Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 02 22 /17:58

Vartotojų teisių gynėjai pradėjo tyrimą dėl „Bitė Lietuva“ greičiausio interneto reklamų

Gavęs vartotojų pranešimų dėl mobiliojo ryšio operatoriaus „Bitė Lietuva“ mobiliojo interneto reklamos, Vartotojų teisių gynimo centras pradėjo tyrimą. Bus siekiama nustatyti, ar operatoriaus reklamos teiginiai, kad „Bitė Lietuva“ mobilusis internetas yra greičiausias Lietuvoje, neklaidina vartotojų, pranešė centras.
„Bitė Lietuva“ pardavimo direktorius Giedrius Skliutas
„Bitė Lietuva“ pardavimo direktorius Giedrius Skliutas

Vartotojų teisių gynimo centras dėl mobiliojo 4G interneto matavimų kreipėsi į bendrovę „TelcoQ“, kuri visame pasaulyje teikia interneto greičio matavimo paslaugą „Rotten WiFi“. Jos greičio matavimo metodika leidžia lyginti mobiliojo interneto greitį visoje Lietuvos teritorijoje. Visų operatorių internetas tuose pačiuose taškuose bei tuo pat metu vertinamas naudojant tuos pačius mobiliuosius įrenginius.

Prieš 1,5 metų „Rotten WiFi“ jau tyrė Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių interneto greitį.

„Mobilusis internetas šiandien tapo daugeliui vartotojų ypač svarbia paslauga, todėl žmonėms svarbu gauti tikslią informaciją apie paslaugas. Gavome vartotojų prašymų ištirti, ar reklamos teiginiai yra tikslūs, ir tai padarysime padedami šios srities ekspertų „Rotten WiFi“.

Įvertinsime ekspertizės rezultatus ir, jei tam bus pagrindo, kreipsimės į atsakingas valstybės institucijas bei prašysime operatoriaus sustabdyti reklamos transliacijas“, – teigia Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas Paulius Mereckas.

Nuotr. iš asmeninio archyvo/Paulius Mereckas
Nuotr. iš asmeninio archyvo/Paulius Mereckas

Pasak jo, verslo pastangos pristatyti Lietuvos vartotojams pažangias paslaugas yra labai sveikintinos, tačiau labai svarbu, kad gyventojus pasiektų tiksli informacija.

„Mobiliojo ryšio operatorių paslaugomis naudojasi kiekvienas, ir jų reklamos yra labai matomos, nes telekomunikacijų bendrovės yra vieni didžiausių reklamdavių Lietuvoje. Todėl labai svarbu, kad ryšio operatoriai pateikdami informaciją klientams laikytųsi aukščiausių skaidrumo standartų ir įstatymų reikalavimų.

Tikimės, kad pradedamas tyrimas atsakys į visus vartotojams kylančius klausimus, ir padės operatoriams informaciją vartotojams pateikti dar aiškiau“, – sako P. Mereckas.

„Bitė Lietuva“ praėjusį mėnesį paskelbė ir vėliau visoje šalyje transliuotos reklamos priemonėmis plačiai pristatė teiginį, kad „tarptautinių nepriklausomų ekspertų „Speedtest.net“ („Ookla“) surinktais 2015 metų II ir III ketvirčio duomenimis, „Bitės“ 4G mobiliojo ryšio tinklas pagal duomenų išsiuntimo ir parsiuntimo spartą (naudojantis 4G įrenginiais su 4G SIM kortelėmis) yra greičiausias 4G mobilusis tinklas Lietuvoje“.

Vartotojų teisių gynimo centras prašo interneto greičio ekspertų atsakyti į klausimą, ar „Bitė Lietuva“ reklama apie greičiausių Lietuvoje 4G mobiliojo interneto tinklą yra tiksli ir neklaidina vartotojų.

Nors visoje Lietuvoje transliuojamoje reklamoje teigiama, kad operatoriaus 4G internetas yra greičiausias šalyje, jis nėra prieinamas didelėje dalyje šalies teritorijos. Remiantis paties operatoriaus „Bitė Lietuva“ skelbiamu interneto padengimo žemėlapiu, 4G interneto paslaugos nėra teikiamos bent jau Akmenės, Ignalinos, Kelmės, Lazdijų, Kupiškio, Skuodo, Šakių, Šalčininkų, Širvintų, Švenčionių, Pasvalio rajonų ir Kazlų Rudos bei Rietavo savivaldybių teritorijose.

Vartotojams taip pat kyla klausimų dėl teiginio apie greičiausią 4G internetą korektiškumo. „Bitė Lietuva“ savo reklamose kalba apie praėjusių metų II-III ketvirčių matavimų duomenis, tuo tarpu Ryšio reguliavimo tarnyba 2015 m. gruodžio 21 d. paskelbė kitokį rezultatą parodžiusį savo 4G interneto greičio tyrimą. Jo duomenimis, „Bitė Lietuva“ 4G (LTE) tinklo aprėptis esant silpnam ryšio signalui yra 20-25% Lietuvos teritorijos. Tuo tarpu kitų operatorių šis rodiklis yra 80-85% ir 70-75% Lietuvos teritorijos.

Tuo tarpu „Bitė Lietuva“ savo naudojamos metodikos nedetalizuoja ir nenurodo, keliais ir kuriuose Lietuvos miestuose atliktais matavimais remiamasi, o tai riboja vartotojų galimybę vertinti reklamos teiginių pagrįstumą.

Nuogąstaujama, kad tokie rezultatai prieštarauja „Bitė Lietuva“ paskelbtiems tyrimo teiginiams.

Ryšių reguliavimo tarnyba skelbdama savo tyrimą nurodė, kad jam pasitelktas Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos patvirtintas ITU-R P. 525 bei Deygout 94 difrakcijos modelis, o jo derinimui atlikta daugiau nei pusė milijono matavimų, ir rezultatai atspindi tikėtinus LTE atraminio signalo (RSRP) lygius 1,5 m aukštyje virš žemės paviršiaus.

Tuo tarpu „Bitė Lietuva“ savo naudojamos metodikos nedetalizuoja ir nenurodo, keliais ir kuriuose Lietuvos miestuose atliktais matavimais remiamasi, o tai riboja vartotojų galimybę vertinti reklamos teiginių pagrįstumą.

Asociacija Vartotojų teisių gynimo centras buvo įsteigtas 2000 metais. Centras yra nevyriausybinė organizacija, kuri užsiima vartotojų teisių gynimu visoje Lietuvoje, gina viešąjį interesą ir ekonominius vartotojų interesus. Centras atstovauja vartotojų interesams Standartizacijos taryboje, teikia pasiūlymus dėl naujų vartotojų teises bei pardavėjų ir paslaugų teikėjų pareigas reglamentuojančių teisės aktų projektų, informuoja vartotojus kaip silpnesnę sutarties šalį telefonu per televiziją radiją bei spaudą. Į Centrą kreipiasi vartotojai, ieškantys teisinės pagalbos.

Papildyta „Bitė Lietuva“ komentaru:

Patvirtiname, kad pasaulinė nepriklausoma interneto greičio matavimo lyderė OOKLA („Speedtest.net“) oficialiai pripažino, kad telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva” 4G mobiliojo ryšio tinklas yra sparčiausias Lietuvoje. Ši išvada patvirtinta oficialiojoje OOKLA svetainėje www.speedtest.net, remiantis dešimtimis tūkstančių interneto greičio matavimų, kuriuos atliko skirtingų mobiliųjų tinklų vartotojai su skirtingais įrenginiais ir skirtingose Lietuvos vietose. „Ookla“ nustatė, kad vidutinis „Bitės“ 4G parsisiuntimo greitis siekia 43,04 Mbps, o nusiuntimo – 20,88 Mbps. Atitinkamai antrąją vietą Lietuvoje užėmusiai mobiliojo ryšio operatorei užfiksuoti 25,91 Mbps parsisiuntimo bei 11,79 Mbps nusiuntimo greičiai, o trečiąjį rezultatą pademonstravusiai bendrovei užfiksuotos 24,57 Mbps parsisiuntimo bei 10,39 Mbps nusiuntimo spartos. Išsamesnę informaciją galima rasti tinklalapyje http://www.speedtest.net/awards/lt/carrier. Reklaminėje kampanijoje remiamės pasaulinės nepriklausomos greičio matavimo lyderės, JAV bendrovės OOKLA („Speedtest.net“) duomenimis ir įvertinimu. Jos greičio matavimo platforma „Speedtest.net“ paremta savanoriškumo ir minios efekto (angl. crowd-sourcing) principu, todėl tiksliausiai atspindi realią vartotojų patirtį, nes pristato apibendrintus greičio matavimo testus, milijonų vartotojų atliktus skirtingų operatorių tinkluose, skirtingais įrenginiais ir skirtingose vietovėse. T. y. bet kuris vartotojas gali savo telefone ar planšetiniame kompiuteryje įsijungti „Speedtest.net“ programėlę ar aplankyti www.speedtest.net portalą ir bet kurioje šalies vietoje, bet kuriuo paros metu išmatuoti mobiliojo interneto greitį. Vėliau bendrovė tokius tūkstančių matavimų duomenis apibendrina, iš jų išveda vidurkį ir nustato greičiausią mobiliojo interneto tiekėją šalyje. OOKLA duomenų pagrįstumu neabejojame - savo veikloje OOKLA sprendimus ir greičio matavimo metodologiją taiko tokios organizacijos, kaip AT&T, BBC, „Cisco“, „Comcast“, „Reuters“, „Time Warner“, „Verizon“, „Vodafone“ ir kt. Per OOKLA greičio matavimo tarnybą „Speedtest.net“ bei programėles „iOS“ ir „Android“ platformoms interneto sparta kasdien matuojama apie 5 mln. kartų, o matavimų rezultatus kasmet stebi per 600 milijonų unikalių vartotojų. OOKLA greičio matavimo metodologija naudojasi 80 % pasaulyje veikiančių interneto tiekėjų: 40 000 interneto paslaugų bendrovių ir 1500 mobiliojo ryšio tiekėjų. Esame pasiryžę Vartotojų teisių gynimo centrui suteikti visą reikalingą informaciją, pagrindžiančią reklaminėje kampanijoje naudojamų duomenų teisingumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų