmuosius tris šių metų mėnesius „Utenos trikotažo“ pardavimai, lyginant su 2022-ųjų metų rezultatais, mažėjo“, – pranešime spaudai sako „Utenos trikotažo“ generalinė direktorė Nomeda Kaučikienė.

Atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“ per 2023 m. tris mėnesius gavo 5,3 mln. eurų pajamų, , lyginant su 2022 m. tuo pačiu laikotarpiu, pardavimo pajamos sumažėjo 2,6 mln. eurų arba 32,4 proc. Bendrovės eksportas siekė 80,1 proc. pardavimo pajamų.

Lyginant su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, „Utenos trikotažo“ grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai sumažėjo 31,7 proc. iki 4,7 mln. eurų, o nuosavų prekės ženklų pardavimai sumažėjo 42,8 proc. – iki 0,6 mln. eurų.

Tęsiama strateginė transformacija

„Utenos trikotažas“ toliau tęsia praėjusių metų pabaigoje pradėtą strateginę įmonės transformaciją, kurios metu energiją ir išteklius sutelkė į pelningiausią veiklos segmentą – aukštos pridėtinės vertės užsakomąją gamybą.

„Nors rinka negaili iššūkių, strateginė kryptis bei tvirta disciplina padeda nuosekliai ir kryptingai siekti rezultatų. Toliau sėkmingai didiname naujų klientų skaičių, rinkai siūlydami naujus produktus ir išlaikydami aukštus tvarumo standartus. KovąMiunchene vykusioje didžiausioje sektoriaus funkcinių medžiagų parodoje „Performance Days“ „Utenos trikotažo“ produkcija buvo įvertinta prizinėmis vietomis dėl gamybos procese sumažintos CO2 emisijos. Šiuo metu plečiame savo asortimentą, kuriam pagal tarptautinę metodiką apskaičiuojame gamyboje susidariusią CO2 emisiją – paklausa tokiai informacijai šiuo metu kaip tik įgauna pagreitį“, – sako N.Kaučikienė.

Pasak „Utenos trikotažo“ vadovės, pagrindinė įmonės orientacija nukreipta į didesnio sudėtingumo bei aukštesnio kainų lygio produktų, ypač funkcinės vilnos ir jos mišinių gamybą. „Aktyviai dirbame su pasaulinio garso tekstilės sektoriaus klientais – tai stiprina „Utenos trikotažo“ pozicijas globalioje tekstilės rinkoje. Vykdomi pokyčiai, nepaisant situacijos rinkoje, duoda teigiamų rezultatų ir įmonės pelningumas gerėja“, – sako N.Kaučikienė.

Pelningumas gerėjo

Bendrovė „Utenos trikotažas“ per pirmąjį šių metų ketvirtį nuostolius sumažino daugiau nei 70 proc. – nuostoliai sudarė 264 tūkst. eurų prieš mokesčius, kai prieš metus jie siekė 942 tūkst. eurų. Bendrovės „Utenos trikotažas“ EBITDA išlieka neigiama -42 tūkst. eurų, tačiau pelningumas ženkliai gerėjo ir buvo 658 tūkst. eurų aukštesnis nei 2022 m. tą patį laikotarpį, kuomet bendrovės EBITDA buvo -700 tūkst. eurų.

Per tris šių metų mėnesius „Utenos trikotažo“ įmonių grupės nuostoliai prieš mokesčius, palyginti su pernai atitinkamu laikotarpiu, mažėjo ir sudarė 248 tūkst. (2022 m. – 1 246 tūkst. eurų.) Grupės EBITDA rodiklis buvo teigiamas ir sudarė 19 tūkst. eurų, t. y. 860 tūkst. eurų daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2022 metais.

„Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ šiuo metu priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina). Grupė per 3 šių metų mėnesius eksportavo 82,3 proc. produkcijos. „Šatrijos“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai padidėjo 16 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai