Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

V.Čmilytė-Nielsen: LTG turi spartinti planus atsijungti nuo rusiškų sistemų

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) turi spartinti planus atsisakyti rusiškos KLUB-U lokomotyvų saugos sistemos ir įdiegti vakarietišką.
Viktorija Čmilytė-Nielsen
Viktorija Čmilytė-Nielsen / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Portalas „Lrytas“ šią savaitę skelbė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ ketina atsijungti nuo šios sistemos iki 2026-2027 metų.

„Dabar situacijai paaiškėjus, iškilus į viešumą, natūralu, kad reikėtų priimti sprendimus, kurie mums padėtų atsijungti nuo tų nesaugių sistemų. (...) Tie terminai, apie kuriuos kalbama, nėra pakankamai greiti. Reikėtų ieškoti būdų juos paspartinti“, – Žinių radijui trečiadienį sakė Seimo pirmininkė.

„Visų pirma, žinoma, reikėtų aiškintis, kaip taip atsitiko ir kodėl iki šiol naudojamasi tokia sistema“, – kalbėjo ji.

„Lrytas“ antradienį rašė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė viešąjį pirkimą, kuriuo už 2,2 mln. eurų perka KLUB-U sistemos priežiūros paslaugas.

Įmonė pripažino, kad KLUB-U vis dar naudojama lokomotyvuose ir savaeigiuose sąstatuose, bet laikinai. Šiuo metu naudojama iki 130 tokių lokomotyvų ir savaeigių sąstatų. Nurodoma, kad valdant riziką ir siekiant užtikrinti šia sistema perduodamos informacijos saugumą nuo 2017 metų ji yra izoliuota ir neturi sąsajų su kitomis „Lietuvos geležinkelių“ grupės IT sistemomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai