„Utenos trikotažo“ grupė per tris šių metų ketvirčius uždirbo 26,3 mln. Eur pajamų

SBA grupės tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ (toliau – „Grupė“) per devynis 2022 m. mėnesius realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 26,3 mln. eurų, t. y. 23,2 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 21,3 mln. eurų. Aktyviai tęsiama strateginė transformacija ir efektyvinama veikla padėjo gerinti finansinį rezultatą, praneša bendrovė.
„Utenos trikotažas“
„Utenos trikotažas“ / Bendrovės nuotr.

„Šių metų 9 mėn. veiklos rezultatai rodo, jog nepaisant smarkiai pašokusių žaliavų ir energetikos kainų, pavyko pasiekti geresnius rezultatus nei 2021 m. tuo pačiu laikotarpiu. Dar stipresnė „Utenos trikotažo“ orientacija į užsakomąją, aukštesnės pridėtinės vertės gamybą ženkliai augino pardavimus, o įgyvendinus pokyčius gamybos procesų optimizavimo srityje bei sąnaudų mažinimo ir taupymo politiką įmonės viduje pavyko sumažinti nuostolius. Skaičiuojame, jog šios priemonės leido sutaupyti apie 20 proc. energetinių išteklių“, – sako „Utenos trikotažo“ generalinė direktorė Nomeda Kaučikienė.

Atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“ per 2022 m. 9 mėnesius gavo 24,3 mln. eurų pajamų, o pardavimo pajamos, lyginant su 2021 m. tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo 4,4 mln. eurų arba 22,2 proc.

Lyginant su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, Grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai padidėjo 31 proc. iki 21,5 mln. eurų, o nuosavų prekės ženklų pardavimai sudarė 2,9 mln. eurų ir buvo 12,6 proc. mažesni nei pernai tuo pat metu.

„Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ šiuo metu priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina). Grupė per 9 šių metų mėnesius eksportavo 82,6 proc. produkcijos. „Šatrijos“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai padidėjo 17,3 proc.

Praėjusių metų pabaigoje „Utenos trikotažas“ pradėjo strateginę įmonės transformaciją, kurios metu energiją ir išteklius sutelkė į pelningiausią veiklos segmentą – aukštos pridėtinės vertės užsakomąją gamybą.

„Strateginė kryptis ir tvirta disciplina ją vykdant duoda vaisių. Nepaisant beprecedenčių iššūkių, kai mūsų veikloje intensyviai naudojamų dujų ir elektros kainos buvo pašokusios ir daugiau nei 10 kartų, mums pavyko ženkliai sumažinti neigiamą veiklos rezultatą. Tolesnė transformacija – orientacija į aukštesnio sudėtingumo bei aukštesnio kainų lygio produktų, ypač funkcinės vilnos ir jos mišinių, gamybą, aktyvus darbas su pasaulinio garso tekstilės sektoriaus klientais toliau stiprins „Utenos trikotažo“ pozicijas globalioje tekstilės rinkoje. Lygiagrečiai didinsime veiklos efektyvumą toliau keldami savo veiklos tvarumo ir kokybės kartelę“, – sako N.Kaučikienė.

Per 9 šių metų mėnesius Grupės nuostoliai prieš mokesčius palyginti su pernai atitinkamu laikotarpiu mažėjo beveik dešimtadaliu ir sudarė 1 669 tūkst. (2021 m. – 1 839 tūkst. eurų.) Grupės EBITDA rodiklis (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją) buvo neigiamas ir sudarė -453 tūkst. eurų, tačiau rodiklis buvo 337 tūkst. eurų geresnis nei tuo pačiu laikotarpiu 2021 metais.

Bendrovės „Utenos trikotažas“ EBITDA rodiklis siekė -406 tūkst. eurų ir buvo 48 proc. geresnis nei tuo pačiu laikotarpiu 2021 m., kai siekė -783 tūkst. eurų.

„Utenos trikotažas“ yra didžiausia ir viena tvariausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje. Pagrindinės „Utenos trikotažas“ veiklos sritys – užsakomoji drabužių gamyba ir inovatyvių medžiagų vystymas. 2020 m. bendrovė tapo pirmąja pasaulyje, kuriai suteiktas „Greenpeace“ tekstilės gamybos standartas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų