Vartotojų organizacijos nepatenkintos „WhatsApp“ pažadais dėl skaidresnės praktikos

Vartotojų organizacijos pirmadienį skundėsi, kad „WhatsApp“ pažadai taikyti skaidresnę praktiką, susijusią su privatumo politikos pakeitimais, yra nepakankami, ES palankiai įvertinus pranešimų platformos įsipareigojimus.
„Whatsapp“
„Whatsapp“ / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Verslas WhatsApp

ES pradėjo derybas su „WhatsApp“, valdoma „Facebook“ patronuojančiosios bendrovės „Meta“, kai 2021 metais Europos vartotojų organizacija (BEUC) pateikė skundą dėl platformos naudojimo sąlygų ir privatumo politikos pakeitimų.

Europos Komisija pirmadienį pranešė, kad „WhatsApp“ sutiko palengvinti naudotojams galimybę atmesti atnaujinimus, kai jie su jais nesutinka, ir užtikrinti, kad vartotojams bus paaiškinti atvejai, kada naujinimų atmetimas reikš tolesnio naudojimosi programėle negalėjimą.

„WhatsApp“ taip pat pažadėjo, kad vartotojų asmeniniai duomenys nebus bendrinami su trečiosiomis šalimis ar kitomis „Meta“ priklausančiomis įmonėmis, įskaitant „Facebook“, reklamos tikslais.

BEUC, atstovaujanti 46 nepriklausomoms vartotojų organizacijoms 32 šalyse, šiuos įsipareigojimus pavadino „nusivylimu vartotojams“.

Organizacija atkreipė dėmesį į tai, kad „WhatsApp“ pažadai taikomi tik būsimiems pakeitimams ir kad nesiūlomas sprendimas vartotojams, kurie 2021 metais priėmė programėlės politikos atnaujinimus.

„Šia silpna reakcija vartotojų institucijos siunčia labai nerimą keliantį signalą, rodantį sutikimą, kad technologijų milžinės, tokios kaip „WhatsApp“, gali pažeisti vartotojų teises ir išsisukti tik su pažadu ateityje stengtis labiau“, – pareiškė BEUC generalinio direktoriaus pavaduotoja Ursula Pachl.

BEUC taip pat teigė, kad ES neatsižvelgė į pagrindinį skunde nurodytą dalyką – „WhatsApp“ „agresyvią“ praktiką ir tai, jog trūksta spaudimą patiriančių vartotojų gynimo priemonių.

Komisija nurodė, kad Bendradarbiavimo vartotojų apsaugos srityje tinklas (CPC) stebės, kaip „WhatsApp“ įgyvendina įsipareigojimus, ateityje atnaujindama savo politiką.

CPC „prireikus užtikrins, kad būtų laikomasi reikalavimų“, įskaitant galimybę skirti baudas.

„Vartotojai turi teisę suprasti, su kuo jie sutinka ir ką konkrečiai reiškia toks pasirinkimas, kad galėtų nuspręsti, ar nori toliau naudotis platforma“, – sakė už teisingumą atsakingas eurokomisaras Didier Reyndersas.

„Meta“ Komisijos pranešimo nepakomentavo.

2021 metų rugsėjį Airijos reguliavimo institucijos skyrė 225 mln. eurų (240 mln. JAV dolerių) baudą „WhatsApp“ už ES duomenų privatumo taisyklių pažeidimą.

O šių metų sausį reguliuotojai skyrė 5,5 mln. eurų baudą „WhatsApp“ už svarbiausio Europoje Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) pažeidimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų