Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

El. parduotuvė – tikrai ne pinigus nešantis aitvaras: eksperto patarimai, kaip apskaičiuoti kaštus ir rizikas

Karantinui priverstinai uždarius parduotuves ir sustojus verslui, elektroninė prekyba gali atrodyti kaip išganymas. Juk tai vienintelis būdas apsipirkti šiuo metu. Tačiau ar tikrai el. parduotuvė taps tuo aitvaru, nešančiu jums pinigus namo? Interneto rinkodaros ekspertas Vladas Sapranavičius pirmiausia pataria atsakyti į konkrečius klausimus, kurie padės įvertinti visas šios prekybos rizikas.
Vladas Sapranavičius
Vladas Sapranavičius / Asmeninio arch. nuotr.

1) Pirmiausia pagalvokite apie išmatuojamus tikslus. Kiek užsakymų tikitės per dieną? Kokia bus marža nuo vieno užsakymo? Ar tos maržos užteks pritraukti pakankamai lankytojų, kad įvyktų vienas užsakymas? Tarkime, pardavinėsite mezgimo siūlus. Reklamuosite Google ir Facebooke. Iš atvestų lankytojų 1,5% virs į pirkėjus. Už 1000 lankytojų sumokėsite 200 Eur. Turėsite 15 pirkėjų. Vadinasi, vieno pirkėjo atsivedimas jums kainuoja 200 Eur / 15 = 13,33 Eur. Ar jūsų vieno kliento apsipirkimo marža bus didesnė už 13 Eur? Jei taip, tai gerai. O jei ne, tuomet reikės galvoti, kaip dalį lankytojų atsivesti nemokamai. O jei nežinote, kaip atsivesti nemokamai, tai kam jums nuostolinga parduotuvė?

2) Ar tikrai reikalinga būtent jums suprogramuota parduotuvė už 5000-10000 Eur? O gal dar nesate 100 procentų tikri dėl savo prekės ar paslaugos sėkmės, pelningumo? Gal pradžiai užteks išsinuomoti standartinę parduotuvę ir ištestuoti savo idėją bei marketingo sugebėjimus? Jei viskas eisis kaip iš pypkės, tai gal tada ir susikursite savo svajonių parduotuvę už visas esamas santaupas?

3) Jei nuspręsite nuomotis parduotuvę, įsitikinkite, kad joje yra integruota arba lengvai integruojasi Lietuvoje naudojami mokėjimo metodai (mokėjimai per Lietuvos bankus) bei Lietuvos kurjeriai (DPD, Venipak, paštas ir pan.). Tam tikslui puikiai tiks Verskis ar Shopify el. parduotuvių nuomos platformos.

4) Jei nusprendėte kurti, o ne nuomotis el. parduotuvę, suraskite patikimą partnerį, kuris jums tai padarys. Dirbti su juo turėsite gal net ne vieną mėnesį. Todėl išsirinktas pigiausias laisvai samdomas specialistas dažnai gali būti rizikingas sprendimas. Jis po mėnesio darbo gali gauti pelningą darbo pasiūlymą, pelningesnį užsakymą ir pan. Todėl pažiūrėkite, ar jo darbų sąraše yra daug panašių kūrinių.

5) Gal jūsų el. parduotuvė nebūtinai turi būti su unikaliu bei išskirtiniu dizainu. Gal užteks parduotuvės, sukurtos panaudojant vieną iš tūkstančių jau parengtų šablonų, kuriuos įsigysite už 100 Eur. ThemeForest tinklapyje? Tai leis jūsų parduotuvės kainą sumažinti perpus, o gal net ir daugiau.

6) Atminkite, kad sukurta el. parduotuvė – tai dar ne verslas. Ji jums pajamų savaime neatneš. Jums reikės daug dirbti su jos reklamavimu. Ar žinote, kaip ir kur reklamuotis? Kiek tai jums kainuos? Pasiryžę kasdien skirti laiko mokymuisi? O gal samdysite tai išmanančius specialistus? Tada prieš kurdami el. parduotuvę įskaičiuokite ir šių specialistų samdymo kainą į pardavimo kaštus.

7) Atradote jums tinkančius tinklapio kūrėjus? Puiku. Sveikinu! Bet dabar jie užduoda daug klausimų, į kuriuos neturite atsakymų. Ar reikės SEO? Ar reikės unikalaus dizaino? Ar reikės daugiakalbystės? Ar reikės apmokėjimo per PayPal? Ir t.t. ir pan. Nuo jūsų atsakymų į šiuos klausimus priklausys, ar el. parduotuvės kūrimas jums kainuos 3000 ar 10000 Eur. Kaip suplanuoti pakankamą ir ne perteklinį funkcionalumą? Tam visada gali padėti trečioji šalis – nešališki konsultantai, kurie nėra suinteresuoti biudžeto išpūtimu.

Turite klausimų apie verslą? Rašykite mums kiekvienasgali@15min.lt, konsultantų atsakymų ieškokite rubrikoje „Verslumas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos