Tuo metu kai kurie šio verslo atstovai mano, kad įvedus prievolę būtų daugiau saugumo, tai padėtų atlyginti neretai patiriamas žalas.
Ministerija sako, kad paspirtukų ir kitų transporto priemonių, kurios dabar nėra registruotinos, draudimas numatytas atsižvelgiant į nuolatinius technologinius pokyčius ir atsirandančius vis naujus transporto priemonių tipus.
Elektrinių paspirtukų ir dviračių nuomos platformų shift.lt ir rentebike.lt savininkas ir vadovas Tomas Valaitis sako, kad dėl šio reikalavimo turėtų apdrausti apie 10 proc. nuomojamų transporto priemonių, pokyčiams jis pritaria.
„Normalu. Pasidengtų žala padaryta. Daug avarijų įvyksta, kur tiesiog atsitrenkia paspirtukai. Jeigu važiuoja vaikai, pinigų jie neturi“, – BNS sakė T.Valaitis, nuomojantis 40 paspirtukų ir 15 elektrinių dviračių.
Kelerius metus paspirtukus ir dviračius nuomojanti e. parduotuvė rideme.lt BNS komentavo, kad įpareigojimas drausti šias transporto priemones būtų ir pagalba, nes suteiktų daugiau saugumo, ir našta, nes tai papildomai kainuotų.
Tuo metu draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ sako, kad dalies paspirtukų draudimas neišspręs iššūkių dėl jų dalyvavimo eisme, o kaip sprendimo būdą nurodo privalomą paspirtukų registraciją.
„Šiandien įvairios galios ir greičio elektrinių paspirtukų vairuotojai pažeidinėja eismo taisykles, sužeidžia pėsčiuosius, apgadina turtą, nukenčia patys“, – tvirtina įmonė.
„Tokia visuotinė registracija suteiktų galimybę lengvai identifikuoti šias transporto priemones, palengvintų atsakomybių reglamentavimą, taip pat apibrėžtų privalomumą laikytis eismo taisyklių, nustatytų parkavimo ypatumus ir panašiai“, – BNS nurodė draudimo įmonė.
Transporto priemonių draudikų biuro direktoriaus pavaduotojas Tomas Rudzkis irgi mano, kad ministerijos iniciatyva yra žingsnis į priekį, tačiau abejoja, ar visi neregistruotų galingųjų paspirtukų savininkai drausis.
„Geras dalykas, kad įvedamos taisyklės ir bus ramiau vaikščioti gatvėmis. Ramiau ir savininkams, nes įvairiai yra važinėjančių paspirtukininkų. Pastaruoju metu daug diskutuojama apie tai, kad kuo toliau, tuo didesne problema tampa tie paspirtukai ir nemažai žalos jais pridaroma, kad reikia reglamentavimo išbaigto“, – BNS sakė T. Rudzkis.
Jo teigimu, praktika, patirtis ir laikas parodys, kiek tokių transporto yra ir kiek žmonių bus linkę jas drausti. Pasak T. Rudzkio, draudimo įmonės irgi neuždirbs daug.
Labai stipriai abejoju, kad kažkaip ženkliau paveiktų draudimo rinką įmokų prasme. Skaičiai nebus dideli, bent jau pačioje pradžioje.
„Pakankamai sunku tikėtis, kad visi puls ir sąžiningai drausis, kai nėra galimybės nustatyti ar turi ar neturi tokią transporto priemonę. (...) Labai stipriai abejoju, kad kažkaip ženkliau paveiktų draudimo rinką įmokų prasme. Skaičiai nebus dideli, bent jau pačioje pradžioje“, – sakė jis.
T.Valaitis sutinka, kad pabrangs paspirtukų nuoma, bet nemano, kad didesnė kaina išbaidys klientus: „Nepasikeis kažkas. Dabar kainuoja 40 eurų savaitei, tai jeigu kainos kils iki 41 eurų ar 42 eurus, niekas nesikeis“.
Anot jo, draudimo įmonės dabar nedraudžia tokių transporto priemonių, kurios nuomojamos: „Jeigu būtų draudikų, kurie draustų, jau dabar apdrausčiau“.
Finansų ministerija siūlo įpareigoti savininkus apdrausti visas važiuoti žeme skirtas transporto priemones, nesvarbu, ar jos registruojamos, ar ne. Būtų taikomas vienintelis kriterijus: greitis yra daugiau kaip 25 km per valandą arba grynasis svoris siekia daugiau kaip 25 kg, o greitis – daugiau kaip 14 km per valandą.