Vebinaro auditorija bet kokiu atveju gausesnė
„Vebinaras – tai seminaras ar paskaita internetu. Manau, vebinarai gimė iš seminarų įrašų, kuriuos pranešėjai vėliau transliuodavo visiems seminare nebuvusiems žiūrovams. Ir šiandien vebinarą galite arba žiūrėti „gyvai“ (tiesiogiai), arba vėliau peržiūrėti įrašą. Dažniausiai vebinaro rengėjas žiūrintiems tiesiogiai suteikia kokių nors nuolaidų ar dovanų, pavyzdžiui, pateikia specialų pasiūlymą, ar prideda kokios nors papildomos informacijos“, – sako P. Petrauskas.
Pašnekovas priduria, kad tiesiogiai vebinarą stebintys žiūrovai dar turi galimybę ko nors paklausti seminaro vedėjo – tai dar vienas privalumas.
Pats P. Petrauskas pirmiausia ėmė vesti realius seminarus. Tuomet kilo idėja juos įrašyti ir įkelti nuorodą į youtube.com platformą. Galiausiai lektorius užsiregistravo vienoje pirmųjų vebinarų platformų.
„Į salę gali surinkti 20, na, kad ir 100 žmonių. Prie vebinaro vis tiek prisijungs daugiau. Todėl šiuolaikiniai pradedantys lektoriai, manau, turi geras galimybes: jie gali save pristatyti internetu, o tuomet jau rengti realius seminarus ir rinkti auditorijas“, – sako P. Petrauskas.
Koučingo specialistas taip pat pastebėjo, jog ryškėja tendencija vis daugiau vebinarų turinio žiūrovams suteikti nemokamai. Dažniausiai į vebinarą prašoma užsiregistruoti iš anksto, paliekant savo elektroninio pašto adresą. Galima užsiprenumeruoti ir visą vebinarų ciklą.
Praverčia ir įmonėms
Pašnekovas labai rekomenduoja vebinarus įmonėms, jų vidinei komunikacijai – dalis tarptautinių bendrovių tai jau praktikuoja.
Įsivaizduokite, kad mainote brangų žmonių turimą laiką į turinį – pastarasis turi būti toks pat vertingas, nes gaišti laiko niekas nemėgsta.
Pavyzdžiui, galima sukurti trumpą vebinarą pareigybei, į kurią nuolat ieškoma naujų darbuotojų – trumpai pristatyti atsakomybes, įmonės taisykles, aprangos kodą. Vebinarai itin tinka kaip mokomoji priemonė mokantis naudotis tam tikrais internetiniais įrankiais, programomis.
Kad ir koks būtų vebinaro tikslas, jis pirmiausia turi suteikti naudos ne vebinaro kūrėjui, o žiūrovui. Pavyzdžiui, pasidalinti istorijoms, gerosios praktikos pavyzdžiais, išsamiau atskleisti esamas galimybes ar atsakyti į dažniausiai klientų užduodamus klausimus. Pažiūrėjęs vebinarą žmogus turi jaustis gavęs naudingų žinių, išmokęs kažko naujo.
Bendrovė „Telia“ pastaruoju metu internete skelbia vebinarus, kurie atskleidžia kaip naudotis „Office 365“ įrankiais ir tuo pačiu parodo, kokiose konkrečiose situacijose šie įrankiai taupo laiką ar leidžia efektyviau dirbti komandose. Pavyzdžiui, norite padėti pardavimų komandai pagerinti pasiekimus? Paklausykite naujausio vebinaro apie tai, kaip keli pakeitimai gali padaryti didelį pokytį.
Užsiregistruoti ir peržiūrėti daugiau vebinarų pavyzdžių galite ČIA.
Kaip pasiruošti?
Jei nusprendėte sukurti savo vebinarą ar vebinarų ciklą, reikėtų atsižvelgti į kelis
Lektorius ir koučingo treneris pataria nenusiminti, jei pirmieji vebinarai nesulaukė daug žiūrovų dėmesio – geriau padaryti visas įmanomas pradedančiųjų klaidas tuomet, kai dar nesate surinkęs didelės auditorijos.
svarbiausius principus. Visų pirma - branginkite žiūrovų laiką ir pasirinkite kalbėti tik viena tema.
„Kai informuojate, kad vebinaras truks 20 minučių, o jis iš tiesų trunka tris valandas – galite susipykti su savo auditorija. Įsivaizduokite, kad mainote brangų žmonių turimą laiką į turinį – pastarasis turi būti toks pat vertingas, nes gaišti laiko niekas nemėgsta. Antra klaida – per vieną vebinarą pasakyti labai daug visko. Tiesiog per daug ir žmogus, kuris žiūri, net negali patikėt: tu ir apie tą, ir apie tą, ir dar apie tą? Turiu tam terminą: „kunigas-santechnikas“. Pasirinkite vieną sritį ir vieną temą. Vebinaro įraše, tam tikroje vietoje gali atsirasti svetainės nuoroda – tačiau ne tiesioginio vebinaro, o tik vėliau, įrašo metu“, – patarė P. Petrauskas.
Kaip pasiruošti vebinarui? P. Petrauskas pirmiausia primena, kad visi garsieji lektoriai, kurių klausomės išsižioję, niekuomet lipdami į sceną nepasiteiraus: „Palaukit, o apie ką reikia pakalbėti?“. Jei nesiruošiate – tiesiog negerbiate savo auditorijos.
Lektorius ir koučingo treneris pataria nenusiminti, jei pirmieji vebinarai nesulaukė daug žiūrovų dėmesio – geriau padaryti visas įmanomas pradedančiųjų klaidas tuomet, kai dar nesate surinkęs didelės auditorijos.