Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

VDAI: keturios prekybos vietos apie klientus renka perteklinę informaciją

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI), tikrinusi, ar didžiosios maisto, namų apyvokos prekių parduotuvės bei vaistinių tinklai tinkamai tvarko asmens duomenis, 11-oje bendrovių nustatė duomenų tvarkymo pažeidimų.
Lojalumo kortelės
Lojalumo kortelės / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Atlikusi patikrinimus didžiuosiuose prekybos tinkluose ir vaistinėse, VDAI pateikė rekomendacijas visiems verslininkams, kaip turi būti tvarkomi vartotojų duomenys lojalumo programose. Tai bus gera pagalba prekybininkams, kokių klaidų tvarkant asmens duomenis jie turi nedaryti įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui“, – pranešime žiniasklaidai cituojama teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė.

Reikalauja nurodyti tikslią gimimo datą

VDAI atlikto patikrinimo metu nustatė, kad 4 bendrovės renka perteklinę informaciją apie klientus.

„Pavyzdžiui, trys bendrovės reikalauja, kad klientai, pildydami anketas lojalumo kortelėms gauti, nurodytų tikslią savo gimimo datą. Tikrintojų nuomone, pakaktų, kad vartotojas nurodytų tik gimimo metus ar savo amžių“, – rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.

Taip pat, anot VDAI, kartais klientų prašoma pateikti dirbančių pagal verslo liudijimus, užsiimančių individualia veikla ar ūkininkų pažymėjimo kopijas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lojalumo kortelės
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lojalumo kortelės

VDAI konstatavo, kad tokių dokumentų rinkimas yra perteklinė informacija bei neadekvati ir neproporcinga priemonė siekiamiems tikslams (lojalumo programai) įgyvendinti. Šiems tikslams įgyvendinti esą pakaktų, kad asmuo nurodytų pažymėjimo numerį ar pan.

Nesuteikia aiškios informacijos

„Būta atvejų, kai prekybininkai nenurodo, kokiems konkrečiai tretiesiems asmenims (partneriams) vartotojų duomenys gali būti teikiami, todėl klientui pateikiama klaidinanti ar netiksli informacija apie jų duomenų teikimą“, – nustatė VDAI.

Be to, tyrimo duomenimis, 3 bendrovės, siųsdamos trumpąsias žinutes (SMS) vartotojams su tiesioginės rinkodaros pasiūlymais, nesuteikia aiškios, nemokamos ir lengvai įgyvendinamos galimybės atsisakyti šių žinučių gavimo.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Parduotuvėje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Parduotuvėje

Taip pat, anot VDAI, kai kuriose bendrovėse nėra nustatyta konkrečių asmens duomenų saugojimo terminų, šie terminai yra nepagrįstai ilgi arba apskritai duomenų saugojimo terminas nėra nustatytas.

Patikrinimas, ar tinkamai tvarkomi vartotojų asmens duomenys įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui, buvo atliekamas 12-oje prekybos tinklų.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas ir Lietuvos vaistinių asociacijos pirmininkė Dangutė Mikutienė anksčiau BNS tikino, kad prekybos tinklai bei vaistinės perteklinių duomenų nerenka, laikomasi naujo europinio reglamento.

TAIP PAT SKAITYKITE: L.Vilimas: prekybos tinklai nerenka perteklinių duomenų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos