Situacija Europoje rodo, jog internetu parduodamų prekių mastai jau baigia perlipti sandėliavimui skirtų plotų erdves. „The Economist“ duomenimis, 2020 m. Europoje buvo išnuomota 16 proc. daugiau logistikos procesams skirtų patalpų nei 2019 m. Tačiau sandėlių, skirtų internetinėms prekėms laikyti užpildymas šiame kontinente jau siekia apie 95 procentus.
Anot Justo Šablinsko, tarptautinės siuntų tarnybos „Venipak“ vadovo, su šia problema vis dažniau susiduriama ir Lietuvoje — plėstis ketinantiems e. komercijos verslams trūksta vietos, o galimybę pirkti ar statyti didesnį sandėlį turi ne visi.
„Prognozės rodo, kad e. prekybos tendencija niekur nedings, o problema su internetinių prekių sandėliavimu tik opės. Jau dabar matome, jog palyginus su praeitais metais, siuntų šį pirmąjį metų ketvirtį išvežiojome 54 proc. daugiau. Kad rinkoje reikia daug daugiau vietos prekėms laikyti rodo ir į didesnius, modernesnius sandėlius besikeliančios didžiosios Lietuvos el. parduotuvės. Deja, mažesniam, tačiau sparčiai augančiam verslininkui surasti tinkamą nuomos variantą ar pirkti, statytis sandėlį — tai daug ilgesnis ir didesnių kaštų reikalaujantis procesas“, — sako J.Šablinskas.
Siekiant spręsti šią problemą, „Venipak“ įmonių grupė 1.5 mln. eurų investuos į Liepkalnio industriniame parke esančio sandėlio automatizavimą, kur vienoje vietoje atliekamas ne tik prekių sandėliavimas, bet ir atrinkimas, pakavimas, bei kitos e. komercijai reikalingos paslaugos (angl. fulfillment). J.Šablinsko teigimu, modernesnis, automatizuotas sandėlis Lietuvoje leis aptarnauti iki 50 proc. daugiau e. komerciją vykdančių verslų, ieškančių būdo sutaupyti logistikos kaštų ar neturinčių galimybės investuoti į naują sandėlį, patalpų nuomą.
Papildomas investicijas įmonė šiemet numato ir naujam „Fulfillment“ paslaugas teikiančiam sandėliui Lenkijoje, netoli Varšuvos — tai bus patogus sprendimas Baltijos šalių verslams, vykdantiems e. komercijos veiklą visos Europos mastu. Čia taip pat bus teikiamos visos e. komercijai reikalingos paslaugos — nuo prekių sandėliavimo iki siuntų pristatymo gavėjams.
„Įprastuose siuntų rūšiavimo terminaluose darbuotojai per dieną susiduria su daugiau nei 40.000 siuntų, kurias mūsų kurjeriai surenka iš neįprasčiausiose vietose įsikūrusių verslų lokacijų. Tačiau akivaizdu, jog rinkoje vien šio siuntų tarnybų siūlomo paslaugų modelio nepakanka. E. komercijai ir toliau sprogstant, visapusiškos, visą procesą nuo prekės sandėliavimo iki siuntų išvežiojimo apimančios paslaugos poreikis taip pat stiprės“, — komentuoja J.Šablinskas.
Bendrovės duomenimis, „e-commerce fulfillment“ paslaugą, kai siuntų tarnyba pasirūpina prekių saugojimu, pakavimu bei pristatymu, 2020 m. rinkosi 25 proc. daugiau e. komercijos verslų nei 2019-aisiais. Vienos dažniausiai įvardijamų tokio paslaugų poreikio priežasčių buvo erdvės prekėms laikyti trūkumas bei darbuotojų stygius.