„Vakarų krova“ Klaipėdos uoste įgyvendino ypatingos reikšmės operaciją

Klaipėda tapo reikšminga trečiojo kompensatoriaus, reikalingo šalies sinchronizacijai su Europos elektros tinklais, kelionės stotele. Užtikrinant sklandžius Lietuvai svarbaus įrenginio krovos procesus buvo pasitelkta įmonės „Vakarų krova“ infrastruktūra bei profesionalų komanda.
Bendrovė „Vakarų krova“ priėmė nestandartinį krovinį.
Bendrovė „Vakarų krova“ priėmė nestandartinį krovinį. / Bendrovės nuotr.

Ruoštis šiai operacijai Vakarų laivų gamyklos grupei priklausanti įmonė pradėjo dar sausį – projektas išsiskyrė ne tik negabaritiniu kroviniu, kurį rengtasi priimti, bet ir kompleksiškumu.

„Vakarų krovos“ komanda, glaudžiai bendradarbiavusi su transporto ekspedicine ir laivų agentavimo įmone „Jūrtransa“ preciziškai planavo darbus.

Bendrovės nuotr./Bendrovė „Vakarų krova“
Bendrovės nuotr./Bendrovė „Vakarų krova“

Gegužės pradžioje į Klaipėdą atplukdytas sinchroninis kompensatorius, kaip ir kiti du analogiški įrenginiai, jau anksčiau priimti Klaipėdos uoste, buvo pagamintas „Siemens Energy“ gamykloje Vokietijoje.

Drauge su šiuo 254 t sveriančiu įrenginiu bei papildomomis jo dalimis, kurių svoris siekė apie 250 t, Roterdamo uoste buvo pakrauta ir jo transportavimo priemonė – du geležinkelio sąstatai, sveriantys per 160 t. Iki Lietuvos šis krovinys keliavo maždaug 1500 km per Šiaurės ir Baltijos jūras.

Klaipėdoje pasitinkant unikalų krovinį teko specialiai paruošti krantinę paklojant metalo lakštus, kad svoris pasiskirstytų tolygiai ir jos nepažeistų. Krovos proceso metu buvo naudoti laivo bei VLG teritorijoje esantys kranai, pasitelkta ir išorinių partnerių technika.

Bendrovės nuotr./Bendrovė „Vakarų krova“
Bendrovės nuotr./Bendrovė „Vakarų krova“

Sinchroninio kompensatoriaus gabenimui skirtas transporteris buvo renkamas vietoje – kaip ir jam reikalingos geležinkelio bėgių konstrukcijos.

Kroviniui specialiai jam nutiestu geležinkeliu pasiekus numatytą vietą, kompensatoriaus transportavimo įranga grįžo į „Vakarų krovos“ terminalą Klaipėdoje, vėl buvo pakrauta į laivą ir pargabenta į Vokietiją.

„Kruopštumas visuose etapuose, aktyvi komunikacija su užsakovais ir jokių kompromisų užtikrinant teikiamų paslaugų kokybę – sėkmės formulė įgyvendinant šį neeilinį projektą. Didžiuojamės, kad pasitelkdami mūsų specialistų kompetencijas, įnešėme ir savo indėlį Lietuvai siekiant didinti energetinę nepriklausomybę. Užtarnautas patikimų ir profesionalių partnerių vardas neabejotinai atveria dar daugiau galimybių ir durų. Ne pavieniai pasiekimai, o grandininė sėkmės reakcija yra tai, į ką yra orientuota visa mūsų komanda“, – akcentavo įmonės „Vakarų krova“ direktorius Gediminas Rimkus.

Du sinchroniniai kompensatoriai į Klaipėdos uostą buvo atgabenti praėjusių metų vasarą – atskirais komponentais jie buvo nugabenti į Telšių ir Alytaus pastotes. Trečiajam tokio pobūdžio įrenginiui buvo numatyta Vilniaus rajone esanti Neries transformatorių pastotė.

Bendrovės nuotr./Bendrovė „Vakarų krova“
Bendrovės nuotr./Bendrovė „Vakarų krova“

Sinchroninių kompensatorių įrengimas yra vienas pagrindinių sinchronizacijos su Europos tinklais programos projektų, vykdomas Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų